Wersja obowiązująca od 2024.03.07     (Dz.U.2024.326 tekst jednolity)

§ 3. [Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel] 1. Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel (Marine Diesel Oil – MDO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMB w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 1,50% m/m.

2. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil – MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMX, DMA i DMZ w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, używanym lub wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 0,10% m/m.

Wersja obowiązująca od 2024.03.07     (Dz.U.2024.326 tekst jednolity)

§ 3. [Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel] 1. Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel (Marine Diesel Oil – MDO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMB w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 1,50% m/m.

2. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil – MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMX, DMA i DMZ w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, używanym lub wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 0,10% m/m.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.03.27 do 2024.03.06

§ 3. [Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel] [2] 1. Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel (Marine Diesel Oil – MDO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMB w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 1,50% m/m.

2. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil – MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe zdefiniowane dla klas DMX, DMA i DMZ w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, używanym lub wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, nie może przekraczać 0,10% m/m.

[2] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 20 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań dotyczących zawartości siarki w paliwie żeglugowym, w tym sposobu jej oznaczania (Dz.U. poz. 478). Zmiana weszła w życie 27 marca 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.11.06 do 2019.03.26

§ 3. [Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel] 1. Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel (Marine Diesel Oil – MDO) oznaczającym paliwo żeglugowe, którego lepkość i gęstość mieszczą się w zakresach lepkości oraz gęstości zdefiniowanych dla klas DMB w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej nie może przekraczać 1,50% m/m.

2. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil – MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe, którego lepkość i gęstość mieszczą się w zakresach lepkości oraz gęstości zdefiniowanych dla klas DMX, DMA i DMZ w tabeli I PN-ISO 8217 „Przetwory naftowe – Paliwa (klasa F) – Specyfikacje paliw żeglugowych”, używanym lub wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej nie może przekraczać 0,10% m/m.