Wersja obowiązująca od 2023-12-04 (Dz.U.2023.2628 tekst jednolity)
[Harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych] Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w rozumieniu art. 4 pkt 28a lit. a ustawy – Prawo oświatowe, placówki kształcenia ustawicznego lub centrum kształcenia zawodowego, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy, ustala harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych realizowanych w trzyletnich cyklach, uwzględniając:
1) obowiązkowy wymiar szkolenia branżowego, o którym mowa w art. 70c ust. 1 ustawy;
2) możliwości organizacji szkoleń branżowych w branżowych centrach umiejętności, u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z nauczanym zawodem lub branżą;
3) wnioski nauczycieli, o których mowa w art. 70c ust. 5 ustawy;
4) udział nauczycieli w formach doskonalenia zawodowego realizowanych u pracodawców w ramach regionalnych programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2023 r. poz. 1259 i 1273);
5) potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego:
a) ustalone na podstawie wyników nadzoru pedagogicznego,
b) ustalone na podstawie analizy uzyskiwanych efektów kształcenia zawodowego, w tym wyników egzaminów zawodowych,
c) związane z rozpoczęciem kształcenia w zawodzie, w którym dotychczas nie było prowadzone kształcenie, lub realizacją eksperymentu pedagogicznego, o którym mowa w art. 45 ustawy – Prawo oświatowe.
Wersja obowiązująca od 2023-12-04 (Dz.U.2023.2628 tekst jednolity)
[Harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych] Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w rozumieniu art. 4 pkt 28a lit. a ustawy – Prawo oświatowe, placówki kształcenia ustawicznego lub centrum kształcenia zawodowego, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy, ustala harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych realizowanych w trzyletnich cyklach, uwzględniając:
1) obowiązkowy wymiar szkolenia branżowego, o którym mowa w art. 70c ust. 1 ustawy;
2) możliwości organizacji szkoleń branżowych w branżowych centrach umiejętności, u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z nauczanym zawodem lub branżą;
3) wnioski nauczycieli, o których mowa w art. 70c ust. 5 ustawy;
4) udział nauczycieli w formach doskonalenia zawodowego realizowanych u pracodawców w ramach regionalnych programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2023 r. poz. 1259 i 1273);
5) potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego:
a) ustalone na podstawie wyników nadzoru pedagogicznego,
b) ustalone na podstawie analizy uzyskiwanych efektów kształcenia zawodowego, w tym wyników egzaminów zawodowych,
c) związane z rozpoczęciem kształcenia w zawodzie, w którym dotychczas nie było prowadzone kształcenie, lub realizacją eksperymentu pedagogicznego, o którym mowa w art. 45 ustawy – Prawo oświatowe.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-09-29 do 2023-12-03
[Harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych] Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w rozumieniu art. 4 pkt 28a lit. a ustawy – Prawo oświatowe, placówki kształcenia ustawicznego lub centrum kształcenia zawodowego, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy, ustala harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych realizowanych w trzyletnich cyklach, uwzględniając:
1) obowiązkowy wymiar szkolenia branżowego, o którym mowa w art. 70c ust. 1 ustawy;
2) [3] możliwości organizacji szkoleń branżowych w branżowych centrach umiejętności, u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z nauczanym zawodem lub branżą;
3) wnioski nauczycieli, o których mowa w art. 70c ust. 5 ustawy;
4) udział nauczycieli w formach doskonalenia zawodowego realizowanych u pracodawców w ramach regionalnych programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1295);
5) potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego:
a) ustalone na podstawie wyników nadzoru pedagogicznego,
b) ustalone na podstawie analizy uzyskiwanych efektów kształcenia zawodowego, w tym wyników egzaminów zawodowych,
c) związane z rozpoczęciem kształcenia w zawodzie, w którym dotychczas nie było prowadzone kształcenie, lub realizacją eksperymentu pedagogicznego, o którym mowa w art. 45 ustawy – Prawo oświatowe.
[3] § 8 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli, szczegółowych celów szkolenia branżowego oraz trybu i warunków kierowania nauczycieli na szkolenia branżowe (Dz.U. poz. 2054). Zmiana weszła w życie 29 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2023-09-28
[Harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych] Dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe w rozumieniu art. 4 pkt 28a lit. a ustawy – Prawo oświatowe, placówki kształcenia ustawicznego lub centrum kształcenia zawodowego, o których mowa w art. 2 pkt 4 tej ustawy, ustala harmonogram uczestniczenia przez nauczycieli w szkoleniach branżowych realizowanych w trzyletnich cyklach, uwzględniając:
1) obowiązkowy wymiar szkolenia branżowego, o którym mowa w art. 70c ust. 1 ustawy;
2) możliwości organizacji szkoleń branżowych u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, których działalność jest związana z nauczanym zawodem lub branżą;
3) wnioski nauczycieli, o których mowa w art. 70c ust. 5 ustawy;
4) udział nauczycieli w formach doskonalenia zawodowego realizowanych u pracodawców w ramach regionalnych programów operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1295);
5) potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli kształcenia zawodowego:
a) ustalone na podstawie wyników nadzoru pedagogicznego,
b) ustalone na podstawie analizy uzyskiwanych efektów kształcenia zawodowego, w tym wyników egzaminów zawodowych,
c) związane z rozpoczęciem kształcenia w zawodzie, w którym dotychczas nie było prowadzone kształcenie, lub realizacją eksperymentu pedagogicznego, o którym mowa w art. 45 ustawy – Prawo oświatowe.