Wersja obowiązująca od 2023-10-25 (Dz.U.2023.2303 tekst jednolity)
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852 i 2029), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde,
4) stanowią newralgiczny sprzęt w rozumieniu art. 7 pkt 12 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720)
– mogą być zlikwidowane bez próby zagospodarowania w inny sposób.
2a. Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się przez ich zniszczenie.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.
Wersja obowiązująca od 2023-10-25 (Dz.U.2023.2303 tekst jednolity)
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597, 1688, 1852 i 2029), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde,
4) stanowią newralgiczny sprzęt w rozumieniu art. 7 pkt 12 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720)
– mogą być zlikwidowane bez próby zagospodarowania w inny sposób.
2a. Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się przez ich zniszczenie.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-03 do 2023-10-24
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde,
4) [18] stanowią newralgiczny sprzęt w rozumieniu art. 7 pkt 12 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, z późn. zm.)
– mogą być zlikwidowane bez próby zagospodarowania w inny sposób.
2a. Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się przez ich zniszczenie.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.
[18] § 42 ust. 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz.U. poz. 1617). Zmiana weszła w życie 3 sierpnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-12 do 2022-08-02 (Dz.U.2022.998 tekst jednolity)
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde
– mogą być zlikwidowane bez próby zagospodarowania w inny sposób.
2a. Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się przez ich zniszczenie.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-07 do 2022-05-11
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403 i 1579), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde
– mogą być zlikwidowane [35] bez próby zagospodarowania w inny sposób.
2a. [36] Likwidacji składników rzeczowych majątku ruchomego dokonuje się przez ich zniszczenie.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.
[35] § 42 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz.U. poz. 578). Zmiana weszła w życie 7 kwietnia 2021 r.
[36] § 42 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 17 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz.U. poz. 578). Zmiana weszła w życie 7 kwietnia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-23 do 2021-04-06
[Likwidacja zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady] 1. Likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego stanowiących odpady dokonuje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403 i 1579), w szczególności z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17–19 tej ustawy.
2. Składniki rzeczowe majątku ruchomego, które:
1) były wykorzystywane do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych lub czynności w zakresie cyberbezpieczeństwa przez podmioty upoważnione do wykonywania tych czynności,
2) zostały dostarczone organowi lub jednostce, o których mowa w § 1, pod warunkiem ich niezbywania lub nieprzekazywania podmiotom trzecim,
3) służą do przetwarzania danych, w tym danych osobowych, takie jak telefony komórkowe, tablety, laptopy, dyski twarde
– mogą być zniszczone bez próby zagospodarowania w inny sposób.
3. Czynności mających na celu zniszczenie dokonuje komisja likwidacyjna w składzie co najmniej trzyosobowym, powołana przez organ, o którym mowa w § 1, albo kierownika jednostki spośród pracowników jednostki, przy czym, jeżeli liczba pracowników uniemożliwia powołanie do jej składu trzech osób, komisji nie powołuje się, a jej zadania wykonuje organ, o którym mowa w § 1, albo kierownik jednostki.
4. Komisja, o której mowa w ust. 3, może mieć charakter okresowy lub stały.
5. Z czynności zniszczenia komisja likwidacyjna sporządza protokół zawierający:
1) datę zniszczenia;
2) nazwę, rodzaj, cechy identyfikujące oraz wartość składnika rzeczowego majątku ruchomego;
3) przyczynę zniszczenia;
4) imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji likwidacyjnej.