Wersja obowiązująca od 2023.11.28 (Dz.U.2023.2578 tekst jednolity)
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.
Wersja obowiązująca od 2023.11.28 (Dz.U.2023.2578 tekst jednolity)
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.01.14 do 2023.11.27
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania: [4]
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który: [5]
1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.
[4] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 108). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2023 r.
[5] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 108). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.08.10 do 2023.01.13 (Dz.U.2021.1449 tekst jednolity)
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który:
1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.01 do 2021.08.09
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym ] 1. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania: [7]
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) [8] ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który: [9]
1) [10] ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.
[7] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
[8] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
[9] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
[10] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.09.01 do 2019.08.31
§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym ] 1. Stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;
2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;
3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.
2. Stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który:
1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.