Wersja obowiązująca od 2024.08.08     (Dz.U.2024.1209 tekst jednolity)

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja obowiązująca od 2024.08.08     (Dz.U.2024.1209 tekst jednolity)

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.07.01 do 2024.08.07

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi [5] w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

[5] Art. 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 20 pkt 1 ustawy z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji rządowej (Dz.U. poz. 834). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.05.05 do 2024.06.30     (Dz.U.2023.846 tekst jednolity)

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.06.23 do 2023.05.04     (Dz.U.2022.1315 tekst jednolity)

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.01.21 do 2022.06.22     (Dz.U.2021.133 tekst jednolity)

[Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.02.29 do 2021.01.20

[Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu [5] określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

[5] Art. 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 46 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2020 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 284). Zmiana weszła w życie 29 lutego 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.04.09 do 2020.02.28     (Dz.U.2019.660 tekst jednolity)

[Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.02.26 do 2019.04.08     (Dz.U.2018.427 tekst jednolity)

[Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.11.30 do 2018.02.25     (Dz.U.2016.1928 tekst jednolity)

[Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.03.17 do 2016.11.29

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw energii [4] określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

− biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

[4] Art. 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 10 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 266). Zmiana weszła w życie 17 marca 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.12.05 do 2016.03.16     (Dz.U.2014.1728 tekst jednolity)

Art. 5. [Wymagania jakościowe lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego i oleju do silników statków żeglugi śródlądowej ] 1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

− biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007.01.01 do 2014.12.04

1. Lekki olej opałowy, ciężki olej opałowy oraz olej do silników statków żeglugi śródlądowej powinny spełniać wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki ze względu na ochronę środowiska.

2. Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia:

1) wymagania jakościowe dotyczące zawartości siarki dla lekkiego oleju opałowego, ciężkiego oleju opałowego oraz oleju do silników statków żeglugi śródlądowej,

2) rodzaje instalacji i warunki, w których stosowane będą ciężkie oleje opałowe, które nie muszą spełniać wymagań jakościowych w zakresie zawartości siarki

– biorąc pod uwagę zobowiązania międzynarodowe dotyczące ochrony środowiska.