Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
4. W przypadku gdy czynności, o których mowa w ust. 1–3, wykonuje uznana organizacja upoważniona do wykonywania zadań administracji morskiej zgodnie z art. 8 lub art. 8a ustawy o bezpieczeństwie morskim, dochód budżetu państwa stanowi 10% opłaty, o której mowa w ust. 1–3.
Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
4. W przypadku gdy czynności, o których mowa w ust. 1–3, wykonuje uznana organizacja upoważniona do wykonywania zadań administracji morskiej zgodnie z art. 8 lub art. 8a ustawy o bezpieczeństwie morskim, dochód budżetu państwa stanowi 10% opłaty, o której mowa w ust. 1–3.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-03-11 do 2023-10-18
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
4. [2] W przypadku gdy czynności, o których mowa w ust. 1–3, wykonuje uznana organizacja upoważniona do wykonywania zadań administracji morskiej zgodnie z art. 8 lub art. 8a ustawy o bezpieczeństwie morskim, dochód budżetu państwa stanowi 10% opłaty, o której mowa w ust. 1–3.
[2] Art. 93 ust. 4 dodany przez art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 13 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 261). Zmiana weszła w życie 11 marca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-12 do 2023-03-10 (Dz.U.2022.1694 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-07 do 2022-08-11 (Dz.U.2020.1353 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją ] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-04 do 2020-08-06 (Dz.U.2019.1889 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją ] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-03-26 do 2019-10-03 (Dz.U.2018.616 tekst jednolity)
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją ] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-09 do 2018-03-25
[Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją ] 1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu wraz z deklaracją wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 1500 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 2000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 2500 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 3500 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 1000 zł.
2. Wysokość opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu tymczasowego wynosi dla statków o pojemności brutto (GT):
1) do 500 jednostek – 750 zł;
2) powyżej 500 jednostek do 2000 jednostek – 1000 zł;
3) powyżej 2000 jednostek do 10 000 jednostek – 1250 zł;
4) powyżej 10 000 jednostek do 30 000 jednostek – 1750 zł;
5) powyżej 30 000 jednostek – za każde następne 20 000 jednostek dodatkowo – 500 zł.
3. Opłata za przeprowadzenie inspekcji w celu potwierdzenia ważności certyfikatu wraz z deklaracją wynosi 50% wartości stawki określonej do przeprowadzenia inspekcji w celu wydania certyfikatu wraz z deklaracją, na którym dokonano potwierdzenia ważności.