Wersja obowiązująca od 2024-08-17
[Wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia] 1. Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.
2. Osoba fizyczna i osoba prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:
1) aktem założycielskim;
2) statutem w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;
3) dokumentami poświadczającymi spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt 6 i 8 ustawy;
4) decyzją kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
3. Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:
1) imię i nazwisko osoby fizycznej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej siedziby;
2) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
3) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
4) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;
5) datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.
4. Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie fizycznej lub osobie prawnej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.
5. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:
1) oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;
2) datę i numer wpisu do ewidencji;
3) imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
4) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
5) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
6) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.
6. Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony.
7. Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
8. Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
1) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;
2) dokonania wpisu z naruszeniem prawa;
3) zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy;
4) likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia, o której mowa w art. 186 ust. 4 ustawy.
9. Wpis do ewidencji podlega także wykreśleniu na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli.
10. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w tej decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.
11. Dokumentację zlikwidowanej niepublicznej placówki doskonalenia przekazuje się organowi prowadzącemu, z wyjątkiem dokumentacji kursów kwalifikacyjnych, o której mowa w § 21 ust. 5 pkt 1a i 2 oraz ust. 7 [14] , którą przekazuje się kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia, w terminie miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.
12. Dokumentacja, o której mowa w ust. 11, jest przechowywana zgodnie z przepisami w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych, obowiązującymi w dniu likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia.
[14] § 29 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 31 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. poz. 1247). Zmiana weszła w życie 17 sierpnia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-08-17
[Wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia] 1. Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.
2. Osoba fizyczna i osoba prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:
1) aktem założycielskim;
2) statutem w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;
3) dokumentami poświadczającymi spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt 6 i 8 ustawy;
4) decyzją kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
3. Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:
1) imię i nazwisko osoby fizycznej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej siedziby;
2) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
3) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
4) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;
5) datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.
4. Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie fizycznej lub osobie prawnej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.
5. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:
1) oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;
2) datę i numer wpisu do ewidencji;
3) imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
4) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
5) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
6) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.
6. Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony.
7. Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
8. Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
1) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;
2) dokonania wpisu z naruszeniem prawa;
3) zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy;
4) likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia, o której mowa w art. 186 ust. 4 ustawy.
9. Wpis do ewidencji podlega także wykreśleniu na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli.
10. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w tej decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.
11. Dokumentację zlikwidowanej niepublicznej placówki doskonalenia przekazuje się organowi prowadzącemu, z wyjątkiem dokumentacji kursów kwalifikacyjnych, o której mowa w § 21 ust. 5 pkt 1a i 2 oraz ust. 7 [14] , którą przekazuje się kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia, w terminie miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.
12. Dokumentacja, o której mowa w ust. 11, jest przechowywana zgodnie z przepisami w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych, obowiązującymi w dniu likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia.
[14] § 29 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 31 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. poz. 1247). Zmiana weszła w życie 17 sierpnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-12-21 do 2024-08-16 (Dz.U.2023.2738 tekst jednolity)
[Wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia] 1. Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.
2. Osoba fizyczna i osoba prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:
1) aktem założycielskim;
2) statutem w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;
3) dokumentami poświadczającymi spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt 6 i 8 ustawy;
4) decyzją kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
3. Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:
1) imię i nazwisko osoby fizycznej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej siedziby;
2) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
3) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
4) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;
5) datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.
4. Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie fizycznej lub osobie prawnej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.
5. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:
1) oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;
2) datę i numer wpisu do ewidencji;
3) imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
4) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
5) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
6) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.
6. Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony.
7. Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
8. Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
1) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;
2) dokonania wpisu z naruszeniem prawa;
3) zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy;
4) likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia, o której mowa w art. 186 ust. 4 ustawy.
9. Wpis do ewidencji podlega także wykreśleniu na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli.
10. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w tej decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.
11. Dokumentację zlikwidowanej niepublicznej placówki doskonalenia przekazuje się organowi prowadzącemu, z wyjątkiem dokumentacji kursów kwalifikacyjnych, o której mowa w § 21 ust. 5 pkt 2 i ust. 7, którą przekazuje się kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia, w terminie miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.
12. Dokumentacja, o której mowa w ust. 11, jest przechowywana zgodnie z przepisami w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych, obowiązującymi w dniu likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-06-07 do 2023-12-20
[Wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia] 1. Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.
2. Osoba fizyczna i osoba prawna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:
1) aktem założycielskim;
2) statutem w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;
3) dokumentami poświadczającymi spełnienie warunków, o których mowa w art. 184 ust. 4 pkt 6 i 8 ustawy;
4) decyzją kuratora oświaty o przyznaniu wstępnej akredytacji.
3. Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:
1) imię i nazwisko osoby fizycznej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej, która będzie prowadziła niepubliczną placówkę doskonalenia, i adres jej siedziby;
2) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
3) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
4) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;
5) datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.
4. Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie fizycznej lub osobie prawnej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.
5. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:
1) oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;
2) datę i numer wpisu do ewidencji;
3) imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
4) nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
5) adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
6) określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.
6. Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony.
7. Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
8. Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
1) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;
2) dokonania wpisu z naruszeniem prawa;
3) zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy;
4) likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia, o której mowa w art. 186 ust. 4 ustawy.
9. Wpis do ewidencji podlega także wykreśleniu na wniosek organu prowadzącego niepubliczną placówkę doskonalenia, po zakończeniu realizacji rozpoczętych w tej placówce form doskonalenia i dokształcania nauczycieli.
10. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w tej decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.
11. Dokumentację zlikwidowanej niepublicznej placówki doskonalenia przekazuje się organowi prowadzącemu, z wyjątkiem dokumentacji kursów kwalifikacyjnych, o której mowa w § 21 ust. 5 pkt 2 i ust. 7, którą przekazuje się kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia, w terminie miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.
12. Dokumentacja, o której mowa w ust. 11, jest przechowywana zgodnie z przepisami w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych, obowiązującymi w dniu likwidacji niepublicznej placówki doskonalenia.