Wersja obowiązująca od 2024-01-10 do 2024-11-10 (Dz.U.2024.34 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja obowiązująca od 2024-01-10 do 2024-11-10 (Dz.U.2024.34 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-05 do 2024-01-09 (Dz.U.2022.1648 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-03-30 do 2022-08-04 (Dz.U.2021.576 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-20 do 2021-03-29 (Dz.U.2019.2460 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-12 do 2019-12-19 (Dz.U.2018.1954 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-12 do 2018-10-11 (Dz.U.2017.1907 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-09-16 do 2017-10-11 (Dz.U.2016.1489 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-02-26 do 2016-09-15 (Dz.U.2014.243 tekst jednolity)
(uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-21 do 2013-12-31
[Bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi] [135] 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych jest obowiązany zapewnić:
1) swoim użytkownikom końcowym, w tym korzystającym z aparatów publicznych, bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi;
2) kierowanie:
a) połączeń telefonicznych,
b) [136] krótkich wiadomości tekstowych (sms)
– do numerów alarmowych 112, 997, 998, 999 do właściwego terytorialnie wojewódzkiego centrum powiadamiania ratunkowego albo centrum powiadamiania ratunkowego oraz połączeń do innych numerów alarmowych do właściwych terytorialnie jednostek służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.
2. Przepis ust. 1 pkt 2 lit. b nie stosuje się do usług świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej.
3. Przepis ust. 1 pkt 2 lit. b stosuje się o ile użytkownik końcowy na podstawie warunków obowiązującej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest uprawniony do korzystania z usług w zakresie wysyłania krótkich wiadomości tekstowych (sms).
[135] Art. 77 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 59 ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1445). Zmiana weszła w życie 21 stycznia 2013 r.
[136] Na podstawie art. 28 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1445) art. 77 ust. 1 pkt 2 lit. b), w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 59 ww. ustawy, wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-08-01 do 2013-01-20
[Bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi] 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić użytkownikom końcowym swojej sieci, w tym korzystającym z aparatów publicznych, bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi.
2. [1] Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić kierowanie połączeń do numeru alarmowego „112” do centrum powiadamiania ratunkowego oraz połączeń do innych numerów alarmowych do właściwych terytorialnie jednostek służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.
[1] Art. 77 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2008 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. Nr 17, poz. 101). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-09-03 do 2008-07-31
[Bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi] 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić użytkownikom końcowym swojej sieci, w tym korzystającym z aparatów publicznych, bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi.
2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić kierowanie połączeń do numerów alarmowych właściwych terytorialnie jednostek służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.