history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-02-08    (Dz.U.2024.158 tekst jednolity)

§ 8. [Wniosek o udział w Programie] 1. Dyrektor szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej i SOSW występuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – do dyrektora ORPEG, z wnioskiem o udział w Programie w roku:

1) 2020 – w terminie do dnia 27 października 2020 r.;

2) 2021 – w terminie do dnia 15 maja 2021 r.;

3) 2022 – w terminie do dnia 15 maja 2022 r.;

4) 2023 – w terminie do dnia 15 maja 2023 r.;

5) 2024 – w terminie do dnia 15 maja 2024 r.

2. Wniosek o udział w Programie zawiera:

1) nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą i SOSW;

2) informację o spełnianiu przez szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą i SOSW warunków, o których mowa w § 2 ust. 13;

3) liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, szkoła za granicą lub SOSW wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii objęte tym wnioskiem;

4) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, a także w sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzania;

5) kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

6) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionego w ramach Programu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;

7) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

8) informację o udziale w projekcie „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) lub projekcie „Lekcja: Enter” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014–2020 (Oś priorytetowa: III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie: 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych);

9) numer szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub SOSW w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152);

10) liczbę uczniów w szkole z wyszczególnieniem liczby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6.

3. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – dyrektor ORPEG, weryfikuje wniosek odpowiednio dyrektora szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW, pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tym wniosku.

4. Wniosek o udział w Programie złożony przez dyrektora szkoły, dla której organem prowadzącym jest jeden z ministrów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, stanowi równocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły.

5. Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Wersja obowiązująca od 2024-02-08    (Dz.U.2024.158 tekst jednolity)

§ 8. [Wniosek o udział w Programie] 1. Dyrektor szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej i SOSW występuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – do dyrektora ORPEG, z wnioskiem o udział w Programie w roku:

1) 2020 – w terminie do dnia 27 października 2020 r.;

2) 2021 – w terminie do dnia 15 maja 2021 r.;

3) 2022 – w terminie do dnia 15 maja 2022 r.;

4) 2023 – w terminie do dnia 15 maja 2023 r.;

5) 2024 – w terminie do dnia 15 maja 2024 r.

2. Wniosek o udział w Programie zawiera:

1) nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą i SOSW;

2) informację o spełnianiu przez szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą i SOSW warunków, o których mowa w § 2 ust. 13;

3) liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, szkoła za granicą lub SOSW wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii objęte tym wnioskiem;

4) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, a także w sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzania;

5) kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

6) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionego w ramach Programu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;

7) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

8) informację o udziale w projekcie „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) lub projekcie „Lekcja: Enter” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014–2020 (Oś priorytetowa: III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie: 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych);

9) numer szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub SOSW w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152);

10) liczbę uczniów w szkole z wyszczególnieniem liczby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6.

3. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – dyrektor ORPEG, weryfikuje wniosek odpowiednio dyrektora szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW, pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tym wniosku.

4. Wniosek o udział w Programie złożony przez dyrektora szkoły, dla której organem prowadzącym jest jeden z ministrów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, stanowi równocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły.

5. Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-01 do 2024-02-07

§ 8. [Wniosek o udział w Programie] 1. Dyrektor szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej i SOSW występuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – do dyrektora ORPEG, z wnioskiem o udział w Programie w roku:

1) 2020 – w terminie do dnia 27 października 2020 r.;

2) [16] 2021 – w terminie do dnia 15 maja 2021 r.;

3) 2022 – w terminie do dnia 15 maja 2022 r.;

4) 2023 – w terminie do dnia 15 maja 2023 r.;

5) 2024 – w terminie do dnia 15 maja 2024 r.

2. Wniosek o udział w Programie zawiera:

1) nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą i SOSW;

2) informację o spełnianiu przez szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą i SOSW warunków, o których mowa w § 2 ust. 13;

3) liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, szkoła za granicą lub SOSW wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii objęte tym wnioskiem;

4) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, a także w sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzania;

5) kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

6) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionego w ramach Programu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;

7) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

8) [17] informację o udziale w projekcie „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) lub projekcie „Lekcja: Enter” realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014–2020 (Oś priorytetowa: III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie: 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych);

9) numer szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub SOSW w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1942 oraz z 2020 r. poz. 695);

10) [18] liczbę uczniów w szkole z wyszczególnieniem liczby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6.

3. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – dyrektor ORPEG, weryfikuje wniosek odpowiednio dyrektora szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW, pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tym wniosku.

4. Wniosek o udział w Programie złożony przez dyrektora szkoły, dla której organem prowadzącym jest jeden z ministrów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, stanowi równocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły.

5. Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

[16] Na podstawie § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” (Dz.U. poz. 1602), w 2021 roku wniosek o udział w Programie, o którym mowa w § 8 ust. 1, składa się w terminie do 3 września 2021 r.

[17] § 8 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” (Dz.U. poz. 1602). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.

[18] § 8 ust. 2 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” (Dz.U. poz. 1602). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-27 do 2021-08-31

§ 8. [Wniosek o udział w Programie] 1. Dyrektor szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej i SOSW występuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – do dyrektora ORPEG, z wnioskiem o udział w Programie w roku:

1) 2020 – w terminie do dnia 27 października 2020 r.;

2) 2021 – w terminie do dnia 15 maja 2021 r.;

3) 2022 – w terminie do dnia 15 maja 2022 r.;

4) 2023 – w terminie do dnia 15 maja 2023 r.;

5) 2024 – w terminie do dnia 15 maja 2024 r.

2. Wniosek o udział w Programie zawiera:

1) nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą i SOSW;

2) informację o spełnianiu przez szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą i SOSW warunków, o których mowa w § 2 ust. 13;

3) liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, szkoła za granicą lub SOSW wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii objęte tym wnioskiem;

4) informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, a także w sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzania;

5) kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

6) informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionego w ramach Programu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;

7) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;

8) informację o udziale w projektach na rzecz rozwoju kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, w tym kompetencji cyfrowych, realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (w ramach projektów o zasięgu krajowym) – Priorytet inwestycyjny 10i, cel szczegółowy 1 – Poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych tzw. transversal skills niezbędnych na rynku pracy, obejmujących: umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy, jak również nauczania eksperymentalnego oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia lub Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa – III oś priorytetowa Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” i działanie 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”, w szczególności w projekcie „Lekcja: Enter”;

9) numer szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub SOSW w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1942 oraz z 2020 r. poz. 695).

3. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–4, a w przypadku szkoły za granicą – dyrektor ORPEG, weryfikuje wniosek odpowiednio dyrektora szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW, pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tym wniosku.

4. Wniosek o udział w Programie złożony przez dyrektora szkoły, dla której organem prowadzącym jest jeden z ministrów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, stanowi równocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły.

5. Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.