history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-08-28    (Dz.U.2023.1713 tekst jednolity)

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.

Wersja obowiązująca od 2023-08-28    (Dz.U.2023.1713 tekst jednolity)

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-07-22 do 2023-08-27

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego, [1] Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.

[1] § 4 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 czerwca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ograniczeń lotów na czas nie dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. poz. 1291). Zmiana weszła w życie 22 lipca 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-04-21 do 2023-07-21    (Dz.U.2020.714 tekst jednolity)

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-03-20 do 2020-04-20

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Centralne Biuro Antykorupcyjne, [1] Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.

[1] § 4 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ograniczeń lotów na czas nie dłuższy niż 3 miesiące (Dz.U. poz. 355). Zmiana weszła w życie 20 marca 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-02 do 2020-03-19

§ 4. [Ograniczanie lotów] 1. Ograniczenia lotów przez wyznaczenie TRA lub TSA mogą być wprowadzone ze względu na potrzeby:

1) bezpiecznego wykonywania lotów w czasie ćwiczeń, treningów, zawodów, pokazów lotniczych, przelotów okolicznościowych lub kontroli z powietrza lotniczych urządzeń naziemnych;

2) działań lub czynności o szczególnym znaczeniu operacyjnym lub rozpoznawczym prowadzonych w celu realizacji ustawowych zadań przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Policję, Straż Graniczną, Krajową Administrację Skarbową lub Służbę Ochrony Państwa, jeżeli te działania lub czynności mogą powodować zagrożenie dla innych użytkowników przestrzeni powietrznej oraz nie mogą być prowadzone w innych wydzielonych elastycznych elementach przestrzeni powietrznej.

2. Do wyznaczenia TRA lub TSA nie stosuje się wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 121 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, dotyczących:

1) opracowywania i przedkładania do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego projektów TRA lub TSA;

2) publikowania w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji o ich wyznaczeniu.