Wersja obowiązująca od 2024-01-03 (Dz.U.2024.5 tekst jednolity)
[Wpis do rejestru zaświadczeń] 1. Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1) numer ewidencyjny zaświadczenia;
2) datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3) imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4) treść wniosku;
5) datę wydania zaświadczenia;
6) treść zaświadczenia;
7) informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
5. Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Wersja obowiązująca od 2024-01-03 (Dz.U.2024.5 tekst jednolity)
[Wpis do rejestru zaświadczeń] 1. Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1) numer ewidencyjny zaświadczenia;
2) datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3) imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4) treść wniosku;
5) datę wydania zaświadczenia;
6) treść zaświadczenia;
7) informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
5. Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-04-24 do 2024-01-02 (Dz.U.2020.730 tekst jednolity)
[Wpis do rejestru zaświadczeń] 1. Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1) numer ewidencyjny zaświadczenia;
2) datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3) imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4) treść wniosku;
5) datę wydania zaświadczenia;
6) treść zaświadczenia;
7) informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
5. Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-03-01 do 2020-04-23
[Wpis do rejestru zaświadczeń] 1. Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1) numer ewidencyjny zaświadczenia;
2) datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3) imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4) treść wniosku;
5) datę wydania zaświadczenia;
6) treść zaświadczenia;
7) informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. [2] W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1446).
5. Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
[2] § 9 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 10 lutego 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz.U. poz. 318). Zmiana weszła w życie 1 marca 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-01 do 2017-02-28
[Wpis do rejestru zaświadczeń] 1. Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1) numer ewidencyjny zaświadczenia;
2) datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3) imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4) treść wniosku;
5) datę wydania zaświadczenia;
6) treść zaświadczenia;
7) informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. Naczelnik urzędu skarbowego wykonujący zadania, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 10 lipca 2015 r. o administracji podatkowej, do celów wydawania zaświadczeń, o których mowa w § 5, wpisuje wydanie zaświadczenia w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1446).
5. Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.