Wersja obowiązująca od 2025.01.01

Art. 6a. [Wymogi dotyczące dyrektora] [7] 1. Dyrektorem może być osoba, która spełnia wymagania określone w art. 20 ust. 1 pkt 1–5 i pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, wykonuje zawód medyczny w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz posiada:

1) co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego;

2) wiedzę z zakresu spraw należących do zadań dyrektora;

3) co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi;

4) znajomość języka angielskiego.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora:

1) co najmniej na 8 tygodni przed upływem kadencji dyrektora;

2) niezwłocznie – w przypadku odwołania albo śmierci dyrektora.

3. Informację o naborze na stanowisko dyrektora ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie CMKP oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych CMKP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ogłoszenie zawiera:

1) nazwę i adres CMKP;

2) stanowisko, na które będzie prowadzony nabór, i wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;

3) zakres zadań wykonywanych na stanowisku;

4) wymagane dokumenty;

5) termin i miejsce składania dokumentów;

6) informację o metodach i technikach naboru.

4. Termin, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

5. Nabór na stanowisko dyrektora przeprowadza zespół, którego członkowie są powoływani i odwoływani przez ministra właściwego do spraw zdrowia. W skład zespołu wchodzi 6 osób, w tym 2 przedstawicieli Naczelnej Rady Lekarskiej i 1 przedstawiciel Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wybrania najlepszego kandydata. Minister właściwy do spraw zdrowia spośród członków zespołu wskazuje przewodniczącego zespołu.

6. Minister właściwy do spraw zdrowia przed powołaniem zespołu zwraca się do Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych o wskazanie przedstawicieli w zespole. W przypadku gdy Naczelna Rada Lekarska albo Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych nie wskaże swoich przedstawicieli w okresie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, minister właściwy do spraw zdrowia powołuje inne osoby w miejsce przedstawicieli danej Rady.

7. W toku naboru zespół ocenia doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz znajomość języka angielskiego.

8. Członek zespołu ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w trakcie naboru, dotyczących osób ubiegających się o stanowisko dyrektora.

9. W toku naboru zespół, w drodze głosowania, wybiera kandydata, którego przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego zespołu.

10. Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:

1) nazwę i adres CMKP;

2) stanowisko, na które był prowadzony nabór, oraz listę kandydatów zawierającą ich imiona i nazwiska;

3) imię, nazwisko i adres wybranego kandydata albo informację o niewybraniu kandydata;

4) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

5) uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewybrania kandydata;

6) skład zespołu.

11. Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych CMKP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Informacja o wyniku naboru zawiera:

1) nazwę i adres CMKP;

2) imię, nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania albo informację o niewybraniu kandydata.

[7] Art. 6a dodany przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1897). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.01.01

Art. 6a. [Wymogi dotyczące dyrektora] [7] 1. Dyrektorem może być osoba, która spełnia wymagania określone w art. 20 ust. 1 pkt 1–5 i pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, wykonuje zawód medyczny w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz posiada:

1) co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego;

2) wiedzę z zakresu spraw należących do zadań dyrektora;

3) co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi;

4) znajomość języka angielskiego.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora:

1) co najmniej na 8 tygodni przed upływem kadencji dyrektora;

2) niezwłocznie – w przypadku odwołania albo śmierci dyrektora.

3. Informację o naborze na stanowisko dyrektora ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie CMKP oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych CMKP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ogłoszenie zawiera:

1) nazwę i adres CMKP;

2) stanowisko, na które będzie prowadzony nabór, i wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;

3) zakres zadań wykonywanych na stanowisku;

4) wymagane dokumenty;

5) termin i miejsce składania dokumentów;

6) informację o metodach i technikach naboru.

4. Termin, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

5. Nabór na stanowisko dyrektora przeprowadza zespół, którego członkowie są powoływani i odwoływani przez ministra właściwego do spraw zdrowia. W skład zespołu wchodzi 6 osób, w tym 2 przedstawicieli Naczelnej Rady Lekarskiej i 1 przedstawiciel Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wybrania najlepszego kandydata. Minister właściwy do spraw zdrowia spośród członków zespołu wskazuje przewodniczącego zespołu.

6. Minister właściwy do spraw zdrowia przed powołaniem zespołu zwraca się do Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych o wskazanie przedstawicieli w zespole. W przypadku gdy Naczelna Rada Lekarska albo Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych nie wskaże swoich przedstawicieli w okresie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, minister właściwy do spraw zdrowia powołuje inne osoby w miejsce przedstawicieli danej Rady.

7. W toku naboru zespół ocenia doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz znajomość języka angielskiego.

8. Członek zespołu ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w trakcie naboru, dotyczących osób ubiegających się o stanowisko dyrektora.

9. W toku naboru zespół, w drodze głosowania, wybiera kandydata, którego przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego zespołu.

10. Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:

1) nazwę i adres CMKP;

2) stanowisko, na które był prowadzony nabór, oraz listę kandydatów zawierającą ich imiona i nazwiska;

3) imię, nazwisko i adres wybranego kandydata albo informację o niewybraniu kandydata;

4) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;

5) uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewybrania kandydata;

6) skład zespołu.

11. Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych CMKP i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Informacja o wyniku naboru zawiera:

1) nazwę i adres CMKP;

2) imię, nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania albo informację o niewybraniu kandydata.

[7] Art. 6a dodany przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1897). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.