Wersja obowiązująca od 2023-07-28 (Dz.U.2023.1448 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja obowiązująca od 2023-07-28 (Dz.U.2023.1448 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-10-18 do 2023-07-27 (Dz.U.2022.2132 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-16 do 2022-10-17 (Dz.U.2020.2021 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-05 do 2020-11-15 (Dz.U.2019.1252 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-10 do 2019-07-04 (Dz.U.2018.1541 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-24 do 2018-08-09 (Dz.U.2017.149 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-04-30 do 2017-01-23 (Dz.U.2015.594 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-13 do 2015-04-29
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-07-27 do 2014-12-12 (Dz.U.2010.136.914 tekst jednolity)
[Zakaz oznakowania wprowadzającego klienta w błąd] 1. Oznakowanie środka spożywczego nie może:
1) wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności:
a) co do charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji,
b) przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których nie posiada,
c) przez sugerowanie, że środek spożywczy posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości;
2) przypisywać środkowi spożywczemu właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 4 i art. 33 ust. 4, oraz zawierać oświadczeń żywieniowych lub zdrowotnych niezgodnych z przepisami rozporządzenia nr 1924/2006.
2. Przepis ust. 1 stosuje się również do reklamy oraz do prezentacji środków spożywczych, w tym w szczególności w odniesieniu do ich kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu prezentacji oraz otoczenia, w jakim są prezentowane.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-03-11 do 2010-07-26
[Zakaz oznakowania wprowadzającego klienta w błąd] 1. Oznakowanie środka spożywczego nie może:
1) wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności:
a) co do charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji,
b) przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których nie posiada,
c) przez sugerowanie, że środek spożywczy posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości;
2) [52] przypisywać środkowi spożywczemu właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 4 i art. 33 ust. 4, oraz zawierać oświadczeń żywieniowych lub zdrowotnych niezgodnych z przepisami rozporządzenia nr 1924/2006.
2. Przepis ust. 1 stosuje się również do reklamy oraz do prezentacji środków spożywczych, w tym w szczególności w odniesieniu do ich kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu prezentacji oraz otoczenia, w jakim są prezentowane.
[52] Art. 46 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 28 ustawy z dnia 8 stycznia 2010 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 21, poz. 105). Zmiana weszła w życie 11 marca 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-10-28 do 2010-03-10
1. Oznakowanie środka spożywczego nie może:
1) wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności:
a) co do charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji,
b) przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których nie posiada,
c) przez sugerowanie, że środek spożywczy posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości;
2) przypisywać środkowi spożywczemu właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 4 i art. 33 ust. 4.
2. Przepis ust. 1 stosuje się również do reklamy oraz do prezentacji środków spożywczych, w tym w szczególności w odniesieniu do ich kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu prezentacji oraz otoczenia, w jakim są prezentowane.