Wersja obowiązująca od 2023.09.18     (Dz.U.2023.1900 tekst jednolity)

§ 2. [Wymagania dotyczące osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej] 1. Od osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej jest wymagany co najmniej dziesięcioletni staż pracy obejmujący co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub związanym z kierowaniem pracą zespołu.

2. Dodatkowymi wymaganiami, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej, są:

1) znajomość regulacji prawnych z zakresu oświaty, w szczególności dotyczących przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego[1] , egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu zawodowego i egzaminów eksternistycznych, a także z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych, a w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora Komisji Centralnej również z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) ukończenie form doskonalenia obejmujących problematykę dokonywania pomiaru dydaktycznego lub udokumentowany udział w programach lub badaniach związanych z pomiarem dydaktycznym;

3) znajomość systemów oceniania w krajach Unii Europejskiej;

4) w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 oraz z 2023 r. poz. 1672).

[1] Egzamin gimnazjalny był przeprowadzany dla:
1) uczniów dotychczasowego gimnazjum – do roku szkolnego 2018/2019,
2) słuchaczy dotychczasowego gimnazjum dla dorosłych – do roku szkolnego 2019/2020 – zgodnie z art. 296 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.), która weszła w życie z dniem 1 września 2017 r.; wszedł w życie z dniem 26 stycznia 2017 r.

Wersja obowiązująca od 2023.09.18     (Dz.U.2023.1900 tekst jednolity)

§ 2. [Wymagania dotyczące osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej] 1. Od osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej jest wymagany co najmniej dziesięcioletni staż pracy obejmujący co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub związanym z kierowaniem pracą zespołu.

2. Dodatkowymi wymaganiami, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej, są:

1) znajomość regulacji prawnych z zakresu oświaty, w szczególności dotyczących przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego[1] , egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu zawodowego i egzaminów eksternistycznych, a także z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych, a w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora Komisji Centralnej również z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) ukończenie form doskonalenia obejmujących problematykę dokonywania pomiaru dydaktycznego lub udokumentowany udział w programach lub badaniach związanych z pomiarem dydaktycznym;

3) znajomość systemów oceniania w krajach Unii Europejskiej;

4) w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 oraz z 2023 r. poz. 1672).

[1] Egzamin gimnazjalny był przeprowadzany dla:
1) uczniów dotychczasowego gimnazjum – do roku szkolnego 2018/2019,
2) słuchaczy dotychczasowego gimnazjum dla dorosłych – do roku szkolnego 2019/2020 – zgodnie z art. 296 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.), która weszła w życie z dniem 1 września 2017 r.; wszedł w życie z dniem 26 stycznia 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.01 do 2023.09.17

§ 2. [Wymagania dotyczące osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej] 1. Od osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej jest wymagany co najmniej dziesięcioletni staż pracy obejmujący co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub związanym z kierowaniem pracą zespołu.

2. Dodatkowymi wymaganiami, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej, są:

1) [1] znajomość regulacji prawnych z zakresu oświaty, w szczególności dotyczących przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu zawodowego i egzaminów eksternistycznych, a także z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych, a w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora Komisji Centralnej również z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) ukończenie form doskonalenia obejmujących problematykę dokonywania pomiaru dydaktycznego lub udokumentowany udział w programach lub badaniach związanych z pomiarem dydaktycznym;

3) znajomość systemów oceniania w krajach Unii Europejskiej;

4) w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 i Nr 84, poz. 455 oraz z 2015 r. poz. 1132).

[1] § 2 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i stanowisko dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej (Dz.U. poz. 1451). Zmiana weszła w  życie 1 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.09.02 do 2019.08.31

§ 2. [Wymagania dotyczące osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej] 1. Od osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej jest wymagany co najmniej dziesięcioletni staż pracy obejmujący co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub związanym z kierowaniem pracą zespołu.

2. Dodatkowymi wymaganiami, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej, są:

1) [1] znajomość regulacji prawnych z zakresu oświaty, w szczególności dotyczących przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie i egzaminów eksternistycznych, a także z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych, a w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora Komisji Centralnej również z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) ukończenie form doskonalenia obejmujących problematykę dokonywania pomiaru dydaktycznego lub udokumentowany udział w programach lub badaniach związanych z pomiarem dydaktycznym;

3) znajomość systemów oceniania w krajach Unii Europejskiej;

4) w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 i Nr 84, poz. 455 oraz z 2015 r. poz. 1132).

[1] § 2 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i stanowisko dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej (Dz.U. poz. 1384). Zmiana weszła w  życie 2 września 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.01.01 do 2016.09.01

§ 2. [Wymagania dotyczące osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej ] 1. Od osoby zajmującej stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej jest wymagany co najmniej dziesięcioletni staż pracy obejmujący co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub związanym z kierowaniem pracą zespołu.

2. Dodatkowymi wymaganiami, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora Komisji Centralnej i dyrektora komisji okręgowej, są:

1) znajomość regulacji prawnych z zakresu oświaty, w szczególności dotyczących przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie i egzaminów eksternistycznych, a także z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych, a w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora Komisji Centralnej również z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) ukończenie form doskonalenia obejmujących problematykę dokonywania pomiaru dydaktycznego lub udokumentowany udział w programach lub badaniach związanych z pomiarem dydaktycznym;

3) znajomość systemów oceniania w krajach Unii Europejskiej;

4) w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 224 i Nr 84, poz. 455 oraz z 2015 r. poz. 1132).