Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW, przy czym świadectwa przeszkoleń stopnia podstawowego mogą zostać zastąpione odpowiednimi świadectwami przeszkoleń stopnia wyższego;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku ucznia niepełnoletniego – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW, przy czym świadectwa przeszkoleń stopnia podstawowego mogą zostać zastąpione odpowiednimi świadectwami przeszkoleń stopnia wyższego;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku ucznia niepełnoletniego – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-12 do 2023-10-18 (Dz.U.2022.1694 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW, przy czym świadectwa przeszkoleń stopnia podstawowego mogą zostać zastąpione odpowiednimi świadectwami przeszkoleń stopnia wyższego;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku ucznia niepełnoletniego – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-23 do 2022-08-11
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) [14] osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW, przy czym świadectwa przeszkoleń stopnia podstawowego mogą zostać zastąpione odpowiednimi świadectwami przeszkoleń stopnia wyższego;
2) [15] ucznia szkoły ponadpodstawowej, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku ucznia niepełnoletniego – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
[14] Art. 9 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o pracy na morzu (Dz.U. poz. 1653). Zmian weszła w życie 23 września 2021 r.
[15] Art. 9 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o pracy na morzu (Dz.U. poz. 1653). Zmian weszła w życie 23 września 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-07 do 2021-09-22 (Dz.U.2020.1353 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-04 do 2020-08-06 (Dz.U.2019.1889 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-03-26 do 2019-10-03 (Dz.U.2018.616 tekst jednolity)
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-09-01 do 2018-03-25
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW;
2) ucznia szkoły ponadpodstawowej [2] – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.
[2] Art. 9 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-09 do 2017-08-31
[Wniosek o wystawienie książeczki żeglarskiej ] Książeczkę żeglarską wystawia się na wniosek:
1) osoby posiadającej udokumentowane ukończenie szkolenia podstawowego, o którym mowa w rozdziale VI Konwencji STCW;
2) ucznia szkoły ponadgimnazjalnej – potwierdzony przez armatora lub dyrektora tej szkoły;
3) studenta – potwierdzony przez rektora uczelni;
4) młodocianego, za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych, w celu przygotowania zawodowego – potwierdzony przez armatora;
5) innej osoby, jeżeli pozostaje ona z armatorem w stosunku pracy – potwierdzony przez armatora.