history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-08-16    (Dz.U.2023.1618 tekst jednolity)

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut współpracuje z podmiotami, o których mowa w art. 23 ust. 1a, w szczególności przez:

1) zlecanie realizacji zadań w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, w formie otwartych konkursów ofert, o których mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) finansowanie lub dofinansowanie zadań zlecanych w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, realizowanych w drodze konkursów prowadzonych zgodnie z postanowieniami ust. 2–4 albo zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Regulaminy konkursów, o których mowa w ust. 1, są ustalane przez Dyrektora i zatwierdzane przez Radę.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

6a) zasady dokonywania oceny ofert i wyboru ofert przeznaczonych do finansowania lub dofinansowania, w tym możliwość powołania w tym celu komisji konkursowej;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

7a) możliwość tworzenia listy rezerwowej i dokonywania wyboru ofert z tej listy przez Dyrektora w przypadku uwolnienia środków w ramach konkursu;

7b) przypadki, w których następuje unieważnienie konkursu;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji zadania przez osoby zaangażowane w jego realizację, w tym doświadczenie wnioskodawcy, a także potencjał partnerów;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja obowiązująca od 2023-08-16    (Dz.U.2023.1618 tekst jednolity)

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut współpracuje z podmiotami, o których mowa w art. 23 ust. 1a, w szczególności przez:

1) zlecanie realizacji zadań w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, w formie otwartych konkursów ofert, o których mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) finansowanie lub dofinansowanie zadań zlecanych w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, realizowanych w drodze konkursów prowadzonych zgodnie z postanowieniami ust. 2–4 albo zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Regulaminy konkursów, o których mowa w ust. 1, są ustalane przez Dyrektora i zatwierdzane przez Radę.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

6a) zasady dokonywania oceny ofert i wyboru ofert przeznaczonych do finansowania lub dofinansowania, w tym możliwość powołania w tym celu komisji konkursowej;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

7a) możliwość tworzenia listy rezerwowej i dokonywania wyboru ofert z tej listy przez Dyrektora w przypadku uwolnienia środków w ramach konkursu;

7b) przypadki, w których następuje unieważnienie konkursu;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji zadania przez osoby zaangażowane w jego realizację, w tym doświadczenie wnioskodawcy, a także potencjał partnerów;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-03-07 do 2023-08-15    (Dz.U.2023.434 tekst jednolity)

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut współpracuje z podmiotami, o których mowa w art. 23 ust. 1a, w szczególności przez:

1) zlecanie realizacji zadań w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, w formie otwartych konkursów ofert, o których mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) finansowanie lub dofinansowanie zadań zlecanych w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, realizowanych w drodze konkursów prowadzonych zgodnie z postanowieniami ust. 2–4 albo zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Regulaminy konkursów, o których mowa w ust. 1, są ustalane przez Dyrektora i zatwierdzane przez Radę.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

6a) zasady dokonywania oceny ofert i wyboru ofert przeznaczonych do finansowania lub dofinansowania, w tym możliwość powołania w tym celu komisji konkursowej;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

7a) możliwość tworzenia listy rezerwowej i dokonywania wyboru ofert z tej listy przez Dyrektora w przypadku uwolnienia środków w ramach konkursu;

7b) przypadki, w których następuje unieważnienie konkursu;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji zadania przez osoby zaangażowane w jego realizację, w tym doświadczenie wnioskodawcy, a także potencjał partnerów;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-16 do 2023-03-06

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. [12] Narodowy Instytut współpracuje z podmiotami, o których mowa w art. 23 ust. 1a, w szczególności przez:

1) zlecanie realizacji zadań w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, w formie otwartych konkursów ofert, o których mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) finansowanie lub dofinansowanie zadań zlecanych w ramach programów, o których mowa w art. 23 ust. 1, realizowanych w drodze konkursów prowadzonych zgodnie z postanowieniami ust. 2–4 albo zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. [13] Regulaminy konkursów, o których mowa w ust. 1, są ustalane przez Dyrektora i zatwierdzane przez Radę.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

6a) [14] zasady dokonywania oceny ofert i wyboru ofert przeznaczonych do finansowania lub dofinansowania, w tym możliwość powołania w tym celu komisji konkursowej;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

7a) [15] możliwość tworzenia listy rezerwowej i dokonywania wyboru ofert z tej listy przez Dyrektora w przypadku uwolnienia środków w ramach konkursu;

7b) [16] przypadki, w których następuje unieważnienie konkursu;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) [17] możliwość realizacji zadania przez osoby zaangażowane w jego realizację, w tym doświadczenie wnioskodawcy, a także potencjał partnerów;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

[12] Art. 30 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 7 lit. a) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

[13] Art. 30 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 7 lit. a) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

[14] Art. 30 ust. 3 pkt 6a dodany przez art. 1 pkt 7 lit. b) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

[15] Art. 30 ust. 3 pkt 7a dodany przez art. 1 pkt 7 lit. b) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

[16] Art. 30 ust. 3 pkt 7b dodany przez art. 1 pkt 7 lit. b) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

[17] Art. 30 ust. 4 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 7 lit. c) ustawy z dnia 6 października 2022 r. o zmianie ustawy o Narodowym Instytucie Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (Dz.U. poz. 2475). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-15 do 2022-12-15    (Dz.U.2022.393 tekst jednolity)

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut realizuje programy, o których mowa w art. 23 ust. 1, samodzielnie lub w drodze otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Dyrektor ustala regulamin konkursu, który zatwierdza Rada.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji oferty w grupie partnerskiej z uwzględnieniem doświadczenia jej członków;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-07-14 do 2022-02-14    (Dz.U.2021.1284 tekst jednolity)

[Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut realizuje programy, o których mowa w art. 23 ust. 1, samodzielnie lub w drodze otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Dyrektor ustala regulamin konkursu, który zatwierdza Rada.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji oferty w grupie partnerskiej z uwzględnieniem doświadczenia jej członków;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-24 do 2021-07-13    (Dz.U.2018.1813 tekst jednolity)

[Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut realizuje programy, o których mowa w art. 23 ust. 1, samodzielnie lub w drodze otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Dyrektor ustala regulamin konkursu, który zatwierdza Rada.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji oferty w grupie partnerskiej z uwzględnieniem doświadczenia jej członków;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-28 do 2018-09-23

Art. 30. [Otwarty konkurs ofert] 1. Narodowy Instytut realizuje programy, o których mowa w art. 23 ust. 1, samodzielnie lub w drodze otwartego konkursu ofert, o którym mowa w dziale II rozdziale 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Dyrektor ustala regulamin konkursu, który zatwierdza Rada.

3. Regulamin konkursu określa w szczególności:

1) przedmiot konkursu oraz czas jego trwania, w tym rodzaj zadania podlegającego dofinansowaniu w ramach realizowanego projektu;

2) podmioty uprawnione do udziału w konkursie;

3) termin, miejsce oraz formę składania oferty na realizację zadania;

4) wzór oferty na realizację zadania;

5) wzór umowy na realizację zadania;

6) kwotę przeznaczoną na realizację zadania;

7) zasady przyznawania dotacji w konkursie oraz maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wniosku lub maksymalną dopuszczalną kwotę dofinansowania wniosku;

8) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;

9) formę i sposób udzielania wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu;

10) zasady rozliczania dotacji;

11) zasady sporządzania sprawozdania z realizacji zadania.

4. Przy ocenie wniosków złożonych w konkursie bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1) adekwatność oferty w odniesieniu do celów programu oraz celów i potrzeb jego uczestników i organizacji zaangażowanych w jego realizację;

2) jakość planu działań zawartych w ofercie i jego realizacji;

3) potencjalny wpływ działań zawartych w ofercie na uczestników, organizacje zaangażowane w realizację oferty oraz inne podmioty będące interesariuszami działań, w tym także trwałość rezultatów działań zawartych w ofercie i jakość środków mających na celu upowszechnienie rezultatów;

4) możliwość realizacji oferty w grupie partnerskiej z uwzględnieniem doświadczenia jej członków;

5) zasadność planowanych kosztów w stosunku do celu, rezultatów i zakresu działań, które obejmuje oferta.