history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-17

§ 2. [Statut placówki doskonalenia] 1. Placówkę doskonalenia nauczycieli, zwaną dalej „placówką doskonalenia”, tworzy się na podstawie aktu założycielskiego, który określa jej nazwę, cel, organ prowadzący, siedzibę i terytorialny zasięg działania.

2. Placówka doskonalenia działa na podstawie statutu. Statut określa w szczególności:

1) nazwę placówki doskonalenia oraz jej szczegółowe cele;

2) organ prowadzący placówkę doskonalenia;

3) zadania placówki doskonalenia;

4) organizację placówki doskonalenia;

5) tryb wprowadzania zmian w statucie.

3. Organ prowadzący placówkę doskonalenia:

1) nadaje placówce doskonalenia statut, z tym że w przypadku nowo tworzonej placówki doskonalenia prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego pierwszy statut nadaje się w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;

2) przesyła akt założycielski i statut placówki doskonalenia do wiadomości kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia;

3) zapewnia środki finansowe na jej utrzymanie oraz organizacyjne i kadrowe warunki do realizacji zadań statutowych.

4. Przepis ust. 3 pkt 2 nie dotyczy publicznych placówek doskonalenia, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6, ust. 7 pkt 2 i ust. 14 pkt 1 [2] ustawy, zwanych dalej „publicznymi placówkami doskonalenia prowadzonymi przez ministrów”.

[2] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 31 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. poz. 1247). Zmiana weszła w życie 17 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-17

§ 2. [Statut placówki doskonalenia] 1. Placówkę doskonalenia nauczycieli, zwaną dalej „placówką doskonalenia”, tworzy się na podstawie aktu założycielskiego, który określa jej nazwę, cel, organ prowadzący, siedzibę i terytorialny zasięg działania.

2. Placówka doskonalenia działa na podstawie statutu. Statut określa w szczególności:

1) nazwę placówki doskonalenia oraz jej szczegółowe cele;

2) organ prowadzący placówkę doskonalenia;

3) zadania placówki doskonalenia;

4) organizację placówki doskonalenia;

5) tryb wprowadzania zmian w statucie.

3. Organ prowadzący placówkę doskonalenia:

1) nadaje placówce doskonalenia statut, z tym że w przypadku nowo tworzonej placówki doskonalenia prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego pierwszy statut nadaje się w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;

2) przesyła akt założycielski i statut placówki doskonalenia do wiadomości kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia;

3) zapewnia środki finansowe na jej utrzymanie oraz organizacyjne i kadrowe warunki do realizacji zadań statutowych.

4. Przepis ust. 3 pkt 2 nie dotyczy publicznych placówek doskonalenia, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6, ust. 7 pkt 2 i ust. 14 pkt 1 [2] ustawy, zwanych dalej „publicznymi placówkami doskonalenia prowadzonymi przez ministrów”.

[2] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 31 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. poz. 1247). Zmiana weszła w życie 17 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-12-21 do 2024-08-16    (Dz.U.2023.2738 tekst jednolity)

§ 2. [Statut placówki doskonalenia] 1. Placówkę doskonalenia nauczycieli, zwaną dalej „placówką doskonalenia”, tworzy się na podstawie aktu założycielskiego, który określa jej nazwę, cel, organ prowadzący, siedzibę i terytorialny zasięg działania.

2. Placówka doskonalenia działa na podstawie statutu. Statut określa w szczególności:

1) nazwę placówki doskonalenia oraz jej szczegółowe cele;

2) organ prowadzący placówkę doskonalenia;

3) zadania placówki doskonalenia;

4) organizację placówki doskonalenia;

5) tryb wprowadzania zmian w statucie.

3. Organ prowadzący placówkę doskonalenia:

1) nadaje placówce doskonalenia statut, z tym że w przypadku nowo tworzonej placówki doskonalenia prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego pierwszy statut nadaje się w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;

2) przesyła akt założycielski i statut placówki doskonalenia do wiadomości kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia;

3) zapewnia środki finansowe na jej utrzymanie oraz organizacyjne i kadrowe warunki do realizacji zadań statutowych.

4. Przepis ust. 3 pkt 2 nie dotyczy publicznych placówek doskonalenia, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6, ust. 7 pkt 2 i ust. 14 ustawy, zwanych dalej „publicznymi placówkami doskonalenia prowadzonymi przez ministrów”.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-06-07 do 2023-12-20

§ 2. [Statut placówki doskonalenia] 1. Placówkę doskonalenia nauczycieli, zwaną dalej „placówką doskonalenia”, tworzy się na podstawie aktu założycielskiego, który określa jej nazwę, cel, organ prowadzący, siedzibę i terytorialny zasięg działania.

2. Placówka doskonalenia działa na podstawie statutu. Statut określa w szczególności:

1) nazwę placówki doskonalenia oraz jej szczegółowe cele;

2) organ prowadzący placówkę doskonalenia;

3) zadania placówki doskonalenia;

4) organizację placówki doskonalenia;

5) tryb wprowadzania zmian w statucie.

3. Organ prowadzący placówkę doskonalenia:

1) nadaje placówce doskonalenia statut, z tym że w przypadku nowo tworzonej placówki doskonalenia prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego pierwszy statut nadaje się w brzmieniu zgodnym z brzmieniem statutu, o którym mowa w art. 185 ust. 1 ustawy;

2) przesyła akt założycielski i statut placówki doskonalenia do wiadomości kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę placówki doskonalenia;

3) zapewnia środki finansowe na jej utrzymanie oraz organizacyjne i kadrowe warunki do realizacji zadań statutowych.

4. Przepis ust. 3 pkt 2 nie dotyczy publicznych placówek doskonalenia, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. b, ust. 6, ust. 7 pkt 2 i ust. 14 ustawy, zwanych dalej „publicznymi placówkami doskonalenia prowadzonymi przez ministrów”.