Wersja obowiązująca od 2023.11.24     (Dz.U.2023.2551 tekst jednolity)

§ 12. [Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego] 1. Nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego w przypadku:

1) okazania nieważnego dokumentu, o którym mowa w § 4 ust. 2 lub w § 6 ust. 6 pkt 3 lit. a, lub braku możliwości jednoznacznego potwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej na podstawie okazanego dokumentu;

2) niezgodności imienia, imion lub nazwiska podanych w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z danymi ustalonymi na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

3) niezgodności numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z numerem PESEL ustalonym na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

4) niezgodności daty urodzenia ustalonej na podstawie pierwszych sześciu cyfr numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z datą urodzenia ustaloną na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości – w przypadku gdy okazany dokument tożsamości nie zawiera numeru PESEL;

5) braku możliwości przeprowadzenia transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, pozwalającej na odczytanie danych z warstwy graficznej okazywanego dokumentu tożsamości, bądź braku możliwości nagrania tej transmisji;

6) wątpliwości dotyczących porównania wizerunku wnioskodawcy z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych podczas transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, i brakiem możliwości potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy za pomocą dodatkowych danych, o których mowa w § 6 ust. 11;

7) braku możliwości pobrania wizerunku wnioskodawcy z Rejestru Dowodów Osobistych – w przypadku potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy;

8) braku oświadczenia wnioskodawcy, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 4;

9) braku możliwości weryfikacji treści okazywanego dowodu osobistego lub paszportu lub braku możliwości porównania okazywanego wizerunku z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, w sposób, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 3, na skutek niezastosowania się wnioskodawcy do poleceń osoby upoważnionej do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy;

10) w przypadku określonym w § 6 ust. 14.

2. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w punkcie potwierdzającym osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego odnotowuje na wydruku wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego wraz z podaniem czasu i przyczyny niedokonania potwierdzenia.

3. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, odnotowuje w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany, podając przyczynę niedokonania potwierdzenia.

4. Informacja o niedokonaniu potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, oraz o przyczynie niedokonania potwierdzenia, o której mowa w ust. 3, jest automatycznie wysyłana na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy podany we wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego.

Wersja obowiązująca od 2023.11.24     (Dz.U.2023.2551 tekst jednolity)

§ 12. [Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego] 1. Nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego w przypadku:

1) okazania nieważnego dokumentu, o którym mowa w § 4 ust. 2 lub w § 6 ust. 6 pkt 3 lit. a, lub braku możliwości jednoznacznego potwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej na podstawie okazanego dokumentu;

2) niezgodności imienia, imion lub nazwiska podanych w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z danymi ustalonymi na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

3) niezgodności numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z numerem PESEL ustalonym na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

4) niezgodności daty urodzenia ustalonej na podstawie pierwszych sześciu cyfr numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z datą urodzenia ustaloną na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości – w przypadku gdy okazany dokument tożsamości nie zawiera numeru PESEL;

5) braku możliwości przeprowadzenia transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, pozwalającej na odczytanie danych z warstwy graficznej okazywanego dokumentu tożsamości, bądź braku możliwości nagrania tej transmisji;

6) wątpliwości dotyczących porównania wizerunku wnioskodawcy z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych podczas transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, i brakiem możliwości potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy za pomocą dodatkowych danych, o których mowa w § 6 ust. 11;

7) braku możliwości pobrania wizerunku wnioskodawcy z Rejestru Dowodów Osobistych – w przypadku potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy;

8) braku oświadczenia wnioskodawcy, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 4;

9) braku możliwości weryfikacji treści okazywanego dowodu osobistego lub paszportu lub braku możliwości porównania okazywanego wizerunku z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, w sposób, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 3, na skutek niezastosowania się wnioskodawcy do poleceń osoby upoważnionej do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy;

10) w przypadku określonym w § 6 ust. 14.

2. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w punkcie potwierdzającym osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego odnotowuje na wydruku wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego wraz z podaniem czasu i przyczyny niedokonania potwierdzenia.

3. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, odnotowuje w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany, podając przyczynę niedokonania potwierdzenia.

4. Informacja o niedokonaniu potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, oraz o przyczynie niedokonania potwierdzenia, o której mowa w ust. 3, jest automatycznie wysyłana na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy podany we wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.06.17 do 2023.11.23

§ 12. [Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego] 1. Nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego w przypadku:

1) okazania nieważnego dokumentu, o którym mowa w § 4 ust. 2 lub w § 6 ust. 6 pkt 3 lit. a, lub braku możliwości jednoznacznego potwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej na podstawie okazanego dokumentu;

2) niezgodności imienia, imion lub nazwiska podanych w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z danymi ustalonymi na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

3) niezgodności numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z numerem PESEL ustalonym na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

4) niezgodności daty urodzenia ustalonej na podstawie pierwszych sześciu cyfr numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z datą urodzenia ustaloną na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości – w przypadku gdy okazany dokument tożsamości nie zawiera numeru PESEL;

5) braku możliwości przeprowadzenia transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, pozwalającej na odczytanie danych z warstwy graficznej okazywanego dokumentu tożsamości, bądź braku możliwości nagrania tej transmisji;

6) wątpliwości dotyczących porównania wizerunku wnioskodawcy z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych podczas transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, i brakiem możliwości potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy za pomocą dodatkowych danych, o których mowa w § 6 ust. 11;

7) braku możliwości pobrania wizerunku wnioskodawcy z Rejestru Dowodów Osobistych – w przypadku potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb [21] ustawy;

8) braku oświadczenia wnioskodawcy, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 4;

9) braku możliwości weryfikacji treści okazywanego dowodu osobistego lub paszportu lub braku możliwości porównania okazywanego wizerunku z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, w sposób, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 3, na skutek niezastosowania się wnioskodawcy do poleceń osoby upoważnionej do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy [22] ;

10) w przypadku określonym w § 6 ust. 14.

2. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w punkcie potwierdzającym osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego odnotowuje na wydruku wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego wraz z podaniem czasu i przyczyny niedokonania potwierdzenia.

3. [23] Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, odnotowuje w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany, podając przyczynę niedokonania potwierdzenia.

4. [24] Informacja o niedokonaniu potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20cb ustawy, oraz o przyczynie niedokonania potwierdzenia, o której mowa w ust. 3, jest automatycznie wysyłana na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy podany we wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego.

[21] § 12 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 16 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. poz. 1076). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2021 r.

[22] § 12 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 16 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. poz. 1076). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2021 r.

[23] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 16 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. poz. 1076). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2021 r.

[24] § 12 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 16 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego (Dz.U. poz. 1076). Zmiana weszła w życie 17 czerwca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.07.07 do 2021.06.16

§ 12. [Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego] 1. Nie dokonuje się potwierdzenia profilu zaufanego w przypadku:

1) okazania nieważnego dokumentu, o którym mowa w § 4 ust. 2 lub w § 6 ust. 6 pkt 3 lit. a, lub braku możliwości jednoznacznego potwierdzenia tożsamości osoby wnioskującej na podstawie okazanego dokumentu;

2) niezgodności imienia, imion lub nazwiska podanych w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z danymi ustalonymi na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

3) niezgodności numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z numerem PESEL ustalonym na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości;

4) niezgodności daty urodzenia ustalonej na podstawie pierwszych sześciu cyfr numeru PESEL podanego w złożonym wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego z datą urodzenia ustaloną na podstawie okazanego przez wnioskodawcę dokumentu tożsamości – w przypadku gdy okazany dokument tożsamości nie zawiera numeru PESEL;

5) braku możliwości przeprowadzenia transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, pozwalającej na odczytanie danych z warstwy graficznej okazywanego dokumentu tożsamości, bądź braku możliwości nagrania tej transmisji;

6) wątpliwości dotyczących porównania wizerunku wnioskodawcy z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych podczas transmisji audiowizualnej, o której mowa w § 6, i brakiem możliwości potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy za pomocą dodatkowych danych, o których mowa w § 6 ust. 11;

7) braku możliwości pobrania wizerunku wnioskodawcy z Rejestru Dowodów Osobistych – w przypadku potwierdzenia profilu zaufanego w sposób, o którym mowa w art. 20ca ustawy;

8) braku oświadczenia wnioskodawcy, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 4;

9) braku możliwości weryfikacji treści okazywanego dowodu osobistego lub paszportu lub braku możliwości porównania okazywanego wizerunku z wizerunkiem wnioskodawcy pobranym z Rejestru Dowodów Osobistych, w sposób, o którym mowa w § 6 ust. 6 pkt 3, na skutek niezastosowania się wnioskodawcy do poleceń osoby upoważnionej do potwierdzania tymczasowego profilu zaufanego;

10) w przypadku określonym w § 6 ust. 14.

2. Niedokonanie potwierdzenia profilu zaufanego w punkcie potwierdzającym osoba upoważniona do potwierdzania profilu zaufanego odnotowuje na wydruku wniosku o potwierdzenie profilu zaufanego wraz z podaniem czasu i przyczyny niedokonania potwierdzenia.

3. Niedokonanie potwierdzenia tymczasowego profilu zaufanego osoba upoważniona do potwierdzania tymczasowego profilu zaufanego odnotowuje w systemie, w którym wydawany jest profil zaufany, podając przyczynę niedokonania potwierdzenia.

4. Informacja o niedokonaniu potwierdzenia tymczasowego profilu zaufanego oraz o przyczynie niedokonania potwierdzenia, o której mowa w ust. 3, jest automatycznie wysyłana na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy podany we wniosku o potwierdzenie tymczasowego profilu zaufanego.