Wersja obowiązująca od 2024.03.21 (Dz.U.2024.425 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja obowiązująca od 2024.03.21 (Dz.U.2024.425 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.04.28 do 2024.03.20 (Dz.U.2023.824 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.06.16 do 2023.04.27 (Dz.U.2021.1070 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.06.04 do 2021.06.15 (Dz.U.2020.995 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.07.19 do 2020.06.03 (Dz.U.2019.1355 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.08.02 do 2019.07.18 (Dz.U.2018.1471 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.10.13 do 2018.08.01 (Dz.U.2016.1688 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) (uchylony)
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.10.06 do 2016.10.12
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom ] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) [5] (uchylony);
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) [6] prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku i zakładów o dużym ryzyku.
[5] Art. 29 pkt 2 uchylony przez art. 2 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 23 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1434). Zmiana weszła w życie 6 października 2015 r.
[6] Art. 29 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 2 lit. b) ustawy z dnia 23 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1434). Zmiana weszła w życie 6 października 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.06.17 do 2015.10.05 (Dz.U.2013.686 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. [Kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom] W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1;
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007.03.13 do 2013.06.16 (Dz.U.2007.44.287 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii;
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1;
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska;
4) prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006.06.29 do 2007.03.12
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii,
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1,
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska,
4) [4] prowadzenie rejestru zakładów, których działalność może być przyczyną wystąpienia poważnej awarii, w tym zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii i o dużym ryzyku wystąpienia awarii w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
[4] Art. 29 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 24 lutego 2006 r. o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 50, poz. 360). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.07.20 do 2006.06.28 (Dz.U.2002.112.982 tekst jednolity)
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie poważnych awarii
Art. 29. W zakresie przeciwdziałania poważnym awariom do Inspekcji Ochrony Środowiska należy:
1) kontrola podmiotów, których działalność może stanowić przyczynę powstania poważnej awarii,
2) prowadzenie szkoleń dla organów administracji oraz podmiotów, o których mowa w pkt 1,
3) badanie przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków poważnych awarii dla środowiska,
4) prowadzenie rejestru zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1991.10.29
Rozdział 5
Wykonywanie zadań w zakresie nadzwyczajnych zagrożeń środowiska
Art. 29. W zakresie przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska do Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska należą sprawy:
1) kontroli podmiotów gospodarczych, których działalność może stanowić przyczynę powstania nadzwyczajnego zagrożenia środowiska,
2) prowadzenia szkoleń i instruktażu organów administracji państwowej, rządowej i samorządu terytorialnego, a także podmiotów gospodarczych, o których mowa w pkt 1,
3) badania przyczyn powstawania oraz sposobów likwidacji skutków nadzwyczajnych zagrożeń środowiska.