Wersja obowiązująca od 2024-03-07 (Dz.U.2024.324 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. (uchylony)
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja obowiązująca od 2024-03-07 (Dz.U.2024.324 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. (uchylony)
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-07-03 do 2024-03-06 (Dz.U.2023.1259 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. (uchylony)
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-02-02 do 2023-07-02 (Dz.U.2023.225 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. (uchylony)
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-12 do 2023-02-01
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. [1] W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. [2] (uchylony)
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
[1] Art. 14l ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 31 lit. a) ustawy z dnia 15 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1378). Zmiana weszła w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” komunikatu ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczącego umowy partnerstwa na lata 2021–2027, o którym mowa w art. 14e ust. 7 niniejszej ustawy.
Komunikat Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 2 sierpnia 2022 r. w sprawie podjęcia przez Komisję Europejską decyzji wykonawczej zatwierdzającej Umowę Partnerstwa na lata 2021–2027 z Rzecząpospolitą Polską (M.P. poz. 770) został opublikowany 11 sierpnia 2022 r.
[2] Art. 14l ust. 4 uchylony przez art. 1 pkt 31 lit. b) ustawy z dnia 15 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1378). Zmiana weszła w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” komunikatu ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczącego umowy partnerstwa na lata 2021–2027, o którym mowa w art. 14e ust. 7 niniejszej ustawy.
Komunikat Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 2 sierpnia 2022 r. w sprawie podjęcia przez Komisję Europejską decyzji wykonawczej zatwierdzającej Umowę Partnerstwa na lata 2021–2027 z Rzecząpospolitą Polską (M.P. poz. 770) został opublikowany 11 sierpnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-14 do 2022-08-11 (Dz.U.2021.1057 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
3) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-12 do 2021-06-13 (Dz.U.2019.1295 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
3) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-06 do 2019-07-11 (Dz.U.2018.1307 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
3) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-07-14 do 2018-07-05 (Dz.U.2017.1376 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
3) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-12-17 do 2017-07-13
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. [1] Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
3) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
[1] Art. 14l ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 18 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1954). Zmiana weszła w życie 17 grudnia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-03-23 do 2016-12-16 (Dz.U.2016.383 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony wspólnie przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-11-26 do 2016-03-22 (Dz.U.2014.1649 tekst jednolity)
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa ] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. 4. Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony wspólnie przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-09-13 do 2014-11-25
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. [8] Zastępcami przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa są:
1) przedstawiciel wyznaczony wspólnie przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw rybołówstwa;
2) przedstawiciel wyznaczony przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
[8] Art. 14l ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 90 pkt 5 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz.U. poz. 1146). Zmiana weszła w życie 13 września 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-04-08 do 2014-09-12
[Komitet do spraw Umowy Partnerstwa] [49] 1. W celu zapewnienia koordynacji i monitorowania realizacji umowy partnerstwa, w szczególności programów służących jej realizacji, w tym współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz z funduszy wspierających sektory morski lub rybacki, tworzy się Komitet do spraw Umowy Partnerstwa.
2. Do zadań Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa należy w szczególności:
1) przegląd realizacji umowy partnerstwa i programów służących realizacji umowy partnerstwa z punktu widzenia postępów w osiąganiu celów tej umowy;
2) formułowanie propozycji zmian umowy partnerstwa;
3) analizowanie sytuacji, które wpływają na realizację umowy partnerstwa, oraz wskazywanie zagadnień o charakterze horyzontalnym związanych z jej realizacją wymagających ewaluacji;
4) w przypadku stwierdzenia opóźnień lub problemów systemowych związanych z realizacją umowy partnerstwa wydawanie dla instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa rekomendacji dotyczących w szczególności poprawy efektywności tych programów w zakresie osiągania jej celów, w tym działań naprawczych, związanych z wypełnieniem warunków wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
5) opiniowanie strategii komunikacji polityki spójności oraz jej zmian.
3. Komitetowi do spraw Umowy Partnerstwa przewodniczy minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego.
4. Zastępcą przewodniczącego Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa jest przedstawiciel wyznaczony wspólnie przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi oraz ministra właściwego do spraw rybołówstwa.
5. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa może powoływać podkomitety, określając zakres ich zadań.
6. W skład Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa wchodzą:
1) przedstawiciele instytucji zarządzających programami służącymi realizacji umowy partnerstwa;
2) przedstawiciele ministrów właściwych ze względu na zakres objęty umową partnerstwa;
3) przedstawiciel ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
4) przedstawiciel ministra właściwego do spraw gospodarki;
5) przedstawiciel Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
6) 3 przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
7) przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Przewodniczący Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa powołuje i odwołuje jego członków zapewniając, przy uwzględnieniu zasady partnerstwa, aby przedstawiciele:
1) strony samorządowej, z uwzględnieniem przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
2) strony rządowej,
3) partnerów społecznych i gospodarczych
– stanowili po 1/3 składu Komitetu.
8. Komitet do spraw Umowy Partnerstwa jest powoływany na okres realizacji umowy partnerstwa.
9. Tryb pracy Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa określa regulamin, przyjmowany, w drodze uchwały, przez Komitet zwykłą większością głosów.
10. Obsługę kancelaryjno-administracyjną Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.
[49] Rozdział 2a dodany przez art. 1 pkt 15 ustawy z dnia 24 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 379). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2014 r.