Wersja obowiązująca od 2024.07.15 (Dz.U.2024.1040 tekst jednolity)
§ 12. [Nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny] 1. W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny.
2. W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej lub patki pod znak identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy znak identyfikacji indywidualnej lub nową patkę pod znak identyfikacji indywidualnej.
3. W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny wygląd.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić dodatkowy składnik umundurowania.
Wersja obowiązująca od 2024.07.15 (Dz.U.2024.1040 tekst jednolity)
§ 12. [Nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny] 1. W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny.
2. W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej lub patki pod znak identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy znak identyfikacji indywidualnej lub nową patkę pod znak identyfikacji indywidualnej.
3. W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny wygląd.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić dodatkowy składnik umundurowania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.04.27 do 2024.07.14 (Dz.U.2022.901 tekst jednolity)
§ 12. [Nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny] 1. W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny.
2. W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej lub patki pod znak identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy znak identyfikacji indywidualnej lub nową patkę pod znak identyfikacji indywidualnej.
3. W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny wygląd.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić dodatkowy składnik umundurowania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.07.06 do 2022.04.26
§ 12. [Nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny] 1. W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny.
2. [4] W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej lub patki pod znak identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy znak identyfikacji indywidualnej lub nową patkę pod znak identyfikacji indywidualnej.
3. W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny wygląd.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić dodatkowy składnik umundurowania.
[4] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 20 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie umundurowania funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej (Dz.U. poz. 1097). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.10.01 do 2021.07.05
§ 12. [Nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny] 1. W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub znak imienny.
2. W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela nowy znak identyfikacji indywidualnej.
3. W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny wygląd.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić dodatkowy składnik umundurowania.