Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską z przyczyn określonych w art. 12 pkt 4.
3. (uchylony)
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja obowiązująca od 2023-10-19 (Dz.U.2023.2257 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską z przyczyn określonych w art. 12 pkt 4.
3. (uchylony)
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-12 do 2023-10-18 (Dz.U.2022.1694 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską z przyczyn określonych w art. 12 pkt 4.
3. (uchylony)
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-23 do 2022-08-11
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. [26] Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską z przyczyn określonych w art. 12 pkt 4.
3. [27] (uchylony)
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
[26] Art. 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 9 lit. a) ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o pracy na morzu (Dz.U. poz. 1653). Zmian weszła w życie 23 września 2021 r.
[27] Art. 14 ust. 3 uchylony przez art. 1 pkt 9 lit. b) ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o pracy na morzu (Dz.U. poz. 1653). Zmian weszła w życie 23 września 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-07 do 2021-09-22 (Dz.U.2020.1353 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską:
1) z przyczyn określonych w art. 12 pkt 3 i 4;
2) jeżeli uczeń szkoły ponadpodstawowej został skreślony z listy uczniów;
3) w przypadku skreślenia studenta z listy studentów.
3. W przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, odpowiednio dyrektor szkoły ponadpodstawowej lub rektor uczelni są obowiązani do niezwłocznego zawiadomienia o tym dyrektora urzędu morskiego.
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-04 do 2020-08-06 (Dz.U.2019.1889 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską:
1) z przyczyn określonych w art. 12 pkt 3 i 4;
2) jeżeli uczeń szkoły ponadpodstawowej został skreślony z listy uczniów;
3) w przypadku skreślenia studenta z listy studentów.
3. W przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, odpowiednio dyrektor szkoły ponadpodstawowej lub rektor uczelni są obowiązani do niezwłocznego zawiadomienia o tym dyrektora urzędu morskiego.
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-03-26 do 2019-10-03 (Dz.U.2018.616 tekst jednolity)
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską:
1) z przyczyn określonych w art. 12 pkt 3 i 4;
2) jeżeli uczeń szkoły ponadpodstawowej został skreślony z listy uczniów;
3) w przypadku skreślenia studenta z listy studentów.
3. W przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, odpowiednio dyrektor szkoły ponadpodstawowej lub rektor uczelni są obowiązani do niezwłocznego zawiadomienia o tym dyrektora urzędu morskiego.
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-09-01 do 2018-03-25
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską:
1) z przyczyn określonych w art. 12 pkt 3 i 4;
2) jeżeli uczeń szkoły ponadpodstawowej [4] został skreślony z listy uczniów;
3) w przypadku skreślenia studenta z listy studentów.
3. W przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, odpowiednio dyrektor szkoły ponadpodstawowej [5] lub rektor uczelni są obowiązani do niezwłocznego zawiadomienia o tym dyrektora urzędu morskiego.
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.
[4] Art. 14 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.
[5] Art. 14 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 110 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60). Zmiana weszła w życie 1 września 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-09 do 2017-08-31
[Utrata ważności książeczki żeglarskiej ] 1. Książeczka żeglarska traci ważność:
1) z upływem określonego w niej okresu ważności, nie wcześniej jednak niż z dniem rozwiązania marynarskiej umowy o pracę, zawartej na czas określony lub na czas podróży morskiej;
2) w przypadku jej unieważnienia przez dyrektora urzędu morskiego.
2. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia, w drodze decyzji, książeczkę żeglarską:
1) z przyczyn określonych w art. 12 pkt 3 i 4;
2) jeżeli uczeń szkoły ponadgimnazjalnej został skreślony z listy uczniów;
3) w przypadku skreślenia studenta z listy studentów.
3. W przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, odpowiednio dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej lub rektor uczelni są obowiązani do niezwłocznego zawiadomienia o tym dyrektora urzędu morskiego.
4. Książeczkę żeglarską podlegającą unieważnieniu przedkłada się dyrektorowi urzędu morskiego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o unieważnieniu książeczki żeglarskiej stała się ostateczna. Dyrektor urzędu morskiego unieważnia książeczkę żeglarską i zwraca ją posiadaczowi.