Wersja obowiązująca od 2024.04.12     (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2024.04.12     (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.12.08 do 2024.04.11     (Dz.U.2022.2542 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.01.22 do 2022.12.07     (Dz.U.2021.146 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.02.24 do 2021.01.21     (Dz.U.2020.292 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.07.06 do 2020.02.23     (Dz.U.2018.1311 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.03.30 do 2018.07.05     (Dz.U.2017.680 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.09.02 do 2017.03.29     (Dz.U.2014.1160 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.01.01 do 2014.09.01

[4] (uchylony).

[4] Art. 79 uchylony przez art. 68 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 203, poz. 1966). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003.05.25 do 2003.12.31

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie co najmniej 300 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. [50] Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie nowych kolejowych pojazdów szynowych, niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości od 10 do 20% kwoty tych środków. Samorząd województwa może przekazać środki finansowe przeznaczone na nabywanie nowych kolejowych pojazdów szynowych przewoźnikom wyłonionym przy zastosowaniu przepisów o zamówieniach publicznych.

3. [51] (uchylony).

4. [52] (uchylony).

[50] Art. 79 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 27 lit. a) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

[51] Art. 79 ust. 3 uchylony przez art. 1 pkt 27 lit. b) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

[52] Art. 79 ust. 4 uchylony przez art. 1 pkt 27 lit. b) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.12.24 do 2003.05.24

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) [1] w roku 2003 – w kwocie co najmniej 300 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.

[1] Art. 79 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz.U. Nr 205, poz. 1730). Zmiana weszła w życie 24 grudnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.01.01 do 2002.12.23

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) [1] w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie 800 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.

[1] Art. 79 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 7 ustawy z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustaw: o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, Prawo energetyczne, o partiach politycznych, o dostosowaniu górnictwa węgla kamiennego do funkcjonowania w warunkach gospodarki rynkowej oraz szczególnych uprawnieniach i zadaniach gmin górniczych, o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej. Prawo telekomunikacyjne, o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”, o spółdzielniach mieszkaniowych, o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001–2006, o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz o utracie mocy ustawy o kasach oszczędnościowo-budowlanych i wspieraniu przez państwo oszczędzania na cele mieszkaniowe (Dz.U. Nr 154, poz. 1802). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000.10.27 do 2001.12.31

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 500 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie 800 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.