Wersja obowiązująca od 2024-02-21 (Dz.U.2024.233 tekst jednolity)
[Legitymacja] 1. Strażak ratownik OSP, na czas pełnienia tej funkcji, oraz osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego, na czas posiadania uprawnienia do tego świadczenia, otrzymuje w celu identyfikacji i korzystania z dodatkowych świadczeń, o których mowa w art. 27, legitymację, która zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) fotografię;
3) numer legitymacji;
4) nazwę jednostki ochotniczej straży pożarnej;
5) podmiot wydający;
6) datę wydania legitymacji.
1a. Podmiot wydający legitymacje prowadzi ewidencję wydanych legitymacji.
1b. Podmiot wydający legitymacje jest administratorem danych przetwarzanych w ewidencji wydanych legitymacji.
1c. W ewidencji wydanych legitymacji gromadzi się dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 4 i 6, oraz informacje o wymianie i unieważnieniu legitymacji.
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania legitymacji,
2) rodzaj i wzór legitymacji,
3) podmiot właściwy do wydawania legitymacji,
4) przypadki, w których legitymacja podlega zwrotowi, wymianie lub unieważnieniu,
5) tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia właściwej identyfikacji strażaka ratownika OSP lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego oraz potrzebę zabezpieczenia legitymacji przed fałszerstwem i zapewnienia jej właściwej ochrony.
Wersja obowiązująca od 2024-02-21 (Dz.U.2024.233 tekst jednolity)
[Legitymacja] 1. Strażak ratownik OSP, na czas pełnienia tej funkcji, oraz osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego, na czas posiadania uprawnienia do tego świadczenia, otrzymuje w celu identyfikacji i korzystania z dodatkowych świadczeń, o których mowa w art. 27, legitymację, która zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) fotografię;
3) numer legitymacji;
4) nazwę jednostki ochotniczej straży pożarnej;
5) podmiot wydający;
6) datę wydania legitymacji.
1a. Podmiot wydający legitymacje prowadzi ewidencję wydanych legitymacji.
1b. Podmiot wydający legitymacje jest administratorem danych przetwarzanych w ewidencji wydanych legitymacji.
1c. W ewidencji wydanych legitymacji gromadzi się dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 4 i 6, oraz informacje o wymianie i unieważnieniu legitymacji.
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania legitymacji,
2) rodzaj i wzór legitymacji,
3) podmiot właściwy do wydawania legitymacji,
4) przypadki, w których legitymacja podlega zwrotowi, wymianie lub unieważnieniu,
5) tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia właściwej identyfikacji strażaka ratownika OSP lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego oraz potrzebę zabezpieczenia legitymacji przed fałszerstwem i zapewnienia jej właściwej ochrony.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-09-08 do 2024-02-20
[Legitymacja] 1. Strażak ratownik OSP, na czas pełnienia tej funkcji, oraz osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego, na czas posiadania uprawnienia do tego świadczenia, otrzymuje w celu identyfikacji i korzystania z dodatkowych świadczeń, o których mowa w art. 27, legitymację, która zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) fotografię;
3) numer legitymacji;
4) nazwę jednostki ochotniczej straży pożarnej;
5) podmiot wydający;
6) datę wydania legitymacji.
1a. [30] Podmiot wydający legitymacje prowadzi ewidencję wydanych legitymacji.
1b. [31] Podmiot wydający legitymacje jest administratorem danych przetwarzanych w ewidencji wydanych legitymacji.
1c. [32] W ewidencji wydanych legitymacji gromadzi się dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 4 i 6, oraz informacje o wymianie i unieważnieniu legitymacji.
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania legitymacji,
2) rodzaj i wzór legitymacji,
3) podmiot właściwy do wydawania legitymacji,
4) przypadki, w których legitymacja podlega zwrotowi, wymianie lub unieważnieniu,
5) tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia właściwej identyfikacji strażaka ratownika OSP lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego oraz potrzebę zabezpieczenia legitymacji przed fałszerstwem i zapewnienia jej właściwej ochrony.
[30] Art. 29 ust. 1a dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o ochotniczych strażach pożarnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1560). Zmiana weszła w życie 8 września 2023 r.
[31] Art. 29 ust. 1b dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o ochotniczych strażach pożarnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1560). Zmiana weszła w życie 8 września 2023 r.
[32] Art. 29 ust. 1c dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o ochotniczych strażach pożarnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1560). Zmiana weszła w życie 8 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-30 do 2023-09-07 (Dz.U.2023.194 tekst jednolity)
[Legitymacja] 1. Strażak ratownik OSP, na czas pełnienia tej funkcji, oraz osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego, na czas posiadania uprawnienia do tego świadczenia, otrzymuje w celu identyfikacji i korzystania z dodatkowych świadczeń, o których mowa w art. 27, legitymację, która zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) fotografię;
3) numer legitymacji;
4) nazwę jednostki ochotniczej straży pożarnej;
5) podmiot wydający;
6) datę wydania legitymacji.
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania legitymacji,
2) rodzaj i wzór legitymacji,
3) podmiot właściwy do wydawania legitymacji,
4) przypadki, w których legitymacja podlega zwrotowi, wymianie lub unieważnieniu,
5) tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia właściwej identyfikacji strażaka ratownika OSP lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego oraz potrzebę zabezpieczenia legitymacji przed fałszerstwem i zapewnienia jej właściwej ochrony.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2023-01-29
[Legitymacja] 1. Strażak ratownik OSP, na czas pełnienia tej funkcji, oraz osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego, na czas posiadania uprawnienia do tego świadczenia, otrzymuje w celu identyfikacji i korzystania z dodatkowych świadczeń, o których mowa w art. 27, legitymację, która zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) fotografię;
3) numer legitymacji;
4) nazwę jednostki ochotniczej straży pożarnej;
5) podmiot wydający;
6) datę wydania legitymacji.
2. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb wydawania legitymacji,
2) rodzaj i wzór legitymacji,
3) podmiot właściwy do wydawania legitymacji,
4) przypadki, w których legitymacja podlega zwrotowi, wymianie lub unieważnieniu,
5) tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji
– mając na uwadze potrzebę zapewnienia właściwej identyfikacji strażaka ratownika OSP lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego oraz potrzebę zabezpieczenia legitymacji przed fałszerstwem i zapewnienia jej właściwej ochrony.