Wersja obowiązująca od 2024-04-02 (Dz.U.2024.487 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie, przegląd i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym zgodnie z art. 97–99;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja obowiązująca od 2024-04-02 (Dz.U.2024.487 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie, przegląd i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym zgodnie z art. 97–99;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-11-04 do 2024-04-01 (Dz.U.2022.2253 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji ] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie, przegląd i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym zgodnie z art. 97–99;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-04-11 do 2022-11-03 (Dz.U.2022.793 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji ] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie, przegląd i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym zgodnie z art. 97–99;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-15 do 2022-04-10
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) [278] opracowanie, przegląd i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) [279] uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym zgodnie z art. 97–99;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
[278] Art. 127 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 52 lit. a) ustawy z dnia 8 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1598). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.
[279] Art. 127 ust. 2 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 52 lit. b) ustawy z dnia 8 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1598). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-12 do 2021-09-14 (Dz.U.2020.842 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań podlegających umorzeniu lub konwersji na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-29 do 2020-05-11 (Dz.U.2019.795 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji ] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań podlegających umorzeniu lub konwersji na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-19 do 2019-04-28 (Dz.U.2017.1937 tekst jednolity)
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji ] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań podlegających umorzeniu lub konwersji na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-09 do 2017-10-18
[Kolegium przymusowej restrukturyzacji ] 1. Fundusz ustanawia kolegium przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, nad którymi nadzór skonsolidowany sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
2. Kolegium przymusowej restrukturyzacji jest ustanawiane w celu realizacji następujących zadań:
1) wymiana informacji niezbędnych do opracowania grupowych planów przymusowej restrukturyzacji oraz przygotowania i przeprowadzenia przymusowej restrukturyzacji grup;
2) opracowanie i aktualizacja grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
3) przeprowadzanie oceny wykonalności grupowych planów przymusowej restrukturyzacji;
4) określenie okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji oraz uzgodnienie środków niezbędnych do ich usunięcia;
5) uzgodnienie potrzeby opracowania schematu przymusowej restrukturyzacji;
6) uzgodnienie schematu przymusowej restrukturyzacji;
7) uzgodnienie sposobu komunikacji;
8) uzgodnienie sposobu wykorzystania funduszy przymusowej restrukturyzacji;
9) uzgadnianie minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań podlegających umorzeniu lub konwersji na poziomie skonsolidowanym i dla podmiotów zależnych na poziomie indywidualnym;
10) współpraca i koordynacja z właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji państw trzecich.
3. Członkami kolegium przymusowej restrukturyzacji są:
1) Fundusz;
2) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów zależnych;
3) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla podmiotów, o których mowa w art. 82 ust. 2 pkt 4;
4) właściwe organy przymusowej restrukturyzacji dla istotnych oddziałów;
5) organy nadzoru państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium;
6) ministrowie właściwi do spraw instytucji finansowych państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są organami przymusowej restrukturyzacji;
7) organy zarządzające uznanymi systemami gwarancji depozytów państw, których właściwe organy przymusowej restrukturyzacji są członkami kolegium, o ile nie są właściwymi organami przymusowej restrukturyzacji;
8) Europejski Urząd Nadzoru Bankowego.
4. Jeżeli organ nadzoru, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, nie jest bankiem centralnym, przedstawiciel banku centralnego może uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji, bez prawa głosu, za zgodą tego organu nadzoru. Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uczestniczy w kolegium przymusowej restrukturyzacji bez prawa głosu.
5. Właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla podmiotu zależnego oraz właściwy organ przymusowej restrukturyzacji dla istotnego oddziału z siedzibą na terytorium państwa trzeciego mogą uczestniczyć w kolegium przymusowej restrukturyzacji na swój wniosek, jeżeli w opinii Funduszu zapewniają one ochronę informacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.
6. Jeżeli inne kolegia lub grupy realizują te same funkcje i zadania oraz zapewniają taki sam udział organom i podmiotom, o których mowa w ust. 3, jak kolegium przymusowej restrukturyzacji, Fundusz nie tworzy odrębnego kolegium przymusowej restrukturyzacji. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio do takich kolegiów i grup w zakresie, w jakim realizują funkcje i zadania określone ustawą.