Wersja obowiązująca od 2024-04-12 (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja obowiązująca od 2024-04-12 (Dz.U.2024.561 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-08 do 2024-04-11 (Dz.U.2022.2542 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-22 do 2022-12-07 (Dz.U.2021.146 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-24 do 2021-01-21 (Dz.U.2020.292 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-06 do 2020-02-23 (Dz.U.2018.1311 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-03-30 do 2018-07-05 (Dz.U.2017.680 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-01 do 2017-03-29
[Sprzedaż linii kolejowych] [17] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom, z zastrzeżeniem art. 18a.
[17] Art. 18b w brzmieniu ustalonym przez art. 30 pkt 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. poz. 2260). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-09-02 do 2016-12-31 (Dz.U.2014.1160 tekst jednolity)
[Sprzedaż linii kolejowych] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, z zastrzeżeniem art. 18a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-12-06 do 2014-09-01
[18] Linie kolejowe niebędące liniami o znaczeniu państwowym zbędne dla działalności PLK SA mogą być przez PLK SA albo PKP SA w porozumieniu z PLK SA, za zgodą ministra właściwego do spraw transportu, sprzedawane przedsiębiorcom w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397, z późn. zm.), z zastrzeżeniem art. 18a.
[18] Art. 18b dodany przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 24 października 2008 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. Nr 206, poz. 1289). Zmiana weszła w życie 6 grudnia 2008 r.