Wersja obowiązująca od 2024.02.29     (Dz.U.2024.285 tekst jednolity)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752, 1615, 1688 i 1762);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720);

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344, z późn. zm.).

Wersja obowiązująca od 2024.02.29     (Dz.U.2024.285 tekst jednolity)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752, 1615, 1688 i 1762);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720);

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344, z późn. zm.).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.09.07 do 2024.02.28     (Dz.U.2021.1644 tekst jednolity)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 oraz z 2021 r. poz. 922);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129);

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 oraz z 2021 r. poz. 11, 234 i 815).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.01.01 do 2021.09.06

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r. poz. 725 i 730);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019) [1];

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204 i 2348 oraz z 2019 r. poz. 270, 492 i 801).

[1] Art. 1 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 78 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę ‒ Prawo zamówień publicznych (Dz.U. poz. 2020). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.06.10 do 2020.12.31     (Dz.U.2019.1073 tekst jednolity)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r. poz. 725 i 730);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 i 2215 oraz z 2019 r. poz. 53 i 730);

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204 i 2348 oraz z 2019 r. poz. 270, 492 i 801).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.05.06 do 2019.06.09

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1. [Zakres przedmiotowy] 1. Ustawa określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wymaganych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa oraz określa organy właściwe w tych sprawach.

2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

1) infrastruktura dostępowa – instalacje, urządzenia i obiekty niezbędne do wybudowania i funkcjonowania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską;

2) inwestycje w zakresie infrastruktury dostępowej – roboty, dostawy lub usługi związane z przygotowaniem i realizacją budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, obejmujące:

a) budowę toru podejściowego od strony morza wraz z oznakowaniem nawigacyjnym,

b) budowę awanportu od strony Zatoki Gdańskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

c) budowę kanału, w tym śluz, nabrzeży postojowych, stanowisk wyczekiwania i obudów brzegów kanału,

d) budowę awanportu od strony Zalewu Wiślanego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym falochronów, nabrzeży i stanowisk dalbowych,

e) budowę nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg wraz z wymaganymi korektami geometrii toru oraz oznakowanie nawigacyjne,

f) budowę dróg publicznych i innych dróg lub przebudowę dróg publicznych i innych dróg kolidujących z drogą wodną wraz z niezbędnymi drogowymi obiektami inżynierskimi,

g) budowę lub przebudowę infrastruktury związanej z nadzorem nad bezpieczeństwem ruchu morskiego oraz ochroną środowiska morskiego,

h) realizację robót lub działań związanych z zapobieganiem negatywnemu oddziaływaniu na środowisko i ograniczeniem go lub z kompensacją przyrodniczą,

i) budowę lub przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, regulację skarp brzegowych oraz inne roboty budowlane związane z ochroną brzegu,

j) rozpoznanie i usuwanie z obszaru inwestycji przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności niewybuchów,

k) budowę lub przebudowę uzbrojenia terenu,

l) budowę sztucznych wysp na Zalewie Wiślanym wraz z przystaniami refulacyjnymi oraz budowę nowych lub rozbudowę istniejących pól refulacyjnych;

3) inwestor – Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni;

4) kataster nieruchomości – ewidencję gruntów i budynków w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1629 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 60);

5) roboty budowlane, dostawy, usługi – roboty budowlane, dostawy i usługi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.2));

6) uzbrojenie terenu – urządzenia infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 624).