history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-04-12    (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2024-04-12    (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-08 do 2024-04-11    (Dz.U.2022.2542 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-22 do 2022-12-07    (Dz.U.2021.146 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-24 do 2021-01-21    (Dz.U.2020.292 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-06 do 2020-02-23    (Dz.U.2018.1311 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-03-30 do 2018-07-05    (Dz.U.2017.680 tekst jednolity)

Art. 79. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-09-02 do 2017-03-29    (Dz.U.2014.1160 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2014-09-01

[4] (uchylony).

[4] Art. 79 uchylony przez art. 68 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 203, poz. 1966). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-05-25 do 2003-12-31

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie co najmniej 300 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. [50] Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie nowych kolejowych pojazdów szynowych, niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości od 10 do 20% kwoty tych środków. Samorząd województwa może przekazać środki finansowe przeznaczone na nabywanie nowych kolejowych pojazdów szynowych przewoźnikom wyłonionym przy zastosowaniu przepisów o zamówieniach publicznych.

3. [51] (uchylony).

4. [52] (uchylony).

[50] Art. 79 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 27 lit. a) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

[51] Art. 79 ust. 3 uchylony przez art. 1 pkt 27 lit. b) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

[52] Art. 79 ust. 4 uchylony przez art. 1 pkt 27 lit. b) ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" oraz o zmianie ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. Nr 80, poz. 720). Zmiana weszła w życie 25 maja 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-12-24 do 2003-05-24

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) [1] w roku 2003 – w kwocie co najmniej 300 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.

[1] Art. 79 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz.U. Nr 205, poz. 1730). Zmiana weszła w życie 24 grudnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-01-01 do 2002-12-23

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) [1] w roku 2002 – w kwocie 300 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie 800 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.

[1] Art. 79 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 7 ustawy z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustaw: o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, Prawo energetyczne, o partiach politycznych, o dostosowaniu górnictwa węgla kamiennego do funkcjonowania w warunkach gospodarki rynkowej oraz szczególnych uprawnieniach i zadaniach gmin górniczych, o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej. Prawo telekomunikacyjne, o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”, o spółdzielniach mieszkaniowych, o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001–2006, o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych oraz o utracie mocy ustawy o kasach oszczędnościowo-budowlanych i wspieraniu przez państwo oszczędzania na cele mieszkaniowe (Dz.U. Nr 154, poz. 1802). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-10-27 do 2001-12-31

1. Środki finansowe na realizację zadań określonych w art. 22 ust. 3 i ust. 5 ustawy, o której mowa w art. 69, zostaną uwzględnione w ustawie budżetowej w latach 2001–2005, w następujących kwotach:

1) w roku 2001 – w kwocie 300 000 000 zł,

2) w roku 2002 – w kwocie 500 000 000 zł,

3) w roku 2003 – w kwocie 800 000 000 zł,

4) w latach 2004–2005 – w kwocie co najmniej 800 000 000 zł rocznie.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1, uwzględniają kwoty przeznaczone na nabywanie kolejowych pojazdów szynowych niezbędnych dla realizacji zadań określonych w ust. 1, w wysokości nie mniejszej niż 10% kwoty tych środków. Szczegółowe warunki przekazania i wykorzystania tych środków ustala umowa określona w art. 22 ust. 6 ustawy, o której mowa w art. 69.

3. Kolejowe pojazdy szynowe, o których mowa w ust. 2, obejmują wyłącznie nowe pojazdy nabywane od krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, na podstawie umów sprzedaży lub umów o oddanie kolejowych pojazdów szynowych do odpłatnego korzystania z prawem do ich nabycia,

4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz krajowych przedsiębiorców – producentów kolejowych pojazdów szynowych, o których mowa w ust. 3.