Wersja obowiązująca od 2024-03-21 (Dz.U.2024.425 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja obowiązująca od 2024-03-21 (Dz.U.2024.425 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-04-28 do 2024-03-20 (Dz.U.2023.824 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-16 do 2023-04-27 (Dz.U.2021.1070 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-06-04 do 2021-06-15 (Dz.U.2020.995 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-19 do 2020-06-03 (Dz.U.2019.1355 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-02 do 2019-07-18 (Dz.U.2018.1471 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-13 do 2018-08-01 (Dz.U.2016.1688 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-10-06 do 2016-10-12
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) [5] (uchylony);
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) [6] prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
[5] Art. 29 pkt 2 uchylony przez art. 2 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 23 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1434). Zmiana weszła w życie 6 października 2015 r.
[6] Art. 29 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 2 lit. b) ustawy z dnia 23 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1434). Zmiana weszła w życie 6 października 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-17 do 2015-10-05 (Dz.U.2013.686 tekst jednolity)
[Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1;
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-03-13 do 2013-06-16 (Dz.U.2007.44.287 tekst jednolity)
W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1;
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-06-29 do 2007-03-12
W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii,
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1,
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska,
4) [4] prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
[4] Art. 29 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 lutego 2006 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 50, poz. 360). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-07-20 do 2006-06-28 (Dz.U.2002.112.982 tekst jednolity)
W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii,
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1,
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska,
4) prowadzenie rejestru zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1991-10-29
W zakresie przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska do Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska należą sprawy:
1) kontroli podmiotów gospodarczych, których działalność może stanowić przyczynę powstania nadzwyczajnego zagrożenia środowiska,
2) prowadzenia szkoleń i instruktażu organów administracji państwowej, rządowej i samorządu terytorialnego, a także podmiotów gospodarczych, o których mowa w pkt 1,
3) badania przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków nadzwyczajnych zagrożeń środowiska.