Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-12 do 2023-10-18 (Dz.U.2022.1694 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-07 do 2022-08-11 (Dz.U.2020.1353 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora ] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-04 do 2020-08-06 (Dz.U.2019.1889 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora ] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-03-26 do 2019-10-03 (Dz.U.2018.616 tekst jednolity)
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora ] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-12-28 do 2018-03-25
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora ] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. [1] Armator ponosi koszty repatriacji marynarza obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza do 30 kg ciężaru bagażu;
2) zakwaterowanie, transport, wyżywienie, wodę pitną oraz niezbędną opiekę medyczną nad marynarzem w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.
[1] Art. 59 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 12 października 2017 r. o zmianie ustawy o pracy na morzu oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2181). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-09 do 2017-12-27
[Koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponoszone przez armatora ] 1. Jeżeli marynarz pozostał za granicą bez własnej winy, koszty repatriacji i oczekiwania na nią ponosi armator.
2. Armator ponosi koszty repatriacji marynarza, w tym koszty obejmujące:
1) transport bagażu osobistego marynarza, którego ciężar nie przekracza 30 kg;
2) niezbędną opiekę zdrowotną marynarza w czasie repatriacji.
3. Jeżeli układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub marynarska umowa o pracę nie stanowią inaczej, marynarz ponosi koszty repatriacji:
1) zorganizowanej na jego żądanie, w przypadku innym niż określony w art. 58 ust. 1 pkt 6;
2) przeprowadzonej w przypadku braku wymaganej sprawności psychofizycznej lub kwalifikacji zawodowych marynarza – z jego winy;
3) w przypadku ciężkiego naruszenia przez niego obowiązków pracowniczych.