Wersja obowiązująca od 2023.11.20     (Dz.U.2023.2514 tekst jednolity)

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) (uchylony),

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 oraz z 2023 r. poz. 1234);

5) środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego;

7) certyfikat, o którym mowa w art. 19e ust. 2a [1] ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zwanej dalej „ustawą”, wydany użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

[1] Uchylony na podstawie art. 35 pkt 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234), która weszła w życie z dniem 14 lipca 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023.11.20     (Dz.U.2023.2514 tekst jednolity)

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) (uchylony),

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 oraz z 2023 r. poz. 1234);

5) środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego;

7) certyfikat, o którym mowa w art. 19e ust. 2a [1] ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zwanej dalej „ustawą”, wydany użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

[1] Uchylony na podstawie art. 35 pkt 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234), która weszła w życie z dniem 14 lipca 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.07.23 do 2023.11.19

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) (uchylony),

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 162 i 1590);

5) środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego;

7) [1] certyfikat, o którym mowa w art. 19e ust. 2a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, zwanej dalej „ustawą”, wydany użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

[1] § 4 ust. 2 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1541). Zmiana weszła w życie 23 lipca 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.10.15 do 2022.07.22     (Dz.U.2019.1969 tekst jednolity)

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) (uchylony),

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 162 i 1590);

5) środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.09.29 do 2019.10.14

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) (uchylony);

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1579 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1544);

5) [1] środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

[1] § 4 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła w życie 29 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.09.11 do 2018.09.28

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) [2] (uchylony);

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego;

4) [3] środek identyfikacji elektronicznej wydany w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1579 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1544);

5) [4] środek identyfikacji elektronicznej wydany w notyfikowanym systemie identyfikacji elektronicznej;

6) [5] dane weryfikowane za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.

[2] § 4 ust. 2 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła w życie 11 września 2018 r.

[3] § 4 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła w życie 11 września 2018 r.

[4] § 4 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana wejdzie w życie 29 września 2018 r.

[5] § 4 ust. 2 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 10 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. poz. 1750). Zmiana weszła wżycie 11 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.10.07 do 2018.09.10

§ 4. [Utworzenie konta dla użytkownika] 1. Utworzenie konta dla użytkownika wymaga podania następujących danych:

1) imienia (imion);

2) nazwiska;

3) numeru PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adresu poczty elektronicznej;

5) numeru telefonu komórkowego;

6) identyfikatora użytkownika.

2. W celu identyfikacji i uwierzytelnienia użytkownik zarejestrowany może zastosować:

1) określone przez użytkownika identyfikator użytkownika i hasło;

2) kwalifikowany certyfikat;

3) środek identyfikacji elektronicznej stosowany do uwierzytelniania w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego.

3. Stopień złożoności hasła, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, kontroluje ePUAP.

4. Komunikaty związane z funkcjonowaniem konta przesyłane są na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika zarejestrowanego.

5. W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, użytkownik zarejestrowany jest zobowiązany do niezwłocznego dokonania odpowiednich zmian w koncie.

6. Użytkownik zarejestrowany może usunąć swoje konto.

7. W przypadku utraty identyfikatora użytkownika lub hasła, o których mowa w ust. 2 pkt 1, użytkownik zarejestrowany może wnioskować, za pośrednictwem ePUAP, o przesłanie na adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, odpowiednio identyfikatora użytkownika albo hasła tymczasowego. Użytkownik zarejestrowany po uwierzytelnieniu się za pomocą hasła tymczasowego określa nowe hasło, którego stopień złożoności kontroluje ePUAP.