Wersja obowiązująca od 2024-02-28 (Dz.U.2024.271 tekst jednolity)
[Harmonogram realizacji poszczególnych działań] 1. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, w przypadku miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy określa się oddzielnie dla wszystkich dróg, wszystkich linii kolejowych i wszystkich lotnisk położonych w granicach tych miast.
2. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, dla terenów położonych poza granicami miast powyżej 100 tysięcy określa się oddzielnie dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk.
3. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, określa się na podstawie wskaźnika, o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. (uchylony).
5. (uchylony).
6. Kolejność realizacji zadań programu ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika , o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Wersja obowiązująca od 2024-02-28 (Dz.U.2024.271 tekst jednolity)
[Harmonogram realizacji poszczególnych działań] 1. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, w przypadku miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy określa się oddzielnie dla wszystkich dróg, wszystkich linii kolejowych i wszystkich lotnisk położonych w granicach tych miast.
2. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, dla terenów położonych poza granicami miast powyżej 100 tysięcy określa się oddzielnie dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk.
3. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, określa się na podstawie wskaźnika, o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. (uchylony).
5. (uchylony).
6. Kolejność realizacji zadań programu ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika , o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-29 do 2024-02-27
[Harmonogram realizacji poszczególnych działań] 1. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, w przypadku miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy określa się oddzielnie dla wszystkich dróg, wszystkich linii kolejowych i wszystkich lotnisk położonych w granicach tych miast.
2. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, dla terenów położonych poza granicami miast powyżej 100 tysięcy określa się oddzielnie dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk.
3. [6] Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, określa się na podstawie wskaźnika , o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. [7] (uchylony)
5. [8] (uchylony)
6. [9] Kolejność realizacji zadań programu ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika , o którym mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
[6] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu ochrony środowiska przed hałasem (Dz.U. poz. 2786). Zmiana weszła w życie 29 grudnia 2022 r.
[7] § 6 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu ochrony środowiska przed hałasem (Dz.U. poz. 2786). Zmiana weszła w życie 29 grudnia 2022 r.
[8] § 6 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu ochrony środowiska przed hałasem (Dz.U. poz. 2786). Zmiana weszła w życie 29 grudnia 2022 r.
[9] § 6 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu ochrony środowiska przed hałasem (Dz.U. poz. 2786). Zmiana weszła w życie 29 grudnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-08-18 do 2022-12-28
[Harmonogram realizacji poszczególnych działań] 1. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, w przypadku miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy określa się oddzielnie dla wszystkich dróg, wszystkich linii kolejowych i wszystkich lotnisk położonych w granicach tych miast.
2. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, dla terenów położonych poza granicami miast powyżej 100 tysięcy określa się oddzielnie dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk.
3. Harmonogram realizacji poszczególnych działań, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 3, określa się na terenach z przekroczeniami dopuszczalnych poziomów hałasu wyrażonych wskaźnikiem długookresowym, w oparciu o wzór:
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
NHA,x – wskaźnik określający całkowitą liczbę osób dotkniętych szkodliwym skutkiem znacznej uciążliwości hałasu,
HA – szkodliwy skutek znacznej uciążliwości hałasu,
x – źródło hałasu (drogi, linie kolejowe lub lotniska),
j – przedziały wartości wskaźnika hałasu LDWN,
nj – liczbę osób narażonych na hałas z przedziału j wartości wskaźnika LDWN,
ARHA,x,j – prawdopodobieństwo wystąpienia szkodliwego skutku znacznej uciążliwości hałasu od danego źródła hałasu wśród ludności narażonej na hałas w środowisku w danym przedziale j.
4. ARHA,x,j oblicza się zgodnie ze wzorem:
1) w przypadku dróg:
2) w przypadku linii kolejowych:
3) w przypadku lotnisk:
5. Wskaźnik NHA,x, o którym mowa w ust. 3, oblicza się dla wartości środkowej wskaźnika hałasu LDWN w każdym z następujących przedziałów wartości podanych w dB:
1) 55,0–59,9 dB;
2) 60,0–64,9 dB;
3) 65,0–69,9 dB;
4) 70,0–74,9 dB;
5) 75,0–79,9 dB;
6) większe lub równe 80 dB (≥ 80 dB).
6. Kolejność realizacji zadań programu ustala się, zaczynając od terenów o najwyższej wartości wskaźnika NHA,x, o którym mowa w ust. 3.