Wersja obowiązująca od 2023-09-11 (Dz.U.2023.1850 tekst jednolity)
[Badanie okresowe] 1. Celem badania okresowego jest stwierdzenie, czy:
1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;
2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;
3) istnieją i pracują prawidłowo urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;
4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;
5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.
2. Podczas badania okresowego TDT sprawdza:
1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;
2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;
3) zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.
3. Badanie okresowe UTL obejmuje:
1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;
2) przeprowadzenie prób UTL zgodnie z programem prób i badań, w zainstalowanej wersji montażowej z obciążeniem wystarczającym do stwierdzenia, że sterowanie i ruchy robocze UTL, mechanizmy, urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne, sygnalizacji i łączności oraz ewakuacji działają prawidłowo.
4. Próby, o których mowa w ust. 3 pkt 2, dla wyciągów narciarskich oraz przenośników przeprowadza się bez obciążenia.
Wersja obowiązująca od 2023-09-11 (Dz.U.2023.1850 tekst jednolity)
[Badanie okresowe] 1. Celem badania okresowego jest stwierdzenie, czy:
1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;
2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;
3) istnieją i pracują prawidłowo urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;
4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;
5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.
2. Podczas badania okresowego TDT sprawdza:
1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;
2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;
3) zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.
3. Badanie okresowe UTL obejmuje:
1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;
2) przeprowadzenie prób UTL zgodnie z programem prób i badań, w zainstalowanej wersji montażowej z obciążeniem wystarczającym do stwierdzenia, że sterowanie i ruchy robocze UTL, mechanizmy, urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne, sygnalizacji i łączności oraz ewakuacji działają prawidłowo.
4. Próby, o których mowa w ust. 3 pkt 2, dla wyciągów narciarskich oraz przenośników przeprowadza się bez obciążenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-09-03 do 2023-09-10
1. Celem badania okresowego jest stwierdzenie, czy:
1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;
2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;
3) istnieją i pracują prawidłowo urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;
4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;
5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.
2. Podczas badania okresowego TDT sprawdza:
1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;
2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;
3) [29] zaświadczenia kwalifikacyjne badających, konserwujących i obsługujących UTL.
3. Badanie okresowe UTL obejmuje:
1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;
2) przeprowadzenie prób UTL zgodnie z programem prób i badań, w zainstalowanej wersji montażowej z obciążeniem wystarczającym do stwierdzenia, że sterowanie i ruchy robocze UTL, mechanizmy, urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne, sygnalizacji i łączności oraz ewakuacji działają prawidłowo.
4. Próby, o których mowa w ust. 3 pkt 2, dla wyciągów narciarskich oraz przenośników przeprowadza się bez obciążenia.
[29] § 22 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji urządzeń transportu linowego (Dz.U. poz. 1414). Zmiana weszła w życie 3 września 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-11 do 2020-09-02
1. Celem badania okresowego jest stwierdzenie, czy:
1) zrealizowano zalecenia z poprzedniego badania;
2) nie powstały uszkodzenia lub zmiany UTL mające wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji UTL lub mogące być przyczyną zagrożenia jego bezpiecznej eksploatacji w przyszłości;
3) istnieją i pracują prawidłowo urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne;
4) napisy ostrzegawcze, informacje i instrukcje zostały umieszczone na UTL oraz są czytelne i zrozumiałe;
5) UTL wymaga przeprowadzenia działań naprawczych.
2. Podczas badania okresowego TDT sprawdza:
1) dokumentację eksploatacyjną stanowiącą zbiór protokołów z kontroli sporządzonych na formularzach stanowiących część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji;
2) protokoły pomiarów elektrycznych, protokoły badania lin i ich zaplotów, inne protokoły wymagane dla stwierdzenia prawidłowości działania UTL;
3) zaświadczenia kwalifikacyjne konserwujących i obsługujących UTL.
3. Badanie okresowe UTL obejmuje:
1) oględziny UTL w miejscach dostępnych;
2) przeprowadzenie prób UTL zgodnie z programem prób i badań, w zainstalowanej wersji montażowej z obciążeniem wystarczającym do stwierdzenia, że sterowanie i ruchy robocze UTL, mechanizmy, urządzenia bezpieczeństwa i urządzenia ochronne, sygnalizacji i łączności oraz ewakuacji działają prawidłowo.
4. Próby, o których mowa w ust. 3 pkt 2, dla wyciągów narciarskich oraz przenośników przeprowadza się bez obciążenia.