Wersja obowiązująca od 2023.10.04 (Dz.U.2023.2131 tekst jednolity)
Art. 83. [Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych;
12) tryb składania i rozpatrywania wniosków, o których mowa w art. 47a;
13) sposób i tryb składania oraz weryfikacji oświadczeń, o których mowa w art. 67a;
14) procedurę aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji;
15) sposób i tryb naliczania i wypłaty wynagrodzenia w przypadku naliczania kar zgodnie z art. 47 ust. 2, po przedstawieniu informacji, o których mowa w art. 52 ust. 2;
16) sposób i tryb uwzględniania poleceń operatora, o których mowa w art. 58 ust. 4a.
Wersja obowiązująca od 2023.10.04 (Dz.U.2023.2131 tekst jednolity)
Art. 83. [Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych;
12) tryb składania i rozpatrywania wniosków, o których mowa w art. 47a;
13) sposób i tryb składania oraz weryfikacji oświadczeń, o których mowa w art. 67a;
14) procedurę aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji;
15) sposób i tryb naliczania i wypłaty wynagrodzenia w przypadku naliczania kar zgodnie z art. 47 ust. 2, po przedstawieniu informacji, o których mowa w art. 52 ust. 2;
16) sposób i tryb uwzględniania poleceń operatora, o których mowa w art. 58 ust. 4a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.11.04 do 2023.10.03
[Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy [38],
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie przywołania na rynku mocy [39];
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych;
12) tryb składania i rozpatrywania wniosków, o których mowa w art. 47a;
13) sposób i tryb składania oraz weryfikacji oświadczeń, o których mowa w art. 67a;
14) procedurę aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji;
15) sposób i tryb naliczania i wypłaty wynagrodzenia w przypadku naliczania kar zgodnie z art. 47 ust. 2, po przedstawieniu informacji, o których mowa w art. 52 ust. 2;
16) sposób i tryb uwzględniania poleceń operatora, o których mowa w art. 58 ust. 4a.
[38] Art. 83 pkt 5 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez art. 33 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. poz. 2243). Zmiana weszła w życie 4 listopada 2022 r.
[39] Art. 83 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 33 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku (Dz.U. poz. 2243). Zmiana weszła w życie 4 listopada 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.10.13 do 2022.11.03 (Dz.U.2021.1854 tekst jednolity)
[Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie zagrożenia,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie zagrożenia;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych;
12) tryb składania i rozpatrywania wniosków, o których mowa w art. 47a;
13) sposób i tryb składania oraz weryfikacji oświadczeń, o których mowa w art. 67a;
14) procedurę aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji;
15) sposób i tryb naliczania i wypłaty wynagrodzenia w przypadku naliczania kar zgodnie z art. 47 ust. 2, po przedstawieniu informacji, o których mowa w art. 52 ust. 2;
16) sposób i tryb uwzględniania poleceń operatora, o których mowa w art. 58 ust. 4a.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.09.01 do 2021.10.12
[Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie zagrożenia,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie zagrożenia;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych;
12) [113] tryb składania i rozpatrywania wniosków, o których mowa w art. 47a;
13) [114] sposób i tryb składania oraz weryfikacji oświadczeń, o których mowa w art. 67a;
14) [115] procedurę aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji;
15) [116] sposób i tryb naliczania i wypłaty wynagrodzenia w przypadku naliczania kar zgodnie z art. 47 ust. 2, po przedstawieniu informacji, o których mowa w art. 52 ust. 2;
16) [117] sposób i tryb uwzględniania poleceń operatora, o których mowa w art. 58 ust. 4a.
[113] Art. 83 pkt 12 dodany przez art. 1 pkt 54 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o rynku mocy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1505). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.
[114] Art. 83 pkt 13 dodany przez art. 1 pkt 54 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o rynku mocy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1505). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.
[115] Art. 83 pkt 14 dodany przez art. 1 pkt 54 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o rynku mocy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1505). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.
[116] Art. 83 pkt 15 dodany przez art. 1 pkt 54 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o rynku mocy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1505). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.
[117] Art. 83 pkt 16 dodany przez art. 1 pkt 54 ustawy z dnia 23 lipca 2021 r. o zmianie ustawy o rynku mocy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1505). Zmiana weszła w życie 1 września 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.02.17 do 2021.08.31 (Dz.U.2020.247 tekst jednolity)
[Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie zagrożenia,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie zagrożenia;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.01.18 do 2020.02.16
[Warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy ] Regulamin rynku mocy określa warunki współpracy operatora z pozostałymi uczestnikami rynku mocy, w szczególności:
1) organizację i przebieg certyfikacji, w tym:
a) szczegółowy wykaz i formę przedkładanych operatorowi informacji,
b) sposób wymiany informacji między uczestnikami rynku mocy,
c) tryb składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących rozstrzygnięć operatora,
d) zakres danych techniczno-ekonomicznych przekazywanych na potrzeby certyfikacji i sposób obliczania tych danych,
e) wzory stosowanych formularzy i dokumentów,
f) sposób współpracy operatora systemu dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są jednostki fizyczne, z operatorem,
g) szczegółowy harmonogram certyfikacji,
h) termin usunięcia wad lub braków formalnych wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i art. 22 ust. 1,
i) sposób weryfikacji parametrów jednostki fizycznej wytwórczej, jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania lub jednostki rynku mocy,
j) wytyczne w zakresie planu działalności przedstawianego przez jednostkę redukcji zapotrzebowania planowaną;
2) szczegółowe warunki prowadzenia aukcji mocy, w tym:
a) algorytm rozstrzygania aukcji,
b) uzyskiwania dostępu i korzystania z dedykowanego systemu teleinformatycznego, w tym wymagania techniczne dla użytkowników tego systemu,
c) sposób licytowania i przebieg aukcji mocy;
3) szczegółowy zakres informacji zawartych w rejestrze;
4) warunki korzystania z rejestru przez uczestników rynku mocy, w tym:
a) postać danych zapisywanych i przetwarzanych w rejestrze,
b) wymagania techniczne dla użytkowników rejestru,
c) sposób uzyskiwania dostępu do rejestru, w szczególności określenie zakresu danych dostępnych dla poszczególnych uczestników rynku mocy,
d) jego funkcjonalności w zakresie przetwarzania, kopiowania i sporządzania wyciągów z danych,
e) procedurę rejestrowania transakcji na rynku wtórnym,
f) zapewnienie bezpieczeństwa danych i ochrony informacji;
5) procedury związane z dostarczaniem mocy, w tym szczegółowe warunki i sposób:
a) rozliczania wykonania obowiązku mocowego, w tym wyznaczania skorygowanego obowiązku mocowego w okresie zagrożenia,
b) demonstracji,
c) wyznaczania wielkości dostarczonej mocy, w tym metody określania wielkości mocy dostarczonej w wyniku czasowego ograniczenia zużycia energii elektrycznej,
d) przeprowadzania testu;
6) termin sprawdzenia wykonania obowiązku mocowego w okresie zagrożenia;
7) sposób sprawdzenia wykonania skorygowanego obowiązku mocowego;
8) wzór obliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w art. 62;
9) sposób wymiany danych pomiarowo-rozliczeniowych między operatorem a operatorem systemu przesyłowego, właściwego ze względu na lokalizację jednostki fizycznej wytwórczej zagranicznej lub jednostki fizycznej redukcji zapotrzebowania zagranicznej, oraz wzór zobowiązania, o którym mowa w art. 19 ust. 4 pkt 4;
10) szczegółowe warunki i sposób prowadzenia aukcji wstępnych oraz warunki aukcji;
11) warunki i zasady zgłaszania do rejestru jednostek fizycznych zagranicznych.