history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-25    (Dz.U.2023.1994 tekst jednolity)

§ 4. [Wniosek] Wniosek o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub remontu zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) nazwę albo imię i nazwisko,

b) adres siedziby albo miejsca zamieszkania, oraz adres do korespondencji,

c) adres poczty elektronicznej,

d) numer PESEL, NIP, REGON albo KRS;

2) dane osoby uprawnionej do reprezentacji i składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz wnioskodawcy:

a) imię i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) rodzaj umocowania i jego zakres,

d) adres do korespondencji;

3) (uchylony);

4) określenie rodzaju inwestycji, jako inwestycja, o której mowa w art. 75a pkt 1, 2 albo 3 ustawy;

5) określenie lokalizacji lub miejsca inwestycji lub remontu;

6) wnioskowaną kwotę dotacji celowej na realizację inwestycji lub remontu oraz uzasadnienie dotyczące wnioskowanej wysokości kwoty dotacji celowej;

7) źródła współfinansowania inwestycji lub remontu: kwoty środków własnych i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a ustawy, planowanych na finansowanie inwestycji lub remontu z uwzględnieniem podziału według źródeł ich pochodzenia – w przypadku, gdy występują inne źródła finansowania;

8) planowany zakres rzeczowo-finansowy inwestycji lub remontu zawierający kosztorys szczegółowy i ogólny inwestycji oraz deklarowany termin realizacji inwestycji lub remontu, w tym kolejność i terminy realizowania poszczególnych etapów inwestycji lub remontu, a w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz remontu – także opis analizy potrzeb odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki;

9) informację o działaniach podjętych przez wnioskodawcę w celu realizacji inwestycji lub remontu oraz informację o dokonanych ustaleniach;

10) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

11) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

12) planowany zakres i cel remontu, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

13) opis planowanego sposobu użytkowania nieruchomości, obiektu lub wyposażenia – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a ustawy;

14) deklarowany termin trwałości inwestycji lub remontu, z tym że nie krótszy niż 5 lat, a w przypadku inwestycji związanej z zakupem nieruchomości – nie krótszy niż 15 lat;

15) (uchylony);

16) informację o realizowanych przez wnioskodawcę inwestycjach finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat liczonych od dnia złożenia wniosku – w przypadku inwestycji;

17) oświadczenie, że wnioskowane finansowanie lub dofinansowanie na realizację inwestycji lub remontu nie stanowi pomocy publicznej i pomocy de minimis;

18) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami z tytułu należności budżetowych;

19) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;

20) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w szczególności na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy;

21) oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;

22) wykaz załączników;

23) informacje określone w komunikacie – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy.

Wersja obowiązująca od 2023-09-25    (Dz.U.2023.1994 tekst jednolity)

§ 4. [Wniosek] Wniosek o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub remontu zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) nazwę albo imię i nazwisko,

b) adres siedziby albo miejsca zamieszkania, oraz adres do korespondencji,

c) adres poczty elektronicznej,

d) numer PESEL, NIP, REGON albo KRS;

2) dane osoby uprawnionej do reprezentacji i składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz wnioskodawcy:

a) imię i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) rodzaj umocowania i jego zakres,

d) adres do korespondencji;

3) (uchylony);

4) określenie rodzaju inwestycji, jako inwestycja, o której mowa w art. 75a pkt 1, 2 albo 3 ustawy;

5) określenie lokalizacji lub miejsca inwestycji lub remontu;

6) wnioskowaną kwotę dotacji celowej na realizację inwestycji lub remontu oraz uzasadnienie dotyczące wnioskowanej wysokości kwoty dotacji celowej;

7) źródła współfinansowania inwestycji lub remontu: kwoty środków własnych i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a ustawy, planowanych na finansowanie inwestycji lub remontu z uwzględnieniem podziału według źródeł ich pochodzenia – w przypadku, gdy występują inne źródła finansowania;

8) planowany zakres rzeczowo-finansowy inwestycji lub remontu zawierający kosztorys szczegółowy i ogólny inwestycji oraz deklarowany termin realizacji inwestycji lub remontu, w tym kolejność i terminy realizowania poszczególnych etapów inwestycji lub remontu, a w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz remontu – także opis analizy potrzeb odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki;

9) informację o działaniach podjętych przez wnioskodawcę w celu realizacji inwestycji lub remontu oraz informację o dokonanych ustaleniach;

10) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

11) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

12) planowany zakres i cel remontu, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

13) opis planowanego sposobu użytkowania nieruchomości, obiektu lub wyposażenia – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a ustawy;

14) deklarowany termin trwałości inwestycji lub remontu, z tym że nie krótszy niż 5 lat, a w przypadku inwestycji związanej z zakupem nieruchomości – nie krótszy niż 15 lat;

15) (uchylony);

16) informację o realizowanych przez wnioskodawcę inwestycjach finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat liczonych od dnia złożenia wniosku – w przypadku inwestycji;

17) oświadczenie, że wnioskowane finansowanie lub dofinansowanie na realizację inwestycji lub remontu nie stanowi pomocy publicznej i pomocy de minimis;

18) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami z tytułu należności budżetowych;

19) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;

20) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w szczególności na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy;

21) oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;

22) wykaz załączników;

23) informacje określone w komunikacie – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-05-16 do 2023-09-24

§ 4. [Wniosek] Wniosek o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub remontu zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) nazwę albo imię i nazwisko,

b) adres siedziby albo miejsca zamieszkania, oraz adres do korespondencji,

c) adres poczty elektronicznej,

d) numer PESEL, NIP, REGON albo KRS;

2) dane osoby uprawnionej do reprezentacji i składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz wnioskodawcy:

a) imię i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) rodzaj umocowania i jego zakres,

d) adres do korespondencji;

3) [1] (uchylony)

4) określenie rodzaju inwestycji, jako inwestycja, o której mowa w art. 75a pkt 1, 2 albo 3 ustawy;

5) określenie lokalizacji lub miejsca inwestycji lub remontu;

6) wnioskowaną kwotę dotacji celowej na realizację inwestycji lub remontu oraz uzasadnienie dotyczące wnioskowanej wysokości kwoty dotacji celowej;

7) źródła współfinansowania inwestycji lub remontu: kwoty środków własnych i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a ustawy, planowanych na finansowanie inwestycji lub remontu z uwzględnieniem podziału według źródeł ich pochodzenia – w przypadku, gdy występują inne źródła finansowania;

8) [2] planowany zakres rzeczowo-finansowy inwestycji lub remontu zawierający kosztorys szczegółowy i ogólny inwestycji oraz deklarowany termin realizacji inwestycji lub remontu, w tym kolejność i terminy realizowania poszczególnych etapów inwestycji lub remontu, a w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz remontu – także opis analizy potrzeb odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki;

9) informację o działaniach podjętych przez wnioskodawcę w celu realizacji inwestycji lub remontu oraz informację o dokonanych ustaleniach;

10) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

11) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

12) planowany zakres i cel remontu, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

13) opis planowanego sposobu użytkowania nieruchomości, obiektu lub wyposażenia – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a ustawy;

14) [3] deklarowany termin trwałości inwestycji lub remontu, z tym że nie krótszy niż 5 lat, a w przypadku inwestycji związanej z zakupem nieruchomości – nie krótszy niż 15 lat;

15) [4] (uchylony)

16) informację o realizowanych przez wnioskodawcę inwestycjach finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat liczonych od dnia złożenia wniosku – w przypadku inwestycji;

17) oświadczenie, że wnioskowane finansowanie lub dofinansowanie na realizację inwestycji lub remontu nie stanowi pomocy publicznej i pomocy de minimis;

18) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami z tytułu należności budżetowych;

19) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;

20) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w szczególności na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy;

21) oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;

22) wykaz załączników;

23) informacje określone w komunikacie – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy.

[1] § 4 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.

[2] § 4 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.

[3] § 4 pkt 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.

[4] § 4 pkt 15 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-22 do 2023-05-15

§ 4. [Wniosek] Wniosek o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub remontu zawiera:

1) dane wnioskodawcy:

a) nazwę albo imię i nazwisko,

b) adres siedziby albo miejsca zamieszkania, oraz adres do korespondencji,

c) adres poczty elektronicznej,

d) numer PESEL, NIP, REGON albo KRS;

2) dane osoby uprawnionej do reprezentacji i składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz wnioskodawcy:

a) imię i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) rodzaj umocowania i jego zakres,

d) adres do korespondencji;

3) nazwę banku i numer wyodrębnionego rachunku bankowego, przeznaczonego wyłącznie do gromadzenia, wydatkowania i rozliczania dotacji celowej;

4) określenie rodzaju inwestycji, jako inwestycja, o której mowa w art. 75a pkt 1, 2 albo 3 ustawy;

5) określenie lokalizacji lub miejsca inwestycji lub remontu;

6) wnioskowaną kwotę dotacji celowej na realizację inwestycji lub remontu oraz uzasadnienie dotyczące wnioskowanej wysokości kwoty dotacji celowej;

7) źródła współfinansowania inwestycji lub remontu: kwoty środków własnych i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a ustawy, planowanych na finansowanie inwestycji lub remontu z uwzględnieniem podziału według źródeł ich pochodzenia – w przypadku, gdy występują inne źródła finansowania;

8) planowany zakres rzeczowo-finansowy inwestycji lub remontu, a w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz remontu – także opis analizy potrzeb odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki;

9) informację o działaniach podjętych przez wnioskodawcę w celu realizacji inwestycji lub remontu oraz informację o dokonanych ustaleniach;

10) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

11) założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

12) planowany zakres i cel remontu, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;

13) opis planowanego sposobu użytkowania nieruchomości, obiektu lub wyposażenia – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a ustawy;

14) deklarowany termin trwałości inwestycji, z tym że nie krótszy niż 5 lat – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, związanej z zakupem nieruchomości, budową lub dostosowaniem obiektu lub zakupem wyposażenia, a także inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy;

15) deklarowany termin realizacji inwestycji lub remontu, w tym kolejność i terminy realizowania poszczególnych etapów inwestycji lub remontu (harmonogram inwestycji lub remontu);

16) informację o realizowanych przez wnioskodawcę inwestycjach finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat liczonych od dnia złożenia wniosku – w przypadku inwestycji;

17) oświadczenie, że wnioskowane finansowanie lub dofinansowanie na realizację inwestycji lub remontu nie stanowi pomocy publicznej i pomocy de minimis;

18) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami z tytułu należności budżetowych;

19) oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;

20) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w szczególności na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy;

21) oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;

22) wykaz załączników;

23) informacje określone w komunikacie – w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy.