Wersja obowiązująca od 2024-02-08 do 2024-07-28 (Dz.U.2024.156 tekst jednolity)
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;
2) (uchylony).
Wersja obowiązująca od 2024-02-08 do 2024-07-28 (Dz.U.2024.156 tekst jednolity)
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;
2) (uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-02-28 do 2024-02-07
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej.
2) [1] (uchylony)
[1] § 5 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 lutego 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy (Dz.U. poz. 284). Zmiana weszła w życie 28 lutego 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-12-03 do 2023-02-27 (Dz.U.2021.2235 tekst jednolity)
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;
2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-27 do 2021-12-02 (Dz.U.2016.1117 tekst jednolity)
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych ] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;
2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-08-03 do 2016-07-26
[Rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych] 1. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i przechowywać go przez okres 40 lat po ustaniu narażenia, a w przypadku likwidacji zakładu pracy – przekazać właściwemu państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu.
2. Rejestr, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) datę wpisu do rejestru;
2) imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 3;
3) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
3. Pracodawca przekazuje rejestr, o którym mowa w ust. 1:
1) właściwemu komendantowi wojskowego ośrodka medycyny prewencyjnej – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej;
2) właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – w przypadku jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub nadzorowanych przez niego oraz komórek organizacyjnych urzędu obsługującego tego ministra.