Wersja obowiązująca od 2024.01.04     (Dz.U.2024.15 tekst jednolity)

§ 26. [Dostęp do platformy] 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania kontroli oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1, 2 i 2a, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek, nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) (uchylony);

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

2. W kuratoriach oświaty pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uzyskują dostęp do danych gromadzonych na platformie, dotyczących szkół i placówek, nad którymi nadzór pedagogiczny sprawuje dany kurator oświaty.

Wersja obowiązująca od 2024.01.04     (Dz.U.2024.15 tekst jednolity)

§ 26. [Dostęp do platformy] 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania kontroli oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1, 2 i 2a, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek, nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) (uchylony);

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

2. W kuratoriach oświaty pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uzyskują dostęp do danych gromadzonych na platformie, dotyczących szkół i placówek, nad którymi nadzór pedagogiczny sprawuje dany kurator oświaty.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.09.04 do 2024.01.03

§ 26. [Dostęp do platformy] 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) [37] wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania kontroli oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1, 2 i 2a, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) [38] wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek, nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) [39] (uchylony)

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

2. W kuratoriach oświaty pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uzyskują dostęp do danych gromadzonych na platformie, dotyczących szkół i placówek, nad którymi nadzór pedagogiczny sprawuje dany kurator oświaty.

[37] § 26 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. poz. 1618). Zmiana weszła w życie 4 września 2021 r.

[38] § 26 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. poz. 1618). Zmiana weszła w życie 4 września 2021 r.

[39] § 26 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 13 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. poz. 1618). Zmiana weszła w życie 4 września 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.09.08 do 2021.09.03     (Dz.U.2020.1551 tekst jednolity)

§ 26. [Dostęp do platformy] 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania ewaluacji, kontroli i monitorowania oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1 i 2, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i monitorowania prowadzonych w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek;

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

2. W kuratoriach oświaty pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uzyskują dostęp do danych gromadzonych na platformie, dotyczących szkół i placówek, nad którymi nadzór pedagogiczny sprawuje dany kurator oświaty.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.09.01 do 2020.09.07

§ 26. [Dostęp do platformy] 1. Dostęp do platformy uzyskują w zakresie:

1) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego do przeprowadzania ewaluacji, kontroli i monitorowania oraz analizy danych dotyczących nadzoru pedagogicznego gromadzonych na platformie i opracowania wyników – pracownicy urzędów obsługujących ministrów sprawujących nadzór pedagogiczny i podległych im lub podporządkowanych jednostek organizacyjnych lub organów, o których mowa w art. 53 ust. 1 i 2, art. 54 oraz art. 60 ust. 4 i 6 ustawy, oraz kuratoriów oświaty, wykonujący zadania w zakresie nadzoru pedagogicznego, koordynujący lub nadzorujący wykonywanie tych zadań;

2) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i kontroli prowadzonej w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – nauczyciele, uczniowie i rodzice;

3) wykorzystania narzędzi nadzoru pedagogicznego w trakcie ewaluacji i monitorowania prowadzonych w szkole lub placówce do udzielenia informacji na pytania zawarte w tych narzędziach – dyrektorzy tych szkół i placówek;

4) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach lub placówkach – przedstawiciele organów prowadzących te szkoły lub placówki;

5) wyników nadzoru pedagogicznego w poszczególnych szkołach i placówkach prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego – przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego prowadzących szkoły lub placówki.

2. W kuratoriach oświaty pracownicy, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uzyskują dostęp do danych gromadzonych na platformie, dotyczących szkół i placówek, nad którymi nadzór pedagogiczny sprawuje dany kurator oświaty.