history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-10-17

§ 14. [Wykorzystanie zasobów systemu ochrony zdrowia i infrastruktury technicznej w kontekście realizacji świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronności państwa ] 1. W celu zapewnienia udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa planuje się przygotowanie i wykorzystanie określonej w ust. 2 liczby zespołów ratownictwa medycznego oraz zapewnienie niezbędnego personelu i zabezpieczenia w zakresie infrastruktury, usług, procedur, wyposażenia i zaopatrzenia w podmiotach leczniczych będących dysponentami zespołów ratownictwa medycznego.

2. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego w województwie jest większa co najmniej o 10% w stosunku do liczby zespołów ratownictwa medycznego, na których świadczenia zawarto umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

3. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 2, może zostać zwiększona przez:

1) wojewodę, jeżeli wynika to z przeprowadzonych analiz zagrożeń;

2) ministra właściwego do spraw zdrowia w uzgodnieniu z Ministrem Obrony Narodowej.

4. W procesie planowania liczby zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 1, uwzględnia się w pierwszej kolejności zespoły ratownictwa medycznego, które są ujęte w wojewódzkich planach działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego, a w dalszej kolejności inne zasoby pozostające w posiadaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego.

5. Wojewoda opracowuje instrukcję dla dysponentów zespołów ratownictwa medycznego na terenie województwa, dotyczącą sporządzania planu udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa.

6. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez dysponenta tych zespołów:

1) zawiera informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa;

2) zawiera informacje o personelu medycznym zaplanowanym do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w tym:

a) szczegółowy wykaz personelu medycznego,

b) zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego w podziale na zawody medyczne;

3) zawiera informacje o organizacji i funkcjonowaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa, w zakresie:

a) zabezpieczenia specjalistycznego środka transportu sanitarnego, środków łączności, niezbędnego sprzętu medycznego, zaopatrzenia w produkty lecznicze i wyroby medyczne,

b) zaopatrzenia w paliwo i energię elektryczną, w tym zasilanie awaryjne,

c) postępowania z odpadami medycznymi,

d) innych przedsięwzięć, zabezpieczeń, usług lub procedur niezbędnych w celu przygotowania i wykorzystania dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa;

4) [14] jest uzgadniany z:

a) podmiotem tworzącym, w przypadku podmiotów leczniczych będących samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej lub jednostką budżetową,

b) właściwym ministrem, właściwym centralnym organem administracji rządowej albo właściwą jednostką samorządu terytorialnego – w przypadku podmiotów leczniczych będących spółką kapitałową, w której co najmniej 51 % udziałów albo akcji należy do Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;

5) jest zatwierdzany przez wojewodę;

6) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana wojewodzie do dnia 30 kwietnia danego roku.

7. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez wojewodę:

1) zawiera syntetyczne informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa na terenie województwa, w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

2) zawiera zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego zaplanowanego do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w podziale na zawody medyczne i w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

3) jest zatwierdzany przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

4) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 czerwca danego roku.

[14] § 14 ust. 6 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 września 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa (Dz.U. poz. 1456). Zmiana weszła w życie 17 października 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-10-17

§ 14. [Wykorzystanie zasobów systemu ochrony zdrowia i infrastruktury technicznej w kontekście realizacji świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronności państwa ] 1. W celu zapewnienia udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa planuje się przygotowanie i wykorzystanie określonej w ust. 2 liczby zespołów ratownictwa medycznego oraz zapewnienie niezbędnego personelu i zabezpieczenia w zakresie infrastruktury, usług, procedur, wyposażenia i zaopatrzenia w podmiotach leczniczych będących dysponentami zespołów ratownictwa medycznego.

2. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego w województwie jest większa co najmniej o 10% w stosunku do liczby zespołów ratownictwa medycznego, na których świadczenia zawarto umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

3. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 2, może zostać zwiększona przez:

1) wojewodę, jeżeli wynika to z przeprowadzonych analiz zagrożeń;

2) ministra właściwego do spraw zdrowia w uzgodnieniu z Ministrem Obrony Narodowej.

4. W procesie planowania liczby zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 1, uwzględnia się w pierwszej kolejności zespoły ratownictwa medycznego, które są ujęte w wojewódzkich planach działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego, a w dalszej kolejności inne zasoby pozostające w posiadaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego.

5. Wojewoda opracowuje instrukcję dla dysponentów zespołów ratownictwa medycznego na terenie województwa, dotyczącą sporządzania planu udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa.

6. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez dysponenta tych zespołów:

1) zawiera informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa;

2) zawiera informacje o personelu medycznym zaplanowanym do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w tym:

a) szczegółowy wykaz personelu medycznego,

b) zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego w podziale na zawody medyczne;

3) zawiera informacje o organizacji i funkcjonowaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa, w zakresie:

a) zabezpieczenia specjalistycznego środka transportu sanitarnego, środków łączności, niezbędnego sprzętu medycznego, zaopatrzenia w produkty lecznicze i wyroby medyczne,

b) zaopatrzenia w paliwo i energię elektryczną, w tym zasilanie awaryjne,

c) postępowania z odpadami medycznymi,

d) innych przedsięwzięć, zabezpieczeń, usług lub procedur niezbędnych w celu przygotowania i wykorzystania dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa;

4) [14] jest uzgadniany z:

a) podmiotem tworzącym, w przypadku podmiotów leczniczych będących samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej lub jednostką budżetową,

b) właściwym ministrem, właściwym centralnym organem administracji rządowej albo właściwą jednostką samorządu terytorialnego – w przypadku podmiotów leczniczych będących spółką kapitałową, w której co najmniej 51 % udziałów albo akcji należy do Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;

5) jest zatwierdzany przez wojewodę;

6) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana wojewodzie do dnia 30 kwietnia danego roku.

7. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez wojewodę:

1) zawiera syntetyczne informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa na terenie województwa, w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

2) zawiera zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego zaplanowanego do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w podziale na zawody medyczne i w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

3) jest zatwierdzany przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

4) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 czerwca danego roku.

[14] § 14 ust. 6 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 września 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa (Dz.U. poz. 1456). Zmiana weszła w życie 17 października 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-11-16 do 2024-10-16

§ 14. [Wykorzystanie zasobów systemu ochrony zdrowia i infrastruktury technicznej w kontekście realizacji świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronności państwa] 1. W celu zapewnienia udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa planuje się przygotowanie i wykorzystanie określonej w ust. 2 liczby zespołów ratownictwa medycznego oraz zapewnienie niezbędnego personelu i zabezpieczenia w zakresie infrastruktury, usług, procedur, wyposażenia i zaopatrzenia w podmiotach leczniczych będących dysponentami zespołów ratownictwa medycznego.

2. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego w województwie jest większa co najmniej o 10% w stosunku do liczby zespołów ratownictwa medycznego, na których świadczenia zawarto umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

3. Planowana liczba zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 2, może zostać zwiększona przez:

1) wojewodę, jeżeli wynika to z przeprowadzonych analiz zagrożeń;

2) ministra właściwego do spraw zdrowia w uzgodnieniu z Ministrem Obrony Narodowej.

4. W procesie planowania liczby zespołów ratownictwa medycznego, o której mowa w ust. 1, uwzględnia się w pierwszej kolejności zespoły ratownictwa medycznego, które są ujęte w wojewódzkich planach działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego, a w dalszej kolejności inne zasoby pozostające w posiadaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego.

5. Wojewoda opracowuje instrukcję dla dysponentów zespołów ratownictwa medycznego na terenie województwa, dotyczącą sporządzania planu udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa.

6. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez dysponenta tych zespołów:

1) zawiera informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa;

2) zawiera informacje o personelu medycznym zaplanowanym do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w tym:

a) szczegółowy wykaz personelu medycznego,

b) zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego w podziale na zawody medyczne;

3) zawiera informacje o organizacji i funkcjonowaniu dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa, w zakresie:

a) zabezpieczenia specjalistycznego środka transportu sanitarnego, środków łączności, niezbędnego sprzętu medycznego, zaopatrzenia w produkty lecznicze i wyroby medyczne,

b) zaopatrzenia w paliwo i energię elektryczną, w tym zasilanie awaryjne,

c) postępowania z odpadami medycznymi,

d) innych przedsięwzięć, zabezpieczeń, usług lub procedur niezbędnych w celu przygotowania i wykorzystania dysponenta zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa;

4) jest uzgadniany z podmiotem tworzącym;

5) jest zatwierdzany przez wojewodę;

6) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana wojewodzie do dnia 30 kwietnia danego roku.

7. Plan udzielania świadczeń zdrowotnych przez zespoły ratownictwa medycznego na potrzeby obronne państwa sporządzany przez wojewodę:

1) zawiera syntetyczne informacje o liczbie, rodzaju i rozmieszczeniu zespołów ratownictwa medycznego udzielających świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa na terenie województwa, w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

2) zawiera zbiorcze liczbowe zestawienie personelu medycznego zaplanowanego do udzielania świadczeń zdrowotnych na potrzeby obronne państwa w zespołach ratownictwa medycznego, w podziale na zawody medyczne i w podziale na poszczególnych dysponentów zespołów ratownictwa medycznego;

3) jest zatwierdzany przez ministra właściwego do spraw zdrowia;

4) podlega corocznej aktualizacji według stanu na dzień 31 marca danego roku, a informacja aktualizacyjna jest przekazywana ministrowi właściwemu do spraw zdrowia do dnia 30 czerwca danego roku.