Wersja obowiązująca od 2024-10-18
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) [5] nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 20a ust. 2 lub 3;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
[5] Art. 46 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 49 pkt 5 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1222). Zmiana weszła w życie 18 października 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-10-18
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) [5] nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 20a ust. 2 lub 3;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
[5] Art. 46 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 49 pkt 5 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1222). Zmiana weszła w życie 18 października 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2024-03-20 do 2024-10-17 (Dz.U.2024.422 tekst jednolity)
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-10-01 do 2024-03-19 (Dz.U.2021.1797 tekst jednolity)
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-07-02 do 2021-09-30 (Dz.U.2020.1173 tekst jednolity)
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej ] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-28 do 2020-07-01 (Dz.U.2019.162 tekst jednolity)
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej ] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-07 do 2019-01-27
[Czyny, za które kwalifikowany dostawca podlega karze pieniężnej ] Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:
1) nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2) nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3) stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4) nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5) wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6) nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7) nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8) nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9) uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10) nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12) nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.