Wersja obowiązująca od 2024-01-29 (Dz.U.2024.107 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja obowiązująca od 2024-01-29 (Dz.U.2024.107 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-21 do 2024-01-28 (Dz.U.2022.1526 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-04 do 2022-07-20 (Dz.U.2022.528 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-25 do 2022-03-03 (Dz.U.2020.920 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-03-18 do 2020-05-24 (Dz.U.2019.511 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-24 do 2019-03-17 (Dz.U.2018.995 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-09 do 2018-05-23 (Dz.U.2017.1868 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-07 do 2017-10-08
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. [2] Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
[2] Art. 68 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 66 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. poz. 1579). Zmiana weszła w życie 7 października 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-09 do 2016-10-06 (Dz.U.2016.814 tekst jednolity)
[Rejestr związków powiatów] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, jest opatrywane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262, z 2014 r. poz. 1662 oraz z 2015 r. poz. 1893).
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2016-06-08
[Rejestr związków powiatów] [25] 1. Rejestr związków powiatów prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Wpisu w rejestrze związków powiatów dokonuje się na podstawie zgłoszenia wojewody.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, może dotyczyć:
1) rejestracji związku powiatów;
2) zmiany statutu związku powiatów;
3) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów.
4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, zawiera oświadczenie o zgodności z prawem uchwał stanowiących podstawę do dokonania zgłoszenia.
5. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, jest opatrywane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262 oraz z 2014 r. poz. 1662).
6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb postępowania w sprawach:
a) rejestracji związku powiatów,
b) rejestracji zmiany statutu związku powiatów,
c) wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
2) wzór zgłoszenia w sprawie rejestracji związku powiatów,
3) wzór zgłoszenia w sprawie zmiany statutu związku powiatów,
4) wzór zgłoszenia w sprawie wykreślenia związku powiatów z rejestru związków powiatów,
5) dokumentację niezbędną do sporządzenia zgłoszeń, o których mowa w pkt 2–4,
6) sposób prowadzenia rejestru związków powiatów, w tym sposób dokonywania wpisów w tym rejestrze,
7) zakres danych podlegających wpisowi do rejestru związków powiatów,
8) tryb ogłaszania statutu związku powiatów, zmiany tego statutu oraz informacji o wykreśleniu związku powiatów z rejestru związków powiatów
– mając na uwadze konieczność zapewnienia sprawności postępowania w sprawach dokonywania wpisów w rejestrze związków powiatów oraz ogłaszania aktów i informacji, o których mowa w pkt 8, jednolitości zgłoszeń oraz uwzględniając, że rejestr związków powiatów powinien zawierać w szczególności nazwę związku powiatów i jego siedzibę, oznaczenie powiatów uczestniczących w związku oraz wskazanie zadań związku.
[25] Art. 68 w brzmieniu ustalonym przez art. 20 pkt 10 ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1045). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-22 do 2015-12-31 (Dz.U.2015.1445 tekst jednolity)
[Rejestr związków] 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Związek nabywa osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia statutu.
3. Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
4. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków, uwzględniając dokumentację niezbędną do wpisania związku do rejestru, dane podlegające wpisowi oraz sposób wykonywania zmian wpisów w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-23 do 2015-09-21 (Dz.U.2013.595 tekst jednolity)
[Rejestr związków] 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Związek nabywa osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia statutu.
3. Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
4. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków, uwzględniając dokumentację niezbędną do wpisania związku do rejestru, dane podlegające wpisowi oraz sposób wykonywania zmian wpisów w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-12-13 do 2013-05-22 (Dz.U.2001.142.1592 tekst jednolity)
[Rejestr związków] 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Związek nabywa osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia statutu.
3. Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
4. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków, uwzględniając dokumentację niezbędną do wpisania związku do rejestru, dane podlegające wpisowi oraz sposób wykonywania zmian wpisów w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-05-30 do 2001-12-12
[Rejestr związków] 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Związek nabywa osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia statutu.
3. Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
4. [48] Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków, uwzględniając dokumentację niezbędną do wpisania związku do rejestru, dane podlegające wpisowi oraz sposób wykonywania zmian wpisów w rejestrze.
[48] Art. 68 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 28 ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 45, poz. 497). Zmiana weszła w życie 30 maja 2001 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1998-07-18 do 2001-05-29
[Rejestr związków] 1. Rejestr związków prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej.
2. Związek nabywa osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia statutu.
3. Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru przysługuje skarga do sądu administracyjnego.
4. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, zasady i tryb prowadzenia rejestru związków powiatów oraz ogłaszania statutów związków.