Wersja obowiązująca od 2024-04-22 (Dz.U.2024.610 tekst jednolity)
[Rejestr deklaracji poz i rejestr deklaracji medycyny szkolnej ] 1. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1) rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem deklaracji poz”;
2) rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej „rejestrem deklaracji medycyny szkolnej” – w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1) numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2) dotyczące osób objętych opieką:
a) identyfikator, którym jest numer:
– PESEL – w przypadku osób, którym nadano ten numer,
– poświadczenia – w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
– umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym – w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b) dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c) dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3) oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4) data dokonania wyboru;
5) data rezygnacji z opieki – jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6) informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2) identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a) numer prawa wykonywania zawodu – w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b) numer PESEL – w przypadku higienistki szkolnej;
3) oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują Funduszowi z rejestru, o którym mowa:
1) w ust. 2 – dane, o których mowa:
a) w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b) w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2) w ust. 3 – dane, o których mowa w ust. 3.
Wersja obowiązująca od 2024-04-22 (Dz.U.2024.610 tekst jednolity)
[Rejestr deklaracji poz i rejestr deklaracji medycyny szkolnej ] 1. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1) rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem deklaracji poz”;
2) rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej „rejestrem deklaracji medycyny szkolnej” – w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1) numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2) dotyczące osób objętych opieką:
a) identyfikator, którym jest numer:
– PESEL – w przypadku osób, którym nadano ten numer,
– poświadczenia – w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
– umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym – w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b) dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c) dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3) oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4) data dokonania wyboru;
5) data rezygnacji z opieki – jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6) informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2) identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a) numer prawa wykonywania zawodu – w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b) numer PESEL – w przypadku higienistki szkolnej;
3) oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują Funduszowi z rejestru, o którym mowa:
1) w ust. 2 – dane, o których mowa:
a) w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b) w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2) w ust. 3 – dane, o których mowa w ust. 3.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-21 do 2024-04-21 (Dz.U.2022.434 tekst jednolity)
[Rejestr deklaracji poz i rejestr deklaracji medycyny szkolnej ] 1. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1) rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem deklaracji poz”;
2) rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej „rejestrem deklaracji medycyny szkolnej” – w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1) numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2) dotyczące osób objętych opieką:
a) identyfikator, którym jest numer:
– PESEL – w przypadku osób, którym nadano ten numer,
– poświadczenia – w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
– umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym – w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b) dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c) dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3) oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4) data dokonania wyboru;
5) data rezygnacji z opieki – jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6) informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2) identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a) numer prawa wykonywania zawodu – w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b) numer PESEL – w przypadku higienistki szkolnej;
3) oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują Funduszowi z rejestru, o którym mowa:
1) w ust. 2 – dane, o których mowa:
a) w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b) w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2) w ust. 3 – dane, o których mowa w ust. 3.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-16 do 2022-02-20
[Rejestr deklaracji poz i rejestr deklaracji medycyny szkolnej ] 1. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1) rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem deklaracji poz”;
2) rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej „rejestrem deklaracji medycyny szkolnej” – w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1) numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2) dotyczące osób objętych opieką:
a) identyfikator, którym jest numer:
– PESEL – w przypadku osób, którym nadano ten numer,
– poświadczenia – w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
– umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym – w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b) dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c) dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3) oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4) data dokonania wyboru;
5) data rezygnacji z opieki – jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6) informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2) identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a) numer prawa wykonywania zawodu – w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b) numer PESEL – w przypadku higienistki szkolnej;
3) oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują Funduszowi [11] z rejestru, o którym mowa:
1) w ust. 2 – dane, o których mowa:
a) w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b) w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2) w ust. 3 – dane, o których mowa w ust. 3.
[11] § 9 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 września 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu niezbędnych informacji przetwarzanych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych (Dz.U. poz. 1586). Zmiana weszła w życie 16 września 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-01 do 2020-09-15
[Rejestr deklaracji poz i rejestr deklaracji medycyny szkolnej ] 1. Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1) rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem deklaracji poz”;
2) rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej „rejestrem deklaracji medycyny szkolnej” – w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1) numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2) dotyczące osób objętych opieką:
a) identyfikator, którym jest numer:
– PESEL – w przypadku osób, którym nadano ten numer,
– poświadczenia – w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
– umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym – w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b) dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c) dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3) oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4) data dokonania wyboru;
5) data rezygnacji z opieki – jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6) informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1) dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2) identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a) numer prawa wykonywania zawodu – w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b) numer PESEL – w przypadku higienistki szkolnej;
3) oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują oddziałowi wojewódzkiemu Funduszu z rejestru, o którym mowa:
1) w ust. 2 – dane, o których mowa:
a) w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL – identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b) w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2) w ust. 3 – dane, o których mowa w ust. 3.