Wersja obowiązująca od 2024.01.08     (Dz.U.2024.21 tekst jednolity)

Rozdział 2

Tryb powoływania i odwoływania członków Komisji oraz organizacja pracy Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. Komisja składa się z nie mniej niż 4 i nie więcej niż 10 członków.

2. W skład Komisji wchodzą specjaliści z zakresu pracy socjalnej lub pomocy społecznej posiadający: doświadczenie w kształceniu lub doskonaleniu zawodowym pracowników socjalnych lub staż zawodowy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

3. Członków Komisji powołuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego na okres 5 lat.

4. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego zamieszcza ogłoszenie o rozpoczęciu procedury powoływania członków Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz wyznacza w nim termin zgłaszania się kandydatów.

5. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego ogłasza skład Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

6. Członkowie Komisji wybierają ze swojego składu przewodniczącego, który kieruje pracami Komisji.

7. Przewodniczący Komisji wyznacza zastępcę pełniącego jednocześnie funkcję sekretarza Komisji.

8. Odwołanie przewodniczącego i członków Komisji może nastąpić w przypadku ich śmierci, na podstawie ich pisemnej rezygnacji albo w drodze odwołania ich z funkcji przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, jeżeli nie wywiązywali się z zadań określonych w art. 117 ust. 3 ustawy lub jeżeli niewłaściwie je wykonywali.

9. W razie konieczności uzupełnienia składu Komisji w przypadkach określonych w ust. 8 minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego może powołać nowych członków Komisji zgodnie z ust. 4 i 5 na czas pozostały do końca okresu, o którym mowa w ust. 3.

Wersja obowiązująca od 2024.01.08     (Dz.U.2024.21 tekst jednolity)

Rozdział 2

Tryb powoływania i odwoływania członków Komisji oraz organizacja pracy Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. Komisja składa się z nie mniej niż 4 i nie więcej niż 10 członków.

2. W skład Komisji wchodzą specjaliści z zakresu pracy socjalnej lub pomocy społecznej posiadający: doświadczenie w kształceniu lub doskonaleniu zawodowym pracowników socjalnych lub staż zawodowy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

3. Członków Komisji powołuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego na okres 5 lat.

4. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego zamieszcza ogłoszenie o rozpoczęciu procedury powoływania członków Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz wyznacza w nim termin zgłaszania się kandydatów.

5. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego ogłasza skład Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

6. Członkowie Komisji wybierają ze swojego składu przewodniczącego, który kieruje pracami Komisji.

7. Przewodniczący Komisji wyznacza zastępcę pełniącego jednocześnie funkcję sekretarza Komisji.

8. Odwołanie przewodniczącego i członków Komisji może nastąpić w przypadku ich śmierci, na podstawie ich pisemnej rezygnacji albo w drodze odwołania ich z funkcji przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, jeżeli nie wywiązywali się z zadań określonych w art. 117 ust. 3 ustawy lub jeżeli niewłaściwie je wykonywali.

9. W razie konieczności uzupełnienia składu Komisji w przypadkach określonych w ust. 8 minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego może powołać nowych członków Komisji zgodnie z ust. 4 i 5 na czas pozostały do końca okresu, o którym mowa w ust. 3.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.12.03 do 2024.01.07

Rozdział 2

Tryb powoływania i odwoływania członków Komisji oraz organizacja pracy Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. [1] Komisja składa się z nie mniej niż 4 i nie więcej niż 10 członków.

2. W skład Komisji wchodzą specjaliści z zakresu pracy socjalnej lub pomocy społecznej posiadający: doświadczenie w kształceniu lub doskonaleniu zawodowym pracowników socjalnych lub staż zawodowy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

3. Członków Komisji powołuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego na okres 5 lat.

4. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego zamieszcza ogłoszenie o rozpoczęciu procedury powoływania członków Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz wyznacza w nim termin zgłaszania się kandydatów.

5. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego ogłasza skład Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

6. Członkowie Komisji wybierają ze swojego składu przewodniczącego, który kieruje pracami Komisji.

7. Przewodniczący Komisji wyznacza zastępcę pełniącego jednocześnie funkcję sekretarza Komisji.

8. [2] Odwołanie przewodniczącego i członków Komisji może nastąpić w przypadku ich śmierci, na podstawie ich pisemnej rezygnacji albo w drodze odwołania ich z funkcji przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, jeżeli nie wywiązywali się z zadań określonych w art. 117 ust. 3 ustawy lub jeżeli niewłaściwie je wykonywali.

9. [3] W razie konieczności uzupełnienia składu Komisji w przypadkach określonych w ust. 8 minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego może powołać nowych członków Komisji zgodnie z ust. 4 i 5 na czas pozostały do końca okresu, o którym mowa w ust. 3.

[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 4 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny (Dz.U. poz. 2358). Zmiana weszła w życie 3 grudnia 2022 r.

[2] § 2 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 4 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny (Dz.U. poz. 2358). Zmiana weszła w życie 3 grudnia 2022 r.

[3] § 2 ust. 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 4 listopada 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny (Dz.U. poz. 2358). Zmiana weszła w życie 3 grudnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012.05.23 do 2022.12.02

Rozdział 2

Tryb powoływania i odwoływania członków Komisji oraz organizacja pracy Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. Komisja składa się z nie więcej niż 10 członków.

2. W skład Komisji wchodzą specjaliści z zakresu pracy socjalnej lub pomocy społecznej posiadający: doświadczenie w kształceniu lub doskonaleniu zawodowym pracowników socjalnych lub staż zawodowy w instytucjach i podmiotach działających w obszarze pomocy społecznej.

3. Członków Komisji powołuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego na okres 5 lat.

4. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego zamieszcza ogłoszenie o rozpoczęciu procedury powoływania członków Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego oraz wyznacza w nim termin zgłaszania się kandydatów.

5. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego ogłasza skład Komisji w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

6. Członkowie Komisji wybierają ze swojego składu przewodniczącego, który kieruje pracami Komisji.

7. Przewodniczący Komisji wyznacza zastępcę pełniącego jednocześnie funkcję sekretarza Komisji.

8. Odwołanie przewodniczącego i członków Komisji może nastąpić na podstawie pisemnej rezygnacji albo w drodze odwołania przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego z funkcji w przypadku niewywiązywania się z zadań określonych w art. 117 ust. 3 ustawy lub ich niewłaściwego wykonywania.