Wersja obowiązująca od 2024-08-06 (Dz.U.2024.1193 tekst jednolity)
[Organizacja tygodnia pracy] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w szkołach są realizowane przez 5 dni w tygodniu.
2. Dyrektor szkoły może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców, zdecydować, że zajęcia edukacyjne artystyczne są realizowane przez 6 dni w tygodniu, jeżeli poprawi to warunki kształcenia w szkole i efektywność prowadzonych zajęć.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.
4. W szkołach w dni wolne od zajęć mogą być organizowane zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, imprezy artystyczne i inne służące upowszechnianiu kultury.
Wersja obowiązująca od 2024-08-06 (Dz.U.2024.1193 tekst jednolity)
[Organizacja tygodnia pracy] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w szkołach są realizowane przez 5 dni w tygodniu.
2. Dyrektor szkoły może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców, zdecydować, że zajęcia edukacyjne artystyczne są realizowane przez 6 dni w tygodniu, jeżeli poprawi to warunki kształcenia w szkole i efektywność prowadzonych zajęć.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.
4. W szkołach w dni wolne od zajęć mogą być organizowane zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, imprezy artystyczne i inne służące upowszechnianiu kultury.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-07-14 do 2024-08-05
[Organizacja tygodnia pracy] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w szkołach są realizowane przez 5 dni w tygodniu.
2. [19] Dyrektor szkoły może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców, zdecydować, że zajęcia edukacyjne artystyczne są realizowane przez 6 dni w tygodniu, jeżeli poprawi to warunki kształcenia w szkole i efektywność prowadzonych zajęć.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.
4. [20] W szkołach w dni wolne od zajęć mogą być organizowane zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, imprezy artystyczne i inne służące upowszechnianiu kultury.
[19] § 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 1333). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2023 r.
[20] § 14 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 1333). Zmiana weszła w życie 14 lipca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2023-07-13
[Organizacja tygodnia pracy] 1. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w szkołach są realizowane przez 5 dni w tygodniu.
2. Dyrektor szkoły może, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, jeżeli została utworzona, rady pedagogicznej i rady rodziców, zdecydować, że zajęcia edukacyjne artystyczne prowadzone indywidualnie lub w grupach, w tym w grupie międzyoddziałowej lub grupie międzyklasowej, o których mowa w § 8 ust. 3, są realizowane przez 6 dni w tygodniu, jeżeli poprawi to warunki kształcenia w szkole i efektywność prowadzonych zajęć.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, dyrektor szkoły powiadamia, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców o organizacji tygodnia pracy w następnym roku szkolnym.
4. W szkołach, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze są realizowane przez 5 dni w tygodniu, w dni wolne od zajęć mogą być organizowane zajęcia wychowawczo-opiekuńcze, imprezy artystyczne i inne służące upowszechnianiu kultury.