history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-11    (Dz.U.2023.1850 tekst jednolity)

§ 24. [Badanie doraźne kontrolne] 1. Celem badania doraźnego kontrolnego jest stwierdzenie, czy:

1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;

2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany stanu UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;

3) istnieją i pracują prawidłowo niezbędne urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;

4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;

5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.

2. Podczas badania doraźnego kontrolnego TDT sprawdza:

1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;

2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;

3) zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.

3. Badanie doraźne kontrolne obejmuje:

1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;

2) przeprowadzenie prób funkcjonowania UTL w zainstalowanej wersji montażowej bez obciążenia.

4. W przypadkach uzasadnionych stanem bezpieczeństwa UTL zakres badania doraźnego kontrolnego może być rozszerzony przez TDT.

Wersja obowiązująca od 2023-09-11    (Dz.U.2023.1850 tekst jednolity)

§ 24. [Badanie doraźne kontrolne] 1. Celem badania doraźnego kontrolnego jest stwierdzenie, czy:

1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;

2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany stanu UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;

3) istnieją i pracują prawidłowo niezbędne urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;

4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;

5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.

2. Podczas badania doraźnego kontrolnego TDT sprawdza:

1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;

2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;

3) zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.

3. Badanie doraźne kontrolne obejmuje:

1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;

2) przeprowadzenie prób funkcjonowania UTL w zainstalowanej wersji montażowej bez obciążenia.

4. W przypadkach uzasadnionych stanem bezpieczeństwa UTL zakres badania doraźnego kontrolnego może być rozszerzony przez TDT.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-03 do 2023-09-10

§ 24. 1. Celem badania doraźnego kontrolnego jest stwierdzenie, czy:

1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;

2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany stanu UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;

3) istnieją i pracują prawidłowo niezbędne urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;

4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;

5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.

2. Podczas badania doraźnego kontrolnego TDT sprawdza:

1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;

2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;

3) [31] zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.

3. Badanie doraźne kontrolne obejmuje:

1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;

2) przeprowadzenie prób funkcjonowania UTL w zainstalowanej wersji montażowej bez obciążenia.

4. W przypadkach uzasadnionych stanem bezpieczeństwa UTL zakres badania doraźnego kontrolnego może być rozszerzony przez TDT.

[31] § 24 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji urządzeń transportu linowego (Dz.U. poz. 1414). Zmiana weszła w życie 3 września 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-11 do 2020-09-02

§ 24. 1. Celem badania doraźnego kontrolnego jest stwierdzenie, czy:

1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;

2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany stanu UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;

3) istnieją i pracują prawidłowo niezbędne urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;

4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;

5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.

2. Podczas badania doraźnego kontrolnego TDT sprawdza:

1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;

2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;

3) zaświadczenia kwalifikacyjne konserwujących i obsługujących UTL.

3. Badanie doraźne kontrolne obejmuje:

1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;

2) przeprowadzenie prób funkcjonowania UTL w zainstalowanej wersji montażowej bez obciążenia.

4. W przypadkach uzasadnionych stanem bezpieczeństwa UTL zakres badania doraźnego kontrolnego może być rozszerzony przez TDT.