Wersja obowiązująca od 2023-09-25 (Dz.U.2023.1994 tekst jednolity)
[Dokumenty dołączane do wniosku] 1. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji:
1) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem nieruchomości, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez sprzedającego prawa własności do nieruchomości budynkowej lub prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości,
c) aktualne zaświadczenie ze zbioru dokumentów – w przypadku, gdy nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej, albo której księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu,
d) dokument stanowiący podstawę dokonania zmian oznaczenia nieruchomości – w przypadku, gdy aktualne oznaczenie nieruchomości nie zostało ujawnione w księdze wieczystej,
e) (uchylona),
f) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
2) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z budową obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) (uchylona),
e) (uchylona),
f) (uchylona),
g) (uchylona),
h) (uchylona),
i) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane,
j) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z zaświadczeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5aa ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.);
3) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z dostosowaniem obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
– prawa własności do obiektów, które mają być dostosowane, oraz prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej, na której jest położony obiekt – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
– prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia inwestycji – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie,
e) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 oraz z 2023 r. poz. 951 i 1688), na realizację inwestycji – w przypadku prowadzenia inwestycji przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,
f) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja inwestycji dotyczącej obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia,
g) (uchylona),
h) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
4) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem wyposażenia, dołącza się:
a) (uchylona),
b) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
5) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 ustawy, związanej odpowiednio z zakupem nieruchomości, budową lub dostosowaniem obiektów, niezbędnych dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się dokumenty, o których mowa odpowiednio w pkt 1 lit. a–d, pkt 2 lit. a–c i j oraz pkt 3 lit. a–f;
6) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 3 ustawy, związanej z wyposażeniem przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się:
a) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, dla nieruchomości budynkowej, w której jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
b) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
d) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa upoważniającego wnioskodawcę do użytkowania nieruchomości budowlanej na cele związane z prowadzeniem przedszkola, szkoły lub placówki – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
e) dokument stwierdzający powierzchnię odpowiednio budynku, części budynku lub lokalu, w którym jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy dokument, o którym mowa w lit. d, nie zawiera informacji o powierzchni odpowiednio tego budynku, części budynku lub lokalu,
f) (uchylona).
2. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontu dołącza się:
1) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
a) prawa własności do nieruchomości, której dotyczy wniosek – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
b) prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia remontu – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek;
2) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości;
3) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na realizację remontu – w przypadku prowadzenia remontu w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków;
4) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja remontu dotyczy obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia;
5) (uchylony).
3. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, lub remontu złożonego zgodnie z § 3 ust. 2 dołącza się także dokumenty zawierające opis zdarzenia losowego powodującego zakłócenie działalności wnioskodawcy oraz poświadczające zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła, oraz uzasadnienie konieczności realizacji inwestycji lub remontu w związku z wystąpieniem tego zdarzenia.
Wersja obowiązująca od 2023-09-25 (Dz.U.2023.1994 tekst jednolity)
[Dokumenty dołączane do wniosku] 1. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji:
1) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem nieruchomości, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez sprzedającego prawa własności do nieruchomości budynkowej lub prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości,
c) aktualne zaświadczenie ze zbioru dokumentów – w przypadku, gdy nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej, albo której księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu,
d) dokument stanowiący podstawę dokonania zmian oznaczenia nieruchomości – w przypadku, gdy aktualne oznaczenie nieruchomości nie zostało ujawnione w księdze wieczystej,
e) (uchylona),
f) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
2) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z budową obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) (uchylona),
e) (uchylona),
f) (uchylona),
g) (uchylona),
h) (uchylona),
i) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane,
j) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z zaświadczeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5aa ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.);
3) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z dostosowaniem obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
– prawa własności do obiektów, które mają być dostosowane, oraz prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej, na której jest położony obiekt – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
– prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia inwestycji – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie,
e) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 oraz z 2023 r. poz. 951 i 1688), na realizację inwestycji – w przypadku prowadzenia inwestycji przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,
f) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja inwestycji dotyczącej obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia,
g) (uchylona),
h) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
4) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem wyposażenia, dołącza się:
a) (uchylona),
b) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
5) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 ustawy, związanej odpowiednio z zakupem nieruchomości, budową lub dostosowaniem obiektów, niezbędnych dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się dokumenty, o których mowa odpowiednio w pkt 1 lit. a–d, pkt 2 lit. a–c i j oraz pkt 3 lit. a–f;
6) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 3 ustawy, związanej z wyposażeniem przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się:
a) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, dla nieruchomości budynkowej, w której jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
b) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
d) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa upoważniającego wnioskodawcę do użytkowania nieruchomości budowlanej na cele związane z prowadzeniem przedszkola, szkoły lub placówki – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
e) dokument stwierdzający powierzchnię odpowiednio budynku, części budynku lub lokalu, w którym jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy dokument, o którym mowa w lit. d, nie zawiera informacji o powierzchni odpowiednio tego budynku, części budynku lub lokalu,
f) (uchylona).
2. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontu dołącza się:
1) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
a) prawa własności do nieruchomości, której dotyczy wniosek – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
b) prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia remontu – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek;
2) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości;
3) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na realizację remontu – w przypadku prowadzenia remontu w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków;
4) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja remontu dotyczy obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia;
5) (uchylony).
3. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, lub remontu złożonego zgodnie z § 3 ust. 2 dołącza się także dokumenty zawierające opis zdarzenia losowego powodującego zakłócenie działalności wnioskodawcy oraz poświadczające zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła, oraz uzasadnienie konieczności realizacji inwestycji lub remontu w związku z wystąpieniem tego zdarzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-05-16 do 2023-09-24
[Dokumenty dołączane do wniosku] 1. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji:
1) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem nieruchomości, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez sprzedającego prawa własności do nieruchomości budynkowej lub prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości,
c) aktualne zaświadczenie ze zbioru dokumentów – w przypadku, gdy nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej, albo której księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu,
d) dokument stanowiący podstawę dokonania zmian oznaczenia nieruchomości – w przypadku, gdy aktualne oznaczenie nieruchomości nie zostało ujawnione w księdze wieczystej,
e) [5] (uchylona)
f) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
2) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z budową obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) [6] (uchylona)
e) [7] (uchylona)
f) [8] (uchylona)
g) [9] (uchylona)
h) [10] (uchylona)
i) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane,
j) [11] pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z zaświadczeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5aa ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 i 553);
3) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z dostosowaniem obiektu, dołącza się:
a) [12] dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
– prawa własności do obiektów, które mają być dostosowane, oraz prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej, na której jest położony obiekt – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
– prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia inwestycji – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie,
e) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840), na realizację inwestycji – w przypadku prowadzenia inwestycji przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,
f) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja inwestycji dotyczącej obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia,
g) [13] (uchylona)
h) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
4) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem wyposażenia, dołącza się:
a) [14] (uchylona)
b) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
5) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 ustawy, związanej odpowiednio z zakupem nieruchomości, budową lub dostosowaniem obiektów, niezbędnych dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się dokumenty, o których mowa odpowiednio w pkt 1 lit. a–d, pkt 2 lit. a–c i j oraz pkt 3 lit. a–f [15] ;
6) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 3 ustawy, związanej z wyposażeniem przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się:
a) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, dla nieruchomości budynkowej, w której jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
b) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
d) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa upoważniającego wnioskodawcę do użytkowania nieruchomości budowlanej na cele związane z prowadzeniem przedszkola, szkoły lub placówki – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
e) dokument stwierdzający powierzchnię odpowiednio budynku, części budynku lub lokalu, w którym jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy dokument, o którym mowa w lit. d, nie zawiera informacji o powierzchni odpowiednio tego budynku, części budynku lub lokalu,
f) [16] (uchylona)
2. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontu dołącza się:
1) [17] dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę:
a) prawa własności do nieruchomości, której dotyczy wniosek – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej albo
b) prawa do użytkowania nieruchomości budowlanej obowiązującego w dniu złożenia wniosku i przez okres nie krótszy niż 5 lat od dnia planowanego zakończenia remontu – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek;
2) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości;
3) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na realizację remontu – w przypadku prowadzenia remontu w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków;
4) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja remontu dotyczy obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia;
5) [18] (uchylony)
3. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, lub remontu złożonego zgodnie z § 3 ust. 2 dołącza się także dokumenty zawierające opis zdarzenia losowego powodującego zakłócenie działalności wnioskodawcy oraz poświadczające zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła, oraz uzasadnienie konieczności realizacji inwestycji lub remontu w związku z wystąpieniem tego zdarzenia.
[5] § 5 ust. 1 pkt 1 lit. e) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[6] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[7] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. e) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[8] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. f) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[9] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. g) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[10] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. h) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[11] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. j) dodana przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[12] § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[13] § 5 ust. 1 pkt 3 lit. g) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[14] § 5 ust. 1 pkt 4 lit. a) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[15] § 5 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[16] § 5 ust. 1 pkt 6 lit. f) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[17] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
[18] § 5 ust. 2 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 12 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji (Dz.U. poz. 918). Zmiana weszła w życie 16 maja 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-22 do 2023-05-15
[Dokumenty dołączane do wniosku] 1. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji:
1) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem nieruchomości, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez sprzedającego prawa własności do nieruchomości budynkowej lub prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości,
c) aktualne zaświadczenie ze zbioru dokumentów – w przypadku, gdy nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej, albo której księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu,
d) dokument stanowiący podstawę dokonania zmian oznaczenia nieruchomości – w przypadku, gdy aktualne oznaczenie nieruchomości nie zostało ujawnione w księdze wieczystej,
e) kosztorys szczegółowy i ogólny inwestycji,
f) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
2) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z budową obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej – w przypadku, gdy prawo to nie wynika z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 oraz z 2022 r. poz. 88),
e) aktualny wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej,
f) wypis z obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego albo decyzję o warunkach zabudowy, jeżeli została wydana, a w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – dokument wystawiony przez właściwy organ, poświadczający brak tego planu,
g) projekt budowlany, o którym mowa w art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
h) kosztorysy, o których mowa w pkt 1 lit. e,
i) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
3) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z dostosowaniem obiektu, dołącza się:
a) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności do obiektów, które mają być dostosowane, oraz dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości gruntowej, na której położny jest obiekt – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej,
b) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b,
d) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie,
e) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840), na realizację inwestycji – w przypadku prowadzenia inwestycji przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,
f) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja inwestycji dotyczącej obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia,
g) kosztorysy, o których mowa w pkt 1 lit. e,
h) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
4) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, której przedmiot programu, o którym mowa w art. 90x ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, jest związany z zakupem wyposażenia, dołącza się:
a) kosztorysy, o których mowa w pkt 1 lit. e,
b) dokumenty określone w komunikacie, o ile zostały przewidziane;
5) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 ustawy, związanej odpowiednio z zakupem nieruchomości, budową lub dostosowaniem obiektów, niezbędnych dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się dokumenty, o których mowa odpowiednio w pkt 1 lit. a–e, pkt 2 lit. a–h i pkt 3 lit. a–g;
6) inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 3 ustawy, związanej z wyposażeniem przedszkoli, szkół lub placówek, dołącza się:
a) dokument lub oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, dla nieruchomości budynkowej, w której jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
b) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. c – w przypadku braku dokumentu lub oświadczenia, o którym mowa w pkt 1 lit. b, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
c) dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. d – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, w sytuacji, o której mowa w lit. a,
d) dokument poświadczający posiadanie przez wnioskodawcę prawa upoważniającego wnioskodawcę do użytkowania nieruchomości budowlanej na cele związane z prowadzeniem przedszkola, szkoły lub placówki – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, której dotyczy wniosek o przyznanie dotacji celowej na realizację tej inwestycji,
e) dokument stwierdzający powierzchnię odpowiednio budynku, części budynku lub lokalu, w którym jest prowadzone przedszkole, szkoła lub placówka – w przypadku, gdy dokument, o którym mowa w lit. d, nie zawiera informacji o powierzchni odpowiednio tego budynku, części budynku lub lokalu,
f) kosztorysy, o których mowa w pkt 1 lit. e.
2. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontu dołącza się:
1) dokumenty poświadczające prawo własności wnioskodawcy do nieruchomości – w przypadku, gdy prawa te nie wynikają z założonej księgi wieczystej lub w przypadku, gdy dana nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej;
2) dokument lub oświadczenie wskazujące aktualny numer księgi wieczystej nieruchomości;
3) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na realizację remontu – w przypadku prowadzenia remontu w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków;
4) pozwolenie na budowę, jeżeli realizacja remontu dotyczy obiektu budowlanego oraz obszaru niewpisanego do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, wymaga uzyskania tego pozwolenia;
5) harmonogram rzeczowo-finansowy remontu.
3. Do wniosku o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, lub remontu złożonego zgodnie z § 3 ust. 2 dołącza się także dokumenty zawierające opis zdarzenia losowego powodującego zakłócenie działalności wnioskodawcy oraz poświadczające zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła, oraz uzasadnienie konieczności realizacji inwestycji lub remontu w związku z wystąpieniem tego zdarzenia.