Wersja obowiązująca od 2024.03.06     (Dz.U.2024.321 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2024.03.06     (Dz.U.2024.321 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.12.02 do 2024.03.05     (Dz.U.2022.2483 tekst jednolity)

Art. 57.   (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.03.23 do 2022.12.01     (Dz.U.2022.659 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.12.16 do 2022.03.22     (Dz.U.2020.2268 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.01.16 do 2020.12.15     (Dz.U.2020.72 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.10.19 do 2020.01.15     (Dz.U.2018.2014 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.05.31 do 2018.10.18     (Dz.U.2017.1057 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.05.12 do 2017.05.30     (Dz.U.2015.641 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012.08.14 do 2015.05.11     (Dz.U.2012.931 tekst jednolity)

Art. 57. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.11.18 do 2012.08.13

Art. 57. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.08.21 do 2011.11.17

Art. 57. [29] (uchylony).

[29] Rozdział 8 uchylony przez art. 14 pkt 19 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz. 1808). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.01.01 do 2004.08.20

Koncesjonariusz jest obowiązany do:

1) zgromadzenia środków finansowych na budowę i podjęcie eksploatacji autostrady,

2) przygotowania dokumentacji technicznej wymaganej do podjęcia budowy autostrady, uzyskania pozwolenia na budowę i uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami,

3) przestrzegania przepisów techniczno-budowlanych i eksploatacyjnych dotyczących autostrad, przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,

4) terminowej realizacji procesu inwestycyjnego,

5) utrzymania autostrady, w zakresie określonym w art. 57a, według standardów określonych w przepisach prawa i umowie,

6) umożliwienia Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad [33] dokonania, w dowolnym czasie, kontroli budowy i eksploatacji autostrady oraz dostarczania w tym zakresie danych i dokumentów.

[33] Art. 57 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 21 ustawy z dnia 14 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 2124). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003.11.17 do 2003.12.31

Koncesjonariusz jest obowiązany do:

1) zgromadzenia środków finansowych na budowę i podjęcie eksploatacji autostrady,

2) przygotowania dokumentacji technicznej wymaganej do podjęcia budowy autostrady, uzyskania pozwolenia na budowę i uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami,

3) [2] przestrzegania przepisów techniczno-budowlanych i eksploatacyjnych dotyczących autostrad, przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,

4) terminowej realizacji procesu inwestycyjnego,

5) utrzymania autostrady, w zakresie określonym w art. 57a, według standardów określonych w przepisach prawa i umowie,

6) umożliwienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonania, w dowolnym czasie, kontroli budowy i eksploatacji autostrady oraz dostarczania w tym zakresie danych i dokumentów.

[2] Art. 57 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 130 pkt 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. Nr 162, poz. 1568). Zmiana weszła w życie 17 listopada 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.04.01 do 2003.11.16

Koncesjonariusz jest obowiązany do:

1) zgromadzenia środków finansowych na budowę i podjęcie eksploatacji autostrady,

2) przygotowania dokumentacji technicznej wymaganej do podjęcia budowy autostrady, uzyskania pozwolenia na budowę i uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami,

3) przestrzegania przepisów techniczno-budowlanych i eksploatacyjnych dotyczących autostrad oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska i ochrony dóbr kultury,

4) terminowej realizacji procesu inwestycyjnego,

5) utrzymania autostrady, w zakresie określonym w art. 57a, według standardów określonych w przepisach prawa i umowie,

6) umożliwienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad [59] dokonania, w dowolnym czasie, kontroli budowy i eksploatacji autostrady oraz dostarczania w tym zakresie danych i dokumentów.

[59] Art. 57 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 29 pkt 18 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 25, poz. 253). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001.10.05 do 2002.03.31     (Dz.U.2001.110.1192 tekst jednolity)

Koncesjonariusz jest obowiązany do:

1) zgromadzenia środków finansowych na budowę i podjęcie eksploatacji autostrady,

2) przygotowania dokumentacji technicznej wymaganej do podjęcia budowy autostrady, uzyskania pozwolenia na budowę i uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami,

3) przestrzegania przepisów techniczno-budowlanych i eksploatacyjnych dotyczących autostrad oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska i ochrony dóbr kultury,

4) terminowej realizacji procesu inwestycyjnego,

5) utrzymania autostrady, w zakresie określonym w art. 57a, według standardów określonych w przepisach prawa i umowie,

6) umożliwienia Agencji dokonania, w dowolnym czasie, kontroli budowy i eksploatacji autostrady oraz dostarczania w tym zakresie danych i dokumentów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1995.01.01

Art. 57.  Koncesjonariusz jest obowiązany do:

1) zgromadzenia środków finansowych na budowę i podjęcie eksploatacji autostrady,

2) przygotowania dokumentacji technicznej wymaganej do podjęcia budowy autostrady, uzyskania pozwolenia na budowę i uzgodnień wymaganych odrębnymi przepisami,

3) przestrzegania przepisów techniczno-budowlanych i eksploatacyjnych dotyczących autostrad oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska i ochrony dóbr kultury,

4) terminowej realizacji procesu inwestycyjnego,

5) utrzymania autostrady według standardów określonych w przepisach prawa i umowie,

6) umożliwienia Agencji dokonania, w dowolnym czasie, kontroli budowy i eksploatacji autostrady oraz dostarczania w tym zakresie danych i dokumentów.