history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-02-08 do 2024-07-28    (Dz.U.2024.156 tekst jednolity)

§ 5. [Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;

2) (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2024-02-08 do 2024-07-28    (Dz.U.2024.156 tekst jednolity)

§ 5. [Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;

2) (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-02-28 do 2024-02-07

§ 5. [Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej.

2) [1] (uchylony)

[1] § 5 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 lutego 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy (Dz.U. poz. 284). Zmiana weszła w życie 28 lutego 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-12-03 do 2023-02-27    (Dz.U.2021.2235 tekst jednolity)

§ 5. [Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;

2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-27 do 2021-12-02    (Dz.U.2016.1117 tekst jednolity)

§ 5. [Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych ] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;

2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-08-03 do 2016-07-26

[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.

2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) datę wpisu do rejestru;

2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;

3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:

1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;

2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.