Wersja obowiązująca od 2023-11-20 (Dz.U.2023.2514 tekst jednolity)
[Funkcje ePUAP] 1. Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:
1) tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;
2) przesyłanie dokumentów elektronicznych;
3) wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;
4) identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;
5) weryfikacja podpisu elektronicznego;
6) tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;
7) obsługa płatności elektronicznych;
8) działania związane z procesem potwierdzania profilu zaufanego;
9) weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;
10) wystawianie:
a) urzędowego poświadczenia odbioru,
b) elektronicznego poświadczenia opłaty,
c) elektronicznego znacznika czasu
– z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2. Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2–5 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.
Wersja obowiązująca od 2023-11-20 (Dz.U.2023.2514 tekst jednolity)
[Funkcje ePUAP] 1. Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:
1) tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;
2) przesyłanie dokumentów elektronicznych;
3) wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;
4) identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;
5) weryfikacja podpisu elektronicznego;
6) tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;
7) obsługa płatności elektronicznych;
8) działania związane z procesem potwierdzania profilu zaufanego;
9) weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;
10) wystawianie:
a) urzędowego poświadczenia odbioru,
b) elektronicznego poświadczenia opłaty,
c) elektronicznego znacznika czasu
– z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2. Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2–5 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-15 do 2023-11-19 (Dz.U.2019.1969 tekst jednolity)
[Funkcje ePUAP] 1. Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:
1) tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;
2) przesyłanie dokumentów elektronicznych;
3) wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;
4) identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;
5) weryfikacja podpisu elektronicznego;
6) tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;
7) obsługa płatności elektronicznych;
8) działania związane z procesem potwierdzania profilu zaufanego;
9) weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;
10) wystawianie:
a) urzędowego poświadczenia odbioru,
b) elektronicznego poświadczenia opłaty,
c) elektronicznego znacznika czasu
– z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2. Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2–5 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-11 do 2019-10-14
[Funkcje ePUAP] 1. Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:
1) tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;
2) przesyłanie dokumentów elektronicznych;
3) wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;
4) identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;
5) weryfikacja podpisu elektronicznego;
6) tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;
7) obsługa płatności elektronicznych;
8) [8] działania związane z procesem potwierdzania profilu zaufanego;
9) weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;
10) wystawianie:
a) urzędowego poświadczenia odbioru,
b) elektronicznego poświadczenia opłaty,
c) elektronicznego znacznika czasu
– z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2. [9] Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2–5 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.
[8] § 10 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła wżycie 11 września 2018 r.
[9] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła wżycie 11 września 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-07 do 2018-09-10
[Funkcje ePUAP] 1. Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:
1) tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;
2) przesyłanie dokumentów elektronicznych;
3) wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;
4) identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;
5) weryfikacja podpisu elektronicznego;
6) tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;
7) obsługa płatności elektronicznych;
8) potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP;
9) weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;
10) wystawianie:
a) urzędowego poświadczenia odbioru,
b) elektronicznego poświadczenia opłaty,
c) elektronicznego znacznika czasu
– z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2. Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2–4 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego ePUAP mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.