Wersja obowiązująca od 2024.07.11     (Dz.U.2024.1027 tekst jednolity)

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości:

1) 120 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1,

2) 160 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2,

3) 200 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3

– wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) (uchylony);

3) (uchylony);

4) kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, jeżeli jest wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 i 834);

5) kopię ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – w przypadku gdy w związku z realizacją biznesplanu jest wymagane uzyskanie takiej decyzji.

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 9 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wersja obowiązująca od 2024.07.11     (Dz.U.2024.1027 tekst jednolity)

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości:

1) 120 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1,

2) 160 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2,

3) 200 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3

– wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) (uchylony);

3) (uchylony);

4) kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, jeżeli jest wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 i 834);

5) kopię ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – w przypadku gdy w związku z realizacją biznesplanu jest wymagane uzyskanie takiej decyzji.

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 9 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.01.22 do 2024.07.10

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości:

1) 120 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1,

2) 160 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2,

3) 200 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3

– wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) (uchylony)

3) (uchylony)

4) kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, jeżeli jest wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529 oraz z 2018 r. poz. 12, 317, 352 i 650);

5) [24] kopię ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – w przypadku gdy w związku z realizacją biznesplanu jest wymagane uzyskanie takiej decyzji.

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 9 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

[24] § 14 ust. 3 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 9 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 142). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.05.17 do 2022.01.21

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. [25] Pierwszą ratę pomocy w wysokości:

1) 120 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1,

2) 160 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2,

3) 200 000 zł, w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3

– wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) (uchylony)

3) [26] (uchylony)

4) kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, jeżeli jest wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529 oraz z 2018 r. poz. 12, 317, 352 i 650).

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

5. Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 9 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

[25] § 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 maja 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 922). Zmiana weszła w życie 17 maja 2019 r.

[26] § 14 ust. 3 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 maja 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 922). Zmiana weszła w życie 17 maja 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.06.05 do 2019.05.16

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości 80 000 zł wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) [32] (uchylony)

3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym, określonym w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, z tytułu prowadzenia działalności, o której mowa w § 5, z wyłączeniem działalności, która wymaga wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu szkół i placówek publicznych;

4) [33] kopię ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia budowy, jeżeli jest wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529 oraz z 2018 r. poz. 12, 317, 352 i 650).

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

5. [34] Do dokumentów dołączanych do wniosku o płatność przepis § 9 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

[32] § 14 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 1071). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2018 r.

[33] § 14 ust. 3 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 1071). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2018 r.

[34] § 14 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 1071). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.05.25 do 2018.06.04

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości 80 000 zł wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, 2, pkt 3 lit. b oraz pkt 4 [34];

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) zaświadczenie o wpisie do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu szkół i placówek publicznych albo kopię zezwolenia wydanego na podstawie art. 58 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195, 668 i 1010), jeżeli beneficjent jest wpisany do takiej ewidencji albo posiada takie zezwolenie;

3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym, określonym w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, z tytułu prowadzenia działalności, o której mowa w § 5, z wyłączeniem działalności, która wymaga wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu szkół i placówek publicznych. [35]

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.

[34] § 14 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 maja 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 1013). Zmiana weszła w życie 25 maja 2017 r.

[35] § 14 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 maja 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. poz. 1013). Zmiana weszła w życie 25 maja 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.08.09 do 2017.05.24

§ 14. [Wniosek o płatność] 1. Pierwszą ratę pomocy w wysokości 80 000 zł wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się w terminie 9 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy.

2. Wniosek o płatność, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) dane beneficjenta, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 1–4;

2) numer rachunku bankowego beneficjenta.

3. Do wniosku o płatność, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) dokument potwierdzający rozpoczęcie realizacji biznesplanu;

2) zaświadczenie o wpisie do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu szkół i placówek publicznych albo kopię zezwolenia wydanego na podstawie art. 58 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195, 668 i 1010), jeżeli beneficjent jest wpisany do takiej ewidencji albo posiada takie zezwolenie;

3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym, określonym w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, z tytułu prowadzenia działalności, o której mowa w § 5.

4. Beneficjent informuje Agencję o wszelkich zmianach w zakresie danych i informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz w dołączonych do niego dokumentach, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia lub od dnia, w którym beneficjent mógł dokonać tej czynności.