Wersja obowiązująca od 2023.11.24     (Dz.U.2023.2551 tekst jednolity)

§ 17. [Przechowywanie i archiwizacja dokumentów w postaci papierowej przez punkt potwierdzający] 1. Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:

1) zachowanie integralności dokumentów;

2) odszukanie i udostępnienie dokumentów;

3) ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;

4) ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.

2. Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.

3. Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20cb ust. 5 ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.

4. Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.

Wersja obowiązująca od 2023.11.24     (Dz.U.2023.2551 tekst jednolity)

§ 17. [Przechowywanie i archiwizacja dokumentów w postaci papierowej przez punkt potwierdzający] 1. Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:

1) zachowanie integralności dokumentów;

2) odszukanie i udostępnienie dokumentów;

3) ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;

4) ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.

2. Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.

3. Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20cb ust. 5 ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.

4. Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.06.17 do 2023.11.23

§ 17. [Przechowywanie i archiwizacja dokumentów w postaci papierowej przez punkt potwierdzający] 1. Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:

1) zachowanie integralności dokumentów;

2) odszukanie i udostępnienie dokumentów;

3) ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;

4) ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.

2. Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.

3. Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20cb ust. 5 [25] ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.

4. Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.

[25] § 17 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 16 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. poz. 1076). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.07.07 do 2021.06.16

§ 17. [Przechowywanie i archiwizacja dokumentów w postaci papierowej przez punkt potwierdzający] 1. Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:

1) zachowanie integralności dokumentów;

2) odszukanie i udostępnienie dokumentów;

3) ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;

4) ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.

2. Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.

3. Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20ca ust. 7 ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.

4. Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.