Wersja obowiązująca od 2024-01-10 (Dz.U.2024.31 tekst jednolity)
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) w przypadku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
8) w przypadku publicznej placówki kształcenia ustawicznego, publicznego centrum kształcenia zawodowego i publicznego branżowego centrum umiejętności – wskazanie, czy placówka lub centrum będzie posiadać filię lub filie, organizacyjnie podporządkowane odpowiednio tej placówce lub temu centrum;
9) w przypadku publicznego branżowego centrum umiejętności – nazwę dziedziny zawodowej, w zakresie której będzie funkcjonowało to centrum, i wskazanie organizacji branżowej właściwej dla danej dziedziny zawodowej określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 46c ust. 1 ustawy, która jest organem zakładającym to centrum lub z którą organ zakładający to centrum zawarł porozumienie, o którym mowa w art. 8 ust. 3a ustawy.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.
Wersja obowiązująca od 2024-01-10 (Dz.U.2024.31 tekst jednolity)
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) w przypadku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
8) w przypadku publicznej placówki kształcenia ustawicznego, publicznego centrum kształcenia zawodowego i publicznego branżowego centrum umiejętności – wskazanie, czy placówka lub centrum będzie posiadać filię lub filie, organizacyjnie podporządkowane odpowiednio tej placówce lub temu centrum;
9) w przypadku publicznego branżowego centrum umiejętności – nazwę dziedziny zawodowej, w zakresie której będzie funkcjonowało to centrum, i wskazanie organizacji branżowej właściwej dla danej dziedziny zawodowej określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 46c ust. 1 ustawy, która jest organem zakładającym to centrum lub z którą organ zakładający to centrum zawarł porozumienie, o którym mowa w art. 8 ust. 3a ustawy.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-09-30 do 2024-01-09
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) w przypadku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
8) [7] w przypadku publicznej placówki kształcenia ustawicznego, publicznego centrum kształcenia zawodowego i publicznego branżowego centrum umiejętności – wskazanie, czy placówka lub centrum będzie posiadać filię lub filie, organizacyjnie podporządkowane odpowiednio tej placówce lub temu centrum;
9) [8] w przypadku publicznego branżowego centrum umiejętności – nazwę dziedziny zawodowej, w zakresie której będzie funkcjonowało to centrum, i wskazanie organizacji branżowej właściwej dla danej dziedziny zawodowej określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 46c ust. 1 ustawy, która jest organem zakładającym to centrum lub z którą organ zakładający to centrum zawarł porozumienie, o którym mowa w art. 8 ust. 3a ustawy.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.
[7] § 5 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. poz. 2068). Zmiana weszła w życie 30 września 2023 r.
[8] § 5 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. poz. 2068). Zmiana weszła w życie 30 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-16 do 2023-09-29 (Dz.U.2020.1591 tekst jednolity)
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) w przypadku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
8) w przypadku publicznej placówki kształcenia ustawicznego i publicznego centrum kształcenia zawodowego – wskazanie, czy placówka lub centrum będzie posiadać filię lub filie, organizacyjnie podporządkowane odpowiednio tej placówce lub temu centrum.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2020-09-15
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej ] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) [6] w przypadku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
8) [7] w przypadku publicznej placówki kształcenia ustawicznego i publicznego centrum kształcenia zawodowego – wskazanie, czy placówka lub centrum będzie posiadać filię lub filie, organizacyjnie podporządkowane odpowiednio tej placówce lub temu centrum.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.
[6] § 5 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. poz. 321). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
[7] § 5 ust. 1 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. poz. 321). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-09-01 do 2019-08-31
[Elementy zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej ] 1. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej określa:
1) założyciela:
a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,
b) imię i nazwisko, numer ewidencyjny PESEL oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;
2) typ szkoły lub rodzaj placówki, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności;
3) wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;
4) w przypadku szkoły podstawowej – wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne;
5) w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w art. 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy – wskazanie klas, jakie ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły;
6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – zawód lub zawody, w których kształci szkoła;
7) w przypadku szkoły specjalnej – rodzaj niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę.
2. Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej wydaje się na czas nieokreślony.